Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] temperatura cieczy

davidslr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 28 mar 2013, 15:28

[B4 2.3 NG] temperatura cieczy

Post autor: davidslr » 27 paź 2016, 15:14

Witam.mam problem ze wskaznikiem temleratury coeszy.wskaznik nie dziala. Pogrzebalem na forum,wyczytalem ze w pierwszej kolejnosci trzeba rozebrac zegar,poczyscic styki,sprawdzic zimne luty i wymienic stabilizator napiecia.to tez zrobilem.kupilem org uzywany stabilizator,poczyscilem styki itd. Wskaznik od poziomu paliwa zaczal gdzialac poprawnie i dziala do tej pory. Natomiast wskaznik temp ani drgnie. Mam ddruga taka audi tylko ze w 1.9 tdi. Rozebralem rowniez w niej licznik ,przelozylem stanilizatory ,dalej nic (w tej 1.9 tdi dziala) ,nastepnie przelozylem sam licznik temp (ten malutki) . w drugim aucie dziala jak nalezy. Wiec idac dalej za forum wyczytalem jak sprawdzic czujnik cieczy chlodzacej. Odkrecilem go, przylozylem jednym kabelkiem do brazowego przewodu,drugim do masy i.. nic. Wskazowka ani drgnie. Czyli albo czujnik jest sprawny albo zle go sprawdzam. Pierwsze pytanie - jak dokladnie sprawdzic czujnik?? Drugie pytanie - co moze byc przyczyna ze nie dziala wskaznik temp?? Na pewno nie stabilizator,styki poczyscilem,zimnych lutow nie ma,sam cznik w drugim aucoe dziala poprawnie. Trzecie pytanie - wszedzie gdzie czytalen pisali ze do mojego auta czujnik powinien byc trzypinowy. Ja mam dwupinowy, w sklepie tez mi taki pokazali jak podalem silnik. 2.3 B4 cabrio. To jaki w koncua byc??

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 paź 2016, 15:41

davidslr, opisywane milion razy i nie widzę za bardzo sensu pisania o tym jeszcze
Inna sprawa że w ng to powinien być raczej 4 pin ale nie mam też 100% pewności, pokaz fotkę tego czujnika bo może nie tego się czepiłeś lub jest tam jakaś rzeźba.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 27 paź 2016, 15:49

Powinien być 3 albo 4 piny, albo nie ten czujnik sprawdzasz. Powinien być wkręcony w kolektorek wodny od strony kierowcy pod świecami.

[ Dodano: 2016-10-27, 15:49 ]
PS. ETKA prawdę Ci powie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 paź 2016, 22:40

Nawet do niego nie podchodź z miernikiem by sprawdzić oporności bo ich tam nie znajdziesz, podstawa to sprawdzić przy nim okablowanie.

davidslr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 28 mar 2013, 15:28

Post autor: davidslr » 28 paź 2016, 10:27


Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 28 paź 2016, 10:52

tam powinien być 4 styki czujnik

davidslr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 28 mar 2013, 15:28

Post autor: davidslr » 28 paź 2016, 11:18

No to grubo. Ja mam 2 pinowy.. tylko dziwne ze jak w sklepie chcialem dostac ten czujnik to tez mi wynalazl 2-pinowy :shock:

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 28 paź 2016, 11:24

od kiedy to sklepy na czymkolwiek się znają? Korzystaj z etki, to będziesz wiedział co i jak i gdzie siedzi.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 paź 2016, 11:28

davidslr, a w kostce ile pinów? bo wygląda na ori, chyba że to zdjęcie wzięte z neta.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 28 paź 2016, 11:38

Sprawdź jeszcze z drugiej strony , od dołu tego króćca bo wg etki tam są dwa czujniki, 2 i 4 (ew. 3) pinowy, oba są naprzeciw siebie na tym króćcu zamontowane. Może nie dojrzałeś tam tego ?

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 28 paź 2016, 14:11

Witam,
W Etce jest błąd,-źle są czujniki opisane/powinno być odwrotnie. To górny ma 2 piny a nie 4,- a dolny ma własnie 4 lub 3 ,-a nie 2.

Sprawdzasz nie ten czujnik co potrzeba. Za wskazania temp. na liczniku odpowiada czujnik dolny 3 lub 4 pin. Na schemacie nr. 1 i jest on na tym samym krućcu co ten który mylnie sprawdzasz..,ale pod spodem.

Ten który sprawdzałeś na schemacie nr.2 jak jest uszkodzony to auto cieżko odpala jak jest silnik/płyn chłodniczy ciepły.

Zła wiadomośc jest taka ,że te czujniki są bardzo ważne w NG ,-i działają dobrze tylko jeśli są oryginalne lub Boscha,-żadne zamienniki się nie sprawdzają i wszystkie przekłamują. Górny 2 pin Boscha kosztuje około 110-150zł ,-dolny 3 lub 4 pin ,który masz uszkodzony to tylko oryginał i kosztuje powyżej 300zł.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 paź 2016, 15:17

W etce nie ma błędu jest tylko źle interpretowane bo występują dwa rodzaje króćce:) ale jak popatrzysz w etce na nowsze roczniki to zrozumiesz.

davidslr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 28 mar 2013, 15:28

Post autor: davidslr » 28 paź 2016, 15:24

Dzieki, jutro posprawdzam i dam znac.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 28 paź 2016, 15:35

Spojrzysz na cabriolet to tam jest jeden rodzaj dla NG. W etce nie ma błędów.

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 28 paź 2016, 16:17

To inaczej..,-w NG 1993 rok Cabriolet (jeśli to ma jakieś znaczenie) jest taki króciec jak na fotcce poniżej z wkręconymi czujnikami nawet...Tak to dokładnie wygląda bo sam to zdjęcie robiłem.
To znaczy,-u góry jest czujnik 2 pin odpowiedzialny za "odpalanie auta jak jest ciepłe" i dolny 3 lub 4 pin odpowiedzialny za podawanie temp na zegary i ten masz najprawdopodobniej uszkodzony.
Króciec jest przykręcony do silnika w takiej pozycji jak na zdjęciu.

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl