[B4 2.0 ABK] Problem z zapalaniem(brak iskry)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22
[B4 2.0 ABK] Problem z zapalaniem(brak iskry)
Witam
Mam problem z Moim Audi 80 B4 ABK 94r. Od tygodnia nie odpala. Nie ma iskry. Wymieniłem już cewkę zapłonową(próbowałem na 3), aparat zapłonowy, kostkę od stacyjki. Obszukałem się na temat problemu u Wujka google i nic. Sam próbowałem już różnie, spawdzałem bezpieczniki, kable, świece, palec, kopułkę, mierzyłem miernikiem wtyczki, czy dochodzi napiecie, czy jakiś przewód nie jest przerwany, przetarty i nic. Nadal nie ma iskry. Napięcie do modułu cewki dochodzi i z modułu na cewkę też idzie a dalej nie. Co najlepsze teraz dopiero się sczaiłem, bo od tygodnia się z nią męcze, że wtryski nie podają paliwa. Tyle kręciłem silnikiem a świece po wykręceniu są suche. W aucie nie ma immobillaisera bynajmniej fabrycznego. Poprzedni właściciel miał chyba jakiś dorabiany, bo jest coś za kierownicą w plastiku na jakieś piny jak dokupowany immo, ale nie ma tam żadnego połączenia, przewodów czyli ktoś to wywalił. W Aucie nie ma lpg, ale kiedyś była. Może to jakieś pozostałości elektryki od gazu(źle połączony przewód), bo odcina paliwo albo najzwyczajniej padł ECU. Proszę o pomoc jeśli jest ktoś w stanie i miał taki problem, bo inaczej będę musiał zaprowadzić ją do fachowca a boję się trochę kosztów naprawy, żeby Mnie z butów nie wyrwało.
Mam problem z Moim Audi 80 B4 ABK 94r. Od tygodnia nie odpala. Nie ma iskry. Wymieniłem już cewkę zapłonową(próbowałem na 3), aparat zapłonowy, kostkę od stacyjki. Obszukałem się na temat problemu u Wujka google i nic. Sam próbowałem już różnie, spawdzałem bezpieczniki, kable, świece, palec, kopułkę, mierzyłem miernikiem wtyczki, czy dochodzi napiecie, czy jakiś przewód nie jest przerwany, przetarty i nic. Nadal nie ma iskry. Napięcie do modułu cewki dochodzi i z modułu na cewkę też idzie a dalej nie. Co najlepsze teraz dopiero się sczaiłem, bo od tygodnia się z nią męcze, że wtryski nie podają paliwa. Tyle kręciłem silnikiem a świece po wykręceniu są suche. W aucie nie ma immobillaisera bynajmniej fabrycznego. Poprzedni właściciel miał chyba jakiś dorabiany, bo jest coś za kierownicą w plastiku na jakieś piny jak dokupowany immo, ale nie ma tam żadnego połączenia, przewodów czyli ktoś to wywalił. W Aucie nie ma lpg, ale kiedyś była. Może to jakieś pozostałości elektryki od gazu(źle połączony przewód), bo odcina paliwo albo najzwyczajniej padł ECU. Proszę o pomoc jeśli jest ktoś w stanie i miał taki problem, bo inaczej będę musiał zaprowadzić ją do fachowca a boję się trochę kosztów naprawy, żeby Mnie z butów nie wyrwało.
