[B4 2.0 ABT] Czujnik temperatury oszukuje?
Jak pierwszy wentylator? Masz 2 wentylatory i oba chodza rowno. Powinny CI sie uruchamiac przy okolo 95 stopniach i zbijac do 90. W korkach te parametry moga ulec zmianie. Zwlaszcza w upal.
Wskazowka przekracza Ci pierwsza biala kreske po 90stopniach?
Co do chlodzenia w korkach. Ma prawo spadac wolniej lub w upal sie nawet utrzymywac mimo wentylatorow. Pompa pompuje plyn w zaleznosci od obrotow. Wieksze obroty - szybciej krazy w obiegu.
Do tego jadąc chlodzisz chlodnice.
Naprawde uwierzcie mi, nie bedziecie mieli ksiazkowych efektow w 20 letnim samochodzie dodatkowo uwzgledniajac wyzej wymienione czynniki.
To sa wartosci mieszczace sie w granicach bledu czy wahania spowodowanego przez rozne czynniki. Pogoda, temp, korki, obroty, itp itd.
Wskazowka przekracza Ci pierwsza biala kreske po 90stopniach?
Co do chlodzenia w korkach. Ma prawo spadac wolniej lub w upal sie nawet utrzymywac mimo wentylatorow. Pompa pompuje plyn w zaleznosci od obrotow. Wieksze obroty - szybciej krazy w obiegu.
Do tego jadąc chlodzisz chlodnice.
Naprawde uwierzcie mi, nie bedziecie mieli ksiazkowych efektow w 20 letnim samochodzie dodatkowo uwzgledniajac wyzej wymienione czynniki.
To sa wartosci mieszczace sie w granicach bledu czy wahania spowodowanego przez rozne czynniki. Pogoda, temp, korki, obroty, itp itd.
No dokładnie ja już się tym nie przejmuje i tak jeżdżę. Ciekami mnie jedna rzecz, bo wcześniej miałem starą niedrożną chłodnicę i chłodzenie silnika było taakie samo jak teraz na nowej. Czyli szybko nabiera temperatury w korku.
@Suuchy94
Nie nie przekracza mi tej kreski. Rok temu pamiętam niedrożna chłodnica , lato 37 stopni na dworze i 20 kilometrów w korku i temperatura równo 100 stopni.
@Suuchy94
Nie nie przekracza mi tej kreski. Rok temu pamiętam niedrożna chłodnica , lato 37 stopni na dworze i 20 kilometrów w korku i temperatura równo 100 stopni.
Witam, widzę że poruszana jest tematyka szarych czujników dlatego chciałbym się o coś dopytać. Otóż kupiłem (tak na próbę, bo nie wiedziałem co jest przyczyną złych wskazań temperatury na licznikach) czujnik TOPRAN i faktycznie na temperaturze nieznacznie, ale przekłamuje. Gorzej jest natomiast z jego drugą funkcją czyli (jak dobrze mi się wydaje) z informowaniem o przegrzewaniu silnika. Po podłączeniu i przekroczeniu jakiś 50 stopni cały czas mruga i podejrzewam, że to wina "wysokiej" klasy zamiennika Mógłby mi ktoś podpowiedzieć jaki czujnik dobry za dobre pieniądze kupić, żeby mieć pewność że nie będę miał tego problemu ? Dzięki z góry za pomoc
Ostatnio przerabiałem ten temat u siebie. Mam czujnik firmy BEHR - pokazuje wszystko poprawnie. Kiedy włożyłem nowego AUTLOG'a (117 zł) to przekłamywało +10 :lol: Wróciłem do wysłużonego BEHR'a.Dynia1990 pisze:Witam, widzę że poruszana jest tematyka szarych czujników dlatego chciałbym się o coś dopytać. Otóż kupiłem (tak na próbę, bo nie wiedziałem co jest przyczyną złych wskazań temperatury na licznikach) czujnik TOPRAN i faktycznie na temperaturze nieznacznie, ale przekłamuje. Gorzej jest natomiast z jego drugą funkcją czyli (jak dobrze mi się wydaje) z informowaniem o przegrzewaniu silnika. Po podłączeniu i przekroczeniu jakiś 50 stopni cały czas mruga i podejrzewam, że to wina "wysokiej" klasy zamiennika Mógłby mi ktoś podpowiedzieć jaki czujnik dobry za dobre pieniądze kupić, żeby mieć pewność że nie będę miał tego problemu ? Dzięki z góry za pomoc
Oryginał w ASO kosztuje 601 zł brutto bo pytałem. Czyli pewnie na aledrogo da się za 200 przytulić?
Aha, ja mam ACE, mówię o czujniku brązowym 3-pinowym, ale wydaje mi się że w ABK to ten sam?
To miejsce to samo, chyba wiem który to, taki okrągły.Dynia1990 pisze:Nie, nie, w ABK jest czujnik szary 3-pinowy na króćcu wody z głowicy i on nawet nie jest wkręcany tylko wciskany na oring, ale dzięki za chęci
Na pewno mogę odradzić Toprana i Aytloga, solidnej jakości powinien być Febi Bilstein.
2.0 ABT, niska temperatura.
Witam, moje auto to Audi 80 B4, silnik 2.0 ABT - 90KM.
Na zegarze, podczasz normalnej jazdy po mieście temperature pokazuje mi jakieś 70 stopni, może i czasami 80 ale to chyba i tak za mało.
W trasie spada jeszcze niżej.
Sytuacja zmienia się przy jeździe w korkach, nawet już w pogodę jaką mamy teraz, a nawet nie w korkach bo czasami wystarczy że stoje na czerwonym i trochę długo czeka się na zielone jak to bywa na niektórych sygnalizacjach i temperatura już jest na równo 90 stopni. Włącza się wentylator a chwile po nim zielone światło i ruszam. Temperatura spowrotem spada.
Czy to normalne zachowanie dla tego auta?
Czy przypadkiem nie powinien trzymać 90 stopni podczas jazdy po mieście?
Czy podczas stania na czerwonych, auto zagrzewa się do takiego stanu że włącza się wentylator?
Czy wentylator powinien włączać się przy 90 stopniach?
Na zegarze, podczasz normalnej jazdy po mieście temperature pokazuje mi jakieś 70 stopni, może i czasami 80 ale to chyba i tak za mało.
W trasie spada jeszcze niżej.
Sytuacja zmienia się przy jeździe w korkach, nawet już w pogodę jaką mamy teraz, a nawet nie w korkach bo czasami wystarczy że stoje na czerwonym i trochę długo czeka się na zielone jak to bywa na niektórych sygnalizacjach i temperatura już jest na równo 90 stopni. Włącza się wentylator a chwile po nim zielone światło i ruszam. Temperatura spowrotem spada.
Czy to normalne zachowanie dla tego auta?
Czy przypadkiem nie powinien trzymać 90 stopni podczas jazdy po mieście?
Czy podczas stania na czerwonych, auto zagrzewa się do takiego stanu że włącza się wentylator?
Czy wentylator powinien włączać się przy 90 stopniach?