[ALL]Wzmacniacz - podlaczenie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 24
- Rejestracja: 15 gru 2007, 20:55
[ALL]Wzmacniacz - podlaczenie
Posiadam wzachol magnat 360 na 4 wyjścia , 2 głośniki w bagażniku i tube, kable 10 mm . Jest taki problem wszystko podłączyłem tak jak należy i chodzi gdy samochód jest nie zapalony , chodzi dobrze ale gdy zapale słysze piszczenie w głośnikach jak dodam gazu pisk się zwiększa. Nie wiem co jest , próbowałem kabel umiejscowić w rórznych miejscach pod maską i dalej to samo. Kable mam puszczone lewym progiem.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2012, 22:17 przez rajczakowskab., łącznie zmieniany 2 razy.
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
rajczakowskab., typowy problem z masą. Jest kilka możliwości skąd biorą się te zakłócenia.
1. Wadliwy wzmacniacz z uwaloną masą przy RCA.
2. Wadliwe przewody RCA gubiące masę.
3. Wzmacniacz dotyka masy samochodu obudową lub śrubą którą jest gdzies przykręcony.
4. Wadliwy alternator, kondesnator przy nim.
5. Złe podłączenie zestawu:
6. Lichy wzmaczniacz jak przystało zresztą na tą firmę.
7. Czuła instalacja, słabe przewody.
8. Wadliwe podłączenie radia.
co robić ?
ad1. To sprawdź na koncu, rozbierz i sprawdź masę przy wejście przedwzmacniacza, czy nie popękały ścieżki, luty. Podłącz u kogos innego ten wzm.
ad2. Mogą być grube, super hiper, a będą chinskim badziewiem. Kup, weź 5 metrowe zwykłe kable RCA do sprzędo audio domowego, puść je byle jak w aucie i przetestuj.
ad3.Sprawdź, połóż wzmacniacz luzem w bagażniku aby niczego nie miał styczności z masą auta swoją obudową.
ad4. Wymiana kondensatora ( zostaw to na koniec )
ad5. Jak masz podłączony zestaw ? Wzmacniacz koniecznie podlaczony musi być prosto z akumulatora (+) a minus krótkim przewodem z dobrej, grubej, pewnej masy w bagażniku.
ad6. Dołóż duży kondensator Car Audio przy zasilaniu wzmacniacza. Ok 1F.
ad7. Odseparuj przewody zasilające wzm. od sygnałowych. Puśc je drugim progiem.
ad8. Sprawdź podłączenie radia, daj mu masę z innego miejsca i plus centralnie z akumulatora na próbę.
Sprawdź te podstawowe opcje pomijając naprawę alternatora póki co.
Ewidentnie sprawa mi wygląda na zakłócenia masy, a samochód to jedno wielkie pole elektromagnetyczne.
Jeśli nic to nie da zamelduj, a polecę Ci odpowiedni filtr i podumamy dalej.
1. Wadliwy wzmacniacz z uwaloną masą przy RCA.
2. Wadliwe przewody RCA gubiące masę.
3. Wzmacniacz dotyka masy samochodu obudową lub śrubą którą jest gdzies przykręcony.
4. Wadliwy alternator, kondesnator przy nim.
5. Złe podłączenie zestawu:
6. Lichy wzmaczniacz jak przystało zresztą na tą firmę.
7. Czuła instalacja, słabe przewody.
8. Wadliwe podłączenie radia.
co robić ?
ad1. To sprawdź na koncu, rozbierz i sprawdź masę przy wejście przedwzmacniacza, czy nie popękały ścieżki, luty. Podłącz u kogos innego ten wzm.
ad2. Mogą być grube, super hiper, a będą chinskim badziewiem. Kup, weź 5 metrowe zwykłe kable RCA do sprzędo audio domowego, puść je byle jak w aucie i przetestuj.
ad3.Sprawdź, połóż wzmacniacz luzem w bagażniku aby niczego nie miał styczności z masą auta swoją obudową.
ad4. Wymiana kondensatora ( zostaw to na koniec )
ad5. Jak masz podłączony zestaw ? Wzmacniacz koniecznie podlaczony musi być prosto z akumulatora (+) a minus krótkim przewodem z dobrej, grubej, pewnej masy w bagażniku.
ad6. Dołóż duży kondensator Car Audio przy zasilaniu wzmacniacza. Ok 1F.
ad7. Odseparuj przewody zasilające wzm. od sygnałowych. Puśc je drugim progiem.
ad8. Sprawdź podłączenie radia, daj mu masę z innego miejsca i plus centralnie z akumulatora na próbę.
Sprawdź te podstawowe opcje pomijając naprawę alternatora póki co.
Ewidentnie sprawa mi wygląda na zakłócenia masy, a samochód to jedno wielkie pole elektromagnetyczne.
