Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Zaczyna nierówno pracować. Ponowny rozruch-gra

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Aron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 30 paź 2016, 09:06
Lokalizacja: Brzeźno

[B4 2.0 ABK] Zaczyna nierówno pracować. Ponowny rozruch-gra

Post autor: Aron » 14 lis 2016, 01:03

Jadąc dziś rano samochodem (z LPG) spotkało mnie nieszczęście (po raz drugi). