[B3 1.8 PM] Brak mocy
[B3 1.8 PM] Brak mocy
Witam, mam od miesiąca audi 80 B3 1.8S 90HP PM z lpg i problem jest taki że samochód osłabł a mianowicie to jak na 90HP było trochę czuć przyspieszenie, moment obrotowy ale gdy kończył mi się gaz to wiadomo że samochód bardzo osłabł bo już nie miał na czym jechać więc przyłączyłem na benzynę i pojechałem zatankować, wyjeżdżam ze stacji benzynowej i poczułem że jakoś tak słabo idzie, niby przyspiesza ale nie tak jak wcześniej i tak mu zostało. Rano gdy jest zimny i go odpale to po 10s zaczyna chodzić nierówno i jak się trochę rozgrzeje to to ustaje, dodam jeszcze że tak jest nie zależnie od tego czy jadę na lpg czy na Pb i strzela sobie wydech jak spadają obroty z jakichś wyższych ale to już było przed tym incydentem. Od tamtego czasu wymieniłem filtr powietrza, świece, przewody zapłonowe, i rozrusznik (regeneracja) ale to nie ma znaczenia. Ktoś się spotkał z czymś takim
1. Sprawdź ustawienie zapłonu
2. Jeżeli posiadasz Mono-Jetronic (3 czujniki temp. w króćcu) sprawdź czy działa wyprzedzenie zapłonu oraz elektrozawór który steruje podciśnieniem do aparatu.
3. Posprawdzaj wężyki podciśnieniowe
4. Sprawdź opór czujnika temp. płynu do ECU ten na dole.(Mono-Jetronic) przez ten czujnik komputer ustala złą mieszankę co powoduje nierówną prace na zimnym. (Jeśli chodzi o benzynę oczywiście).
5. Może być to również spowodowane źle dobranymi świecami oraz słabą iskrą.
2. Jeżeli posiadasz Mono-Jetronic (3 czujniki temp. w króćcu) sprawdź czy działa wyprzedzenie zapłonu oraz elektrozawór który steruje podciśnieniem do aparatu.
3. Posprawdzaj wężyki podciśnieniowe
4. Sprawdź opór czujnika temp. płynu do ECU ten na dole.(Mono-Jetronic) przez ten czujnik komputer ustala złą mieszankę co powoduje nierówną prace na zimnym. (Jeśli chodzi o benzynę oczywiście).
5. Może być to również spowodowane źle dobranymi świecami oraz słabą iskrą.
Byłem u mechanika żeby zobaczył o co chodzi ale oni powiedzieli że nie wiedzą bo gaz jest, ale przynajmniej za darmo sprawdzili ustawienie zapłonu i wyszło 7 stopni z tego co wiem to powinno być 6 stopni (a na LPG to nawet mniej bo ma 110 oktan i moc by się zwiększyła). Rozumiem że mono jetronic to jedopunktowy wtrysk? Jeżeli tak to jak mam sprawdzić te trzy czujniki w króćcu? Jaki powinien być opór tego czujnika płynu ECU? a ta nie równa praca już ustała teraz chodzi już tylko delikatnie nie równo na lpg na wolnych obrotach. Świece powinny być dobre bo były dobrane pod ten model silnika i firmy Bosch
Zapłon 7 stopni mieści się w normie. Na dole wrzucam obrazki czujnik(w dole nr 3) i tabela(u góry) pomiarowa. Czujnik sprawdzasz podłączając multimetr w funkcji omomierza. Najlepiej po postoju (np po nocy) sprawdzasz temperaturę otoczenia i porównujesz ze zmierzoną wartością w tabeli. Prawidłowy pomiar nie zawsze wskazuje na dobry czujnik ponieważ od czasu do czasu może szwankować. Ja polecam kupić nowy koszt 30 zł, wiem bo sam kupowałem.
