{ALL} brak regulacji świateł
[2.0 ABK ]Problem z elektryczną regulacją reflektorów.
Witam,
to mój pierwszy post na tym forum, dlatego pozdrawiam wszystkich forumowiczów
Niedawno nabyłem to śliczne auto i próbuję je doprowadzić do porządku. Mam problem z elektryczna regulacją reflektorów. Na początku zauważyłem,że niepodpięte są wtyczki do silniczków. Po ich podpięciu, silniczki ożyły jednak lampy nie chciały poruszać się ani do góry, ani na dół.
Wydaje mi się, że silniczki były źle zamocowane w odblasków, ponieważ można było nimi śmiało ruszać do góry i na dół za pomocą palców.
Wyjąłem silniczki i metoda prób i błędów udało mi się trafić tą "główką" w ich prawidłowe miejsce. Odblask zrobił się sztywny.
Niestety, teraz silniczki w ogóle nie działają. Zero reakcji po zmianie pozycji na przełączniku. Nie wiem co się stało
Dodam, że nic nie urwałem itp. Nie wiem gdzie szukać przyczyny mojego problemu...
Liczę na wasze porady.
Dziękuję i pozdrawiam
to mój pierwszy post na tym forum, dlatego pozdrawiam wszystkich forumowiczów
Niedawno nabyłem to śliczne auto i próbuję je doprowadzić do porządku. Mam problem z elektryczna regulacją reflektorów. Na początku zauważyłem,że niepodpięte są wtyczki do silniczków. Po ich podpięciu, silniczki ożyły jednak lampy nie chciały poruszać się ani do góry, ani na dół.
Wydaje mi się, że silniczki były źle zamocowane w odblasków, ponieważ można było nimi śmiało ruszać do góry i na dół za pomocą palców.
Wyjąłem silniczki i metoda prób i błędów udało mi się trafić tą "główką" w ich prawidłowe miejsce. Odblask zrobił się sztywny.
Niestety, teraz silniczki w ogóle nie działają. Zero reakcji po zmianie pozycji na przełączniku. Nie wiem co się stało
Dodam, że nic nie urwałem itp. Nie wiem gdzie szukać przyczyny mojego problemu...
Liczę na wasze porady.
Dziękuję i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 07 paź 2013, 17:02 przez Ramzeso, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
więc zapoznaj się z tym :!:Ramzeso pisze:to mój pierwszy post na tym forum,
https://audi80.pl/-zanim-cos-tu-napiszesz-przeczytaj-nazywanie-tematow-vt9608.htm
Ok, sorki.PieterB pisze: Ramzeso napisał/a:
to mój pierwszy post na tym forum,
więc zapoznaj się z tym :!:
https://audi80.pl/-zan...atow-vt9608.htm
A jakaś porada związana z moim problemem?
[ Dodano: 2013-10-08, 12:18 ]
Ale odzew
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
czy to ma znaczyc ze wymagasz odpowiedzi? bo jesli nie to na wymyslasz wszystkim?Ramzeso pisze:Ale odzew
jezeli zminiales cos w pinologi przelacznika to badz pewny ze mogles cos w nim zjarac, auta zakupowane u nas sa zarzniete do granic mozliwosci, a widze ze jestes nowym posiadaczem, to ze byly kable odpiete to tez oczyms swiadczy ze ktos sobie juz ztym nie radzil,
przede wszystkim sa tu dwa dosc wazne tematy na forum, "scheamaty elektryczne" i "opis bezpiecznikow" w schematach poszukaj sobie podlaczenie el. regulacji swiatel, jezeli tam nie bedzie to jest tez tutaj temat o zakladaniu tej funkcji, sa opisane piny, kolory kabli itp, porownaj to sobie
w opisach bezpiecznikow poszukaj bezpiecznika od reg swiatel, dodatkowo jak sie znasz mozesz na krotko sprawdzic silniczki czy chodzi, mozesz sprawdzic miernikiem przelaczniki, jest troche mozliwosci do sprawdzenia
Miałem podobny problem ale u mnie działał jeden silniczek drugi po podłączeniu ciągnął maksymalnie w dół i tak zostawał. Ale doszedłem na jakiej zasadzie to działa tzn. na zasadzie potencjometru, za pomocą pokrętła do silniczków dochodzi mniej volt na 3 biegu jest to chyba coś około 6 Volt a na 0 ok 12. Wystarczy że kabel gdzieś będzie przetarty i mniejsze napięcie będzie dochodziło do silniczka to choćbyś go błagał to i tak się nie ruszy. Musisz sprawdzić miernikiem jakie napięcie dochodzi do wtyczek przy silniczkach na pozycji 0 oraz 3.
Nic tych rzeczySzara80tkaTdi pisze:Ramzeso napisał/a:
Ale odzew
czy to ma znaczyc ze wymagasz odpowiedzi? bo jesli nie to na wymyslasz wszystkim?