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
No to kolego jak w ABK brak iskry i to co piszesz posprawdzałeś, to pozostaje ci jeszcze sprawdzić czujnik Halla. Jak się go sprawdza to nie ma sensu tego po raz n-ty opisywać. Bo z cewki idzie bezpośrednio na aparat, ale jeśli Hall nie działa to cewka nie wysyła impulsów. Sprawdź też czy pompa paliwa działa i czy dostaje napięcie. A tę iskrę to gdzie sprawdzałeś? Na cewce czy na aparacie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22
Iskre sprawdzałem na cewce i na aparacie, tzn. Na świecach. Co najlepsze mierzylem napięcie na wtyczce od listwy wtryskowej i przy kręceniu jest bardzo małe jakieś 0,3 V. Aparat zapłonowy wymieniłem i dalej jest to samo. Jutro chyba zaprowadze do podłączenia pod komputer, bo już nie wiem w czym tkwi problem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
karoll1991, Zajrzyj do dosyć kompleksowego poradnik na temat problemów z odpalaniem: https://audi80.pl/topics77/faq-co-zr ... t98745.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22
javascript:em('Jarewa, ') Sprawdzałem napięcie na wszystkich wtyczkach, a co Mi da sprawdzenie napięcia na listwie wtryskowej względem masy. Przecież tam jest wtyczka gdzie idzie prąd na listwę i pisałem, że na niej spr. przy rozruchu i było bardzo małe. Przekaźnika nie sprawdzałem, ale wypinałem i wpinałem go i w sumie wszystkie. Pompka pracuję, na przewodach paliwowych jest ciśnienie. Paliwo ze zbiornika idzie, ale nie podają go wtryski do komory spalania i w dodatku nie ma iskry. Cewki sprawdzałem już 3. Na czujnik Halla też idzie napięcie ze wtyczki(sprawdzałem już 2 aparaty zapłonowe). Obstawiam, że to będzie ECU walnięte(nie sprawdzałem innych), ale już zaprowadziłem do znajomego mechanika wczoraj, żeby pod komputer podpiął, jutro chyba zajrzy, bo na razie nie dzwonił. Ja się poddałem. Męczyłem się cały tydzień/ A tak z ciekawości gdzie są jeszcze inne bezpieczniki w Audi, bo nie pamiętam żeby gdzieś indziej były. W ogóle to Moje Audi to jakieś felerne jest. Miałem już kiedyś takie Audi i takich problemów nie było. Też miałem taką akcję, że nie było iskry, ale pojechałem na szrot, kupiłem cewkę, założyłem i od strzała zapaliła.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22
[B4 2.0 ABK] Pomocy !!! Nie odpala
Witam
Proszę o pomoc odnośnie mojego ABK. Już drugi raz poruszam ten temat. Samochód chodził bez zarzutów, jest zadbany, dbam i wszystko, wymiany robię na bieżąco. Jest Moim oczkiem w głowie. Pewnego dnia nie zapaliła. Zawsze sam naprawiam samochód, bo się na tym znam(Mam tatę mechanika). Więc sprawdzam, nie ma iskry,no dobra no to wymieniam cewke,dalej to samo,druga, trzecia to samo, dobra to aparat zapłonowy, drugi to samo. W końcu palec, to samo, kopulka Ok. Co najlepsze tak sprawdzałem, krecilem, a świece suche. Jak się okazało wtryski nie podają paliwa. Pompka kręci. Na węże paliwowe benzyna idzie. Wtrysk i iskre odcina. Immo nie ma W ogóle. Próbowałem później zresetować komputer, dalej to samo. Jeszcze wcześniej wymieniłem na nową kostkę od stacyjki, dalej to samo. W koncu pi tygodniu prób nie wytrzymałem i zaprowadzilem do mechanika nic Mu nie podpowiadając. Sprawdził to samo co ja, cewka, aparat, palec, stwierdził, że są OK. ECU wymienił. To samo. Stwierdził tylko, że czujnik spalania stulowego może być przyczyną. Tylko, że on nic nie ma do iksry i wtrysku paliwa. Jutro będę miał jeszcze przekaźnik 30. W końcu on podaje napięcie na ECU. Samochód nie był podłączany pod komputer, bo nikt w mojej okolicy nie ma wtyczki OBD starej. Proszę was o pomoc. Jeżeli ktoś wie w czym tkwi problem to niech pomoże, bo ja meczylem się tydzień a mechanik dwa a samochód jak nie palił tak nie pali nadal.