[ Dodano: 2016-10-24, 20:29 ]
Kolego czujnik ten nie ma nic do jazdy na gazie (jedynie obroty jałowe ponieważ czujnik ten jest jednym dzięki któremu komputer ustawia położenie przepustnicy poprzez silnik krokowy). Słaby na gazie może powodować układ zapłonowy łącznie z elektrozaworem który ustawia wyprzedzenie zapłonu poprzez zamykanie otwieranie wężyka podciśnieniowego, lub lewe powietrze. Pozostałe rzeczy takie jak czujnik temp. powietrza czujnik położenia przepustnicy ma znaczenie ale podczas jazdy na benzynie.
[ Dodano: 2016-10-24, 20:29 ]
Kolego czujnik ten nie ma nic do jazdy na gazie (jedynie obroty jałowe ponieważ czujnik ten jest jednym dzięki któremu komputer ustawia położenie przepustnicy poprzez silnik krokowy). Słaby na gazie może powodować układ zapłonowy łącznie z elektrozaworem który ustawia wyprzedzenie zapłonu poprzez zamykanie otwieranie wężyka podciśnieniowego, lub lewe powietrze. Pozostałe rzeczy takie jak czujnik temp. powietrza czujnik położenia przepustnicy ma znaczenie ale podczas jazdy na benzynie.
Możliwe że znalazłem przyczynę, przy pokrywie filtra powietrza jest elektrozawór który pewnie dawkuje podciśnienie do gaźnika po odłączeniu wtyczki od niego nie następuje żadna zmiana więc myślę że nie działa a gdy wężyk całkowicie dołączyłem i zakleiłem taśmą to strzelanie z wydechu prawie ustało. Co o tym sądzisz, czy to może być przyczyną?
Działanie elektrozaworu:
Na biegu jałowym jest w stanie pracy czyli dostaje napięcie. Inaczej mówiąc podczas biegu jałowego(lub puszczonym gazie) w układzie panuje ciśnienie atmosferyczne
Podczas naciskania pedału przyspieszenia zawór ten znajduje się w stanie spoczynku. Inaczej mówiąc nie ma napięcia i w układzie panuje podciśnienie do gruszki aparatu zapłonowego.
Tak chodzi na benzynie bo to się dzieje tylko kiedy samochód stał min 7-8h czyli całkowicie ostygł, ewentualnie mogę spróbować włączyć go w trybie awaryjnym odrazu na gazie.
[ Dodano: 2017-01-04, 03:25 ]
Odłączyłem akumulator to jak radziłeś na 15min i pomogło chodzi jak trzeba, w sensie na zimnym silniku nie ma już kultury 30 letniego ursusa, ale jak jest rozgrzany to czasem ma coś takiego że na wolnych obrotach utrzymuje 1000obr i co parę sekund pocichu sobie strzela i obroty spadną do 900 i natychmiast wraca na 1000 i znowu strzela. Ale i tak dzięki bo na to żeby odłączyć aku to nie wpadło 3 mechaników.
[ Dodano: 2017-01-04, 03:25 ]
Odłączyłem akumulator to jak radziłeś na 15min i pomogło chodzi jak trzeba, w sensie na zimnym silniku nie ma już kultury 30 letniego ursusa, ale jak jest rozgrzany to czasem ma coś takiego że na wolnych obrotach utrzymuje 1000obr i co parę sekund pocichu sobie strzela i obroty spadną do 900 i natychmiast wraca na 1000 i znowu strzela. Ale i tak dzięki bo na to żeby odłączyć aku to nie wpadło 3 mechaników.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Bo odłączenie to tylko sprawdzenie czy przyczyną jest rozstrajający się wtrysk. A właściwym zaradzeniem tego problemu jest zrobienie emulacji na masę albo automatycznego resetu.Menda96 pisze:Te zresetowanie kompa przez odłączenie akumulatora pomogło ale tylko na tydzień
https://audi80.pl/topics80/b4-abt-lp ... htm#440161
Byłem u kolejnego mechanika który coś tak poradził że chodzi nieco lepiej ale też tego nie potrafi zrobić. Nie będę więcej próbował go robić ani prowadzać na warsztat bo ja ani nikt z mojej okolicy nie potrafi tego zrobić, poza tym mam świece znowu do wymiany po 4000km bo są wypalone i silnik przerywa jak cholera że się jeździć nie da. Trudno trzeba jeździć aż się nie kupi czegoś lepszego. Dzięki za pomoc