Przełącznika w ogóle nie ruszałem.Szara80tkaTdi pisze:ezeli zminiales cos w pinologi przelacznika
Z tego co wyczytałem, to elektryczna regulacja nie posiada bezpiecznika. Zgadza się?Szara80tkaTdi pisze:w opisach bezpiecznikow poszukaj bezpiecznika od reg swiatel,
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a gdzie to wyczytałeś :?: to raczej mało prawdopodobne ale musiał bym to u siebie sprawdzićRamzeso pisze: Szara80tkaTdi napisał/a:
w opisach bezpiecznikow poszukaj bezpiecznika od reg swiatel,
Z tego co wyczytałem, to elektryczna regulacja nie posiada bezpiecznika. Zgadza się?
według tego all-opis-bezpiecznikow-i-przekaznikow-t120.html to jest bezpiecznik 12
PieterB pisze: Ramzeso napisał/a:
Szara80tkaTdi napisał/a:
w opisach bezpiecznikow poszukaj bezpiecznika od reg swiatel,
Z tego co wyczytałem, to elektryczna regulacja nie posiada bezpiecznika. Zgadza się?
a gdzie to wyczytałeś :?:
Na tym forum
Drugi post
b4-abtele-regulacja-swiatel-poprosze-o- ... 40906.html
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
nie, nie zgadza sieRamzeso pisze:Z tego co wyczytałem, to elektryczna regulacja nie posiada bezpiecznika. Zgadza się?
bo gdyby tak bylo to byle zwarcie i auto by sie zjaralo
jak wlaczasz stacyjke to zawsze slychac male bzykniecie silniczkow, lampy sie same poziomuja, zalezy to jeszcze w jakim roczniku, np te z 95r zaraz po przekreceniu stacyjki, w 94r tylko gdy dasz na mijania, w innych niewiem bo niemialem stycznosci
prawdopodobnie bedzie to to szlo odpowiednio od kazdego reflektora zreszta kolory kabli sie pokrywaja
PieterB napisał/a:
według tego https://audi80.pl/all-...nikow-vt120.htm to jest bezpiecznik 12
Bezpiecznik sprawdzony-jest ok.
Szara80tkaTdi napisał/a:
jak wlaczasz stacyjke to zawsze slychac male bzykniecie silniczkow, lampy sie same poziomuja
Nic takiego nie zauważyłem u siebie, ale jak wyłączam stacyjkę, to słyszę jakieś "bzykanie" z okolic przyciska do regulacji reflektorów. Ne wiem co to?
Dziwne,że działały i nagle wszystko padło.
[ Dodano: 2013-10-11, 18:42 ]
Ok, poradziłem sobie Silniczki chodzą, ale mam problem z ich prawidłowym umiejscowieniem w odblasku. Co go włożę, to po zmianie pozycji na przycisku, wyskakuje. Jak go prawidłowo zamocować ?
[ Dodano: 2013-10-13, 12:29 ]
Można zamknąć. Sam sobie muszę poradzić, bo nikt nie chce pomóc
według tego https://audi80.pl/all-...nikow-vt120.htm to jest bezpiecznik 12
Bezpiecznik sprawdzony-jest ok.
Szara80tkaTdi napisał/a:
jak wlaczasz stacyjke to zawsze slychac male bzykniecie silniczkow, lampy sie same poziomuja
Nic takiego nie zauważyłem u siebie, ale jak wyłączam stacyjkę, to słyszę jakieś "bzykanie" z okolic przyciska do regulacji reflektorów. Ne wiem co to?
Dziwne,że działały i nagle wszystko padło.
[ Dodano: 2013-10-11, 18:42 ]
Ok, poradziłem sobie Silniczki chodzą, ale mam problem z ich prawidłowym umiejscowieniem w odblasku. Co go włożę, to po zmianie pozycji na przycisku, wyskakuje. Jak go prawidłowo zamocować ?
[ Dodano: 2013-10-13, 12:29 ]
Można zamknąć. Sam sobie muszę poradzić, bo nikt nie chce pomóc
Odgrzeje kotleta. Z dnia na dzień jedna z lamp zaczęła świecić całkowicie w górę, okazało się ze silniczek prawy nie reguluje wysokości zaś lewy działa prawidłowo. Prawy wyjąłem podpiołem pod lewa wtyczkę i pracuje normalnie, zauważyłem że napięcie na jednym z prawych pinów jest dużo niższe w porównaniu do lewej strony. Włącznik regulacji sprawdzałem jest w nim napięcie i zmienia się w momencie regulacji, korzystałem ze wskazówek na forum, nie wiem co mogę jeszcze posprawdzać?
Czy przewody po wyjściu z regulatora się rozgałęziają gdzieś bo w nim nie są rozdzielone odrazu na lewa i prawą stronę.
Rozgrzebałem wiązkę pod chłodnicą bo niebyła w ori gumie tylko peszlu i tam jest problem kable złączane i właśnie żółty zasilający przegnił od wilgoci, nie wiem czy dostanę gdzies takie złączki zaciskowe i termokurczliwe.
Czy przewody po wyjściu z regulatora się rozgałęziają gdzieś bo w nim nie są rozdzielone odrazu na lewa i prawą stronę.
Rozgrzebałem wiązkę pod chłodnicą bo niebyła w ori gumie tylko peszlu i tam jest problem kable złączane i właśnie żółty zasilający przegnił od wilgoci, nie wiem czy dostanę gdzies takie złączki zaciskowe i termokurczliwe.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 157
- Rejestracja: 29 lis 2015, 13:53
{ALL} brak regulacji świateł
Hej,
ostatnio zauważyłem, że nie mam w środku przełącznika od regulacji wysokości świateł tzn na desce jest zaślepka... Auto to cabrio z 1993 roku. Pytanie ktoś ten przełącznik zdemontował czy wychodziły wersje z manualną regulacją? Troche dziwne bo auto nie jest w najuboższej wersji wyposażenia.
ostatnio zauważyłem, że nie mam w środku przełącznika od regulacji wysokości świateł tzn na desce jest zaślepka... Auto to cabrio z 1993 roku. Pytanie ktoś ten przełącznik zdemontował czy wychodziły wersje z manualną regulacją? Troche dziwne bo auto nie jest w najuboższej wersji wyposażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 157
- Rejestracja: 29 lis 2015, 13:53
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
dirtydiana, a sam nie umie poszukać, proszę 80-all-kody-wyposazenia-t52453.html