Jeśli nic to nie da zamelduj, a polecę Ci odpowiedni filtr i podumamy dalej.
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Ojj nie zawsze.AUDI_A6 pisze:http://www.allegro.pl/ite...aczu_filtr.html
oto rozwiązanie Twojego problemu
Najpierw niech sprawdzi to o czym pisałem, bo filtr może nic nie dać.
podłącze się do tematu gdyż mam taki sam problem tyle , że w moim TDI jak przekręce kluczyk w stacyjce i zapalą się kontrolki to po 2 sek. słychać już pisk w głośnikach. Pisk zaczyna się po ok. 2 sek po zapaleniu się kontrolek jeszcze przed odpaleniem silnika. Wyłączyłem nawiewy i jest to samo. Sprawdzałem podłączenie wzmacniacza i radia wszysko jest bezpośrednio do Akumulatora podłączone a masy są stabilne. Dodam tylko istotne spostzrżenie:
wzmacniacz jest dość stary tzn, około 5 lat
głośniki, które są podłączone bezpośrednio pod radio nie mają takich zakłóceń ale te podłączone do wzmacniacz maja te piski
poza piskami słychać w przerwach między piosenkami takie trzaski ( radio MP3 Pioneer nowe za 900 zł z MEDIA MARKT )
bardzo proszę o jakieś rady bo nie wiem czy inwestować w jakieś filtry czy kondensatory a jeśli tak to jakie ???
wzmacniacz jest dość stary tzn, około 5 lat
głośniki, które są podłączone bezpośrednio pod radio nie mają takich zakłóceń ale te podłączone do wzmacniacz maja te piski
poza piskami słychać w przerwach między piosenkami takie trzaski ( radio MP3 Pioneer nowe za 900 zł z MEDIA MARKT )
bardzo proszę o jakieś rady bo nie wiem czy inwestować w jakieś filtry czy kondensatory a jeśli tak to jakie ???
pomaga, szczegolnie przy wzmacniaczach za 50zl z allegro, one bez tego nawet nie maja prawa dzialac
mialem kiedys podobny problem jak podlaczylem w golfie II 4 glosniki pod wzmacniacz a 2 pod radio. bylo dokladnie tak samo jak u kolegi, piszczalo ze wrostem obrotow itp. gdy podlaczylem wszystkie glosnikik pod wzmacniacz problem znikl.
mialem kiedys podobny problem jak podlaczylem w golfie II 4 glosniki pod wzmacniacz a 2 pod radio. bylo dokladnie tak samo jak u kolegi, piszczalo ze wrostem obrotow itp. gdy podlaczylem wszystkie glosnikik pod wzmacniacz problem znikl.
Re: [B4 ABK avant] Problem z instalacją
Doc nie rozpedzaj sie tak z tym piwem, chodzilo mi o ten post, zreszta glowny :mrgreen:rajczakowskab. pisze:Posiadam wzachol magnat 360 na 4 wyjścia , 2 głośniki w bagażniku i tube, kable 10 mm . Jest taki problem wszystko podłączyłem tak jak należy i chodzi gdy samochód jest nie zapalony , chodzi dobrze ale gdy zapale słysze piszczenie w głośnikach jak dodam gazu pisk się zwiększa. Nie wiem co jest , próbowałem kabel umiejscowić w rórznych miejscach pod maską i dalej to samo. Kable mam puszczone lewym progiem.
a co drugiej sytuacji (Martino), ze piszczy przy wylaczonym silniku to tez ja opisalem na przykladzie tego golfa II (czytaj wyzej). jak pisalem pomoglo dopiero podlaczenie wszystkiego pod wzmak. Ja mialem podobnie u siebie w passacie, tyle ze nie z car audio a z CB-radiem. Piszczalo cholernie, podlaczalem to na milion sposobow, dawalem filtry, zmienialem anteny... Pomogla dopiero wymiana radia na Unidena 520xl (mialem onwe), choc tez nie do konca wyeliminowalem problem. co ciekawe tylko raz cos takiego widzialem i na nieszczescie bylo to moje auto.
wiec tak u mnie piszczy nawet jak silnik jest wyłączony , już jak tylko przekręce kluczyk w stacyjce i pojawią się kontrolki to piszczy w głośnikach ale tylko tych co są na wzmacniaczu bo te co są na radio podłączone to ie maja zakłóceń, jeszcze nie sprawdzałem czy to piszczenie ustanie po odłączeniu sygnałówek. Poza tym wzmacniacz jest dobry ale troche stary tj. około 5-8 lat więc może to wina wzmacniacza. Poza tym to nie mam kabli przy pompie paliwa ale idą blisko filtra paliwa czy to też może być powodem. Muszę się jeszcze trochę pobawić, ale z góry dzięki za rady.