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2016-10-22, 22:21 ]
karoll1991, nie twórz nowego tematu o tym samym problemie!
Proszę o pomoc odnośnie mojego ABK. Już drugi raz poruszam ten temat. Samochód chodził bez zarzutów, jest zadbany, dbam i wszystko, wymiany robię na bieżąco. Jest Moim oczkiem w głowie. Pewnego dnia nie zapaliła. Zawsze sam naprawiam samochód, bo się na tym znam(Mam tatę mechanika). Więc sprawdzam, nie ma iskry,no dobra no to wymieniam cewke,dalej to samo,druga, trzecia to samo, dobra to aparat zapłonowy, drugi to samo. W końcu palec, to samo, kopulka Ok. Co najlepsze tak sprawdzałem, krecilem, a świece suche. Jak się okazało wtryski nie podają paliwa. Pompka kręci. Na węże paliwowe benzyna idzie. Wtrysk i iskre odcina. Immo nie ma W ogóle. Próbowałem później zresetować komputer, dalej to samo. Jeszcze wcześniej wymieniłem na nową kostkę od stacyjki, dalej to samo. W koncu pi tygodniu prób nie wytrzymałem i zaprowadzilem do mechanika nic Mu nie podpowiadając. Sprawdził to samo co ja, cewka, aparat, palec, stwierdził, że są OK. ECU wymienił. To samo. Stwierdził tylko, że czujnik spalania stulowego może być przyczyną. Tylko, że on nic nie ma do iksry i wtrysku paliwa. Jutro będę miał jeszcze przekaźnik 30. W końcu on podaje napięcie na ECU. Samochód nie był podłączany pod komputer, bo nikt w mojej okolicy nie ma wtyczki OBD starej. Proszę was o pomoc. Jeżeli ktoś wie w czym tkwi problem to niech pomoże, bo ja meczylem się tydzień a mechanik dwa a samochód jak nie palił tak nie pali nadal.
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2016-10-22, 22:21 ]
karoll1991, nie twórz nowego tematu o tym samym problemie!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22
Sprawdzałem. Mechanik też sprawdzał aparat na migawkach, cewke też. Napiecia na wszystkich wtyczkach w komorze silnika sprawdzałem. Wszystko OK. Nawet na czujnik spalania stukowego dochodzi. Tylko na wtyczce od listwy wtryskowej jest podczas kręcenia małe (0,3V). Sterownik silnika był wymieniany. Jeszcze dzisiaj sprobuje wymienić ten czujnik i przekaźnik 30. Jak to nie pomoże to znajomy ma dać Mi namiar na dobrego elektronika i niech się bawi. Jeszcze jak na złość nikt w okoloicy nie ma starej wtyczki OBD.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22
Już naprawilem. Przyczyną nie było nic co by wskazywało na brak iskry. Były jakieś dwa zaizolowane przewody wpiete w przewody od wtyczki czujnika halla, tylko ladnie zakamuflowane. Dochodzily do środka. Po malu doszedlem gdzie idą. Wchodzily w plastikową polke pod noge obok sprzęgła. Odkrecilem ja a tam mały pstryczek, odcięcie zapłonu. Po zmianie pizycji pstryczka odpalila od strzała. Wywalilem już to i jest Ok. Także 3 tygodnie zabawy a tu taka pierdola. Ale dzięki wszystkim za rady.
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22
Jarewa nie kłamalem. Napięcie na wtyczce od czujnika halls właśnie było. Widziałem wcześniej te przewody, tylko Mnie to zmylilo. Dokładnie to nie wiem gdzie one są w piete, bo tsm jest zaizolowanych kilka przewodów i z tej wiązki spod izolacji wychodzą te dwa. Nawet mechanik tego nie sprawdzał. Jak bym na początku tam zajrzał to samochód nie stał by 3 tygodnie.