Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Problem z odpaleniem po długim postoju.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
mrmajonez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 17 gru 2012, 09:06
Lokalizacja: Słupsk/ Pomorskie

[B3 1.8 PM] Problem z odpaleniem po długim postoju.

Post autor: mrmajonez » 21 wrz 2016, 08:52

Witam, mam problem z odpaleniem silnika 1.8 PM po dłuższym postoju.
Jak jest nagrzany problemu prawie nie ma, odpala tylko raz się zadławi zaraz po zaskoczeniu i później trzyma obroty 700-800.
Na zimnym silniku kręcę i kręcę rozrusznikiem i nie chce zaskoczyć. Po 15 sek. kręcenia prawie zaskakuje ale jak przestaje kręcić to nie utrzymuje się i pada.
Dodam, że jak przy trzecim albo czwartym zakręceniu rozrusznika dam lekko gazu tak żeby przepustnica lekko się otworzyła to odpala jak nówka i jakby nic mu nie było. Ale obroty leżą ok. 400 póki jest zimny.
Czy to może być silniczek krokowy? Sonda działa, jak ją odepnę jest jeszcze gorzej. Czujnik z dołu króćca też ma prawidłową rezystancję i po odpięciu go również jest gorzej z pracą silnika. Przewody i kopułka powymieniane co trochę poprawiło stabilność obrotów. Krokowca miałem odkręcić ale torx mi się wyrobił i nie dostałem się. Proszę o pomoc.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 wrz 2016, 10:46

Masz instalacje gazową?

Jeśli nie masz to sprawdź ciśnienia paliwa.

Zobacz punkt 8 w tym poradniku: https://audi80.pl/topics77/faq-co-zr ... t98745.htm

Awatar użytkownika
mrmajonez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 17 gru 2012, 09:06
Lokalizacja: Słupsk/ Pomorskie

Post autor: mrmajonez » 22 wrz 2016, 17:00

Wrócę o 16 do domu to od razu wezmę się za sprawdzenie. Rozumiem, że ściągnę ten wężyk odprowadzający na rozgrzanym, odpalonym silniku i jak nie będzie leciało z niego paliwo to mam pompkę do wymiany? Bo szczerze mówiąc trochę słychać tą pompkę jak brzęczy.

@Edit

Instalacji gazowej nie mam.

[ Dodano: 2016-09-22, 17:00 ]
Sprawdziłem i ledwo zdążyłem zgasić żeby butelki nie zalało :D leje się aż miło. To co to może być

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 wrz 2016, 20:02

To dalej do sprawdzenia czujnik temperatury ten 2-pinowy (chyba niebieski) w króćcu przy głowicy. Jak nie chcesz kupować nowego do odłącz wtyczkę i zmierz miernikiem jaki będzie miał opór.

Awatar użytkownika
mrmajonez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 17 gru 2012, 09:06
Lokalizacja: Słupsk/ Pomorskie

Post autor: mrmajonez » 22 wrz 2016, 21:43

opór właśnie jest okej. Wydaje mi się że to będzie krokowiec. Kiedyś po przekręceniu zapłonu brzęczał przez kilka sekund, a teraz jak przekręcam zapłon to brzęczy w nieskończoność

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 wrz 2016, 22:03

Przez krokowiec by tylko nie trzymał obrotów a jak nie pali to musi być coś innego.

Spróbuj może wybłyskać kody błędów ze złącza diagnostycznego.

Awatar użytkownika
mrmajonez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 17 gru 2012, 09:06
Lokalizacja: Słupsk/ Pomorskie

Post autor: mrmajonez » 23 wrz 2016, 07:59

A czy przez zepsuty krokowiec na zimnym gorzej trzyma obroty a na ciepłym trochę lepiej? Bo to jest główny objaw. A problem odpalenia może być związany z zapłonem bo trochę bawiłem się aparatem i miałem przez jakiś czas ustawiony aparat zapłonowy tak, że auto dawało radę odpalić nawet rano i trzymało ok. tych 400 obr./min. Niestety potem chciałem poprawić i przestawiłem zapłon z powrotem tak, że muszę gazu dawać do odpalenia. Teraz już nie ruszam i pojadę ustawić zapłon do jakiegoś mechanika ale to dopiero po 10-tym :-P

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 wrz 2016, 15:28

Może źle trzymać obroty na zimnym też przez złą mieszankę a niekoniecznie przez krokowca. A jak kręciłeś aparatem to też może mieć coś do rzeczy.

Awatar użytkownika
mrmajonez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 17 gru 2012, 09:06
Lokalizacja: Słupsk/ Pomorskie

Post autor: mrmajonez » 25 wrz 2016, 20:50

Odstawię do mechanika na ustawienie zapłonu pod lampę stroboskopową i napiszę tu czy coś się zmieniło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl