Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Gaśnie podczas hamowania i redukcji biegu

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
radeckis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 15 wrz 2016, 21:00

[B4 2.0 ABK] Gaśnie podczas hamowania i redukcji biegu

Post autor: radeckis » 21 wrz 2016, 17:35

Witam

To mój pierwszy post na tym forum, ww samochód też jest moim pierwszym i jeszcze nie do końca rozumiem o jakich elementach mowa w podobnych tematach więc proszę o odrobinę wyrozumiałości. Posiadam B4 2.0 ABK z LPG, podczas hamowania obroty spadają drastycznie do tego stopnia że zdarza się że silnik gaśnie, poprzedni właściciel nie skarżył się na coś takiego, wiadomo nie powie o wadzie która zaniży wartość samochodu. Poprzedni właściciel wymienił rok temu parownik, wielozawór i butle. Czy jest ktoś kto w zrozumiały sposób nawet z zaznaczeniem na zdjęciu powie mi co ewentualnie mogło nawalić i co moge sam z tym zrobić. Z wymianą prostszych rzeczy dam sobie radę tym bardziej że wolałbym uniknąć wizyty u mechanika.

Z góry przepraszam za chaos w poście i dziękuje za odpowiedzi które choć trochę mi pomogą.
Pozdrawiam Szymon

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 wrz 2016, 17:51

Dzieje się tak na gazie czy benzynie?

Gaz której generacji?
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 21 wrz 2016, 18:15

Zdejmij przesłone plastikową przy wlocie powietrza przy prawej lampie.

radeckis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 15 wrz 2016, 21:00

Post autor: radeckis » 21 wrz 2016, 18:17

Na gazie, niestety nie wiem która to generacja, jedynie w dokumencie od homologacji gazu mam spis elementów może to coś da: http://scr.hu/26xr/rbvt6

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 wrz 2016, 19:11

Piotrekdriver1 pisze:Zdejmij przesłone plastikową przy wlocie powietrza przy prawej lampie.
takie rzeczy tak ale przy ABT a nie przy ABK
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 22 wrz 2016, 06:19

PieterB w abk robiłem tak i pomogło.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 wrz 2016, 08:00

Piotrekdriver1 pisze:PieterB w abk robiłem tak i pomogło.
powiem że pierwszy raz słyszę ale widac że nie wszystko jeszcze wiem odnośnie abk ;-)

Ale jak dla mnie to źle wyregulowana mieszanka.
WRC is for boys.
Group B was for men.

radeckis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 15 wrz 2016, 21:00

Post autor: radeckis » 22 wrz 2016, 20:38

A czy jestem w stanie sam wyregulować mieszankę ? Bo jeżeli dobrze rozumiem na podstawie innych for i postów robi się to na parowniku. I ważne pytanie czy jeśli już zostanie wyregulowana mieszanka a problem nie ustanie to będzie oznaczać skopany silnik krokowy ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 wrz 2016, 20:50

radeckis pisze:A czy jestem w stanie sam wyregulować mieszankę ?
Może ci się uda za którymś razem, bez doświadczenia i podglądu składu mieszanki (analizator albo sprawdzanie napięcia na sondzie) to raczej będzie kręcenie na oślep. Chyba że będziesz po każdym ruszeniu regulacji sprawdzał jak się zachowują obroty.
radeckis pisze:Bo jeżeli dobrze rozumiem na podstawie innych for i postów robi się to na parowniku.
A do regulacji dawki na wolnych obrotach właśnie największy wpływ ma napięcie membrany i bypass (obie śrubki na parowniku). Możesz zacząć od samej regulacji napięcia membrany.
Śrubka na wężu doprowadzającym gaz do miksera ma największy wpływ na wyższe obroty i obciążenia.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

radeckis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 15 wrz 2016, 21:00

Post autor: radeckis » 26 wrz 2016, 18:19

Niestety regulacja nic nie pomogła, w drugim serwisie okazało się ze na benzynie też jest taki problem, czego nie było na początku może kwestia temperatury silnika. Przy naciskaniu hamulca energicznie do końca skoku pedału obroty rosły. Dodatkowo mechanik zasugerował lewe powietrze. Pokazywał na gumę łączącą filtr powietrza z kolektorem. Gumę postaram się na dniach wymienić, pytanie co dalej ? Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną takich kwiatków. Chciałbym sam zrobić ile się da bo średnio mam możliwość oddać auto do mechanika.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 wrz 2016, 18:28

radeckis pisze:Gumę postaram się na dniach wymienić, pytanie co dalej ?
no to zrób to bo szczelność dolotu to podstawa i nie tylko przy tym silniku
O czym wcześniej zapomniałem wspomnieć może dlatego że pisałeś że problem tylko na lpg.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Dynia1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 12 wrz 2009, 09:58

Post autor: Dynia1990 » 27 wrz 2016, 16:11

Wydaje mi się, że dobrze by było też podpiąć ją pod VAG'a i sprawdzić takie rzeczy jak temperaturę silnika czy na przykład wskazania czujnika położenia przepustnicy. Sam miałem problem z przygasaniem i dopiero niedawno udało mi się znaleźć problem własnie w czujniku położenia przepustnicy. Czujnik podawał komputerowi 18% wychylenia przy puszczonym pedale gazu. Tyle tylko ze u mnie objawiało się takimi falowaniami obrotów głównie na zimnym i na rozgrzanym silniku, a tak pomiędzy było ok. Powodzenia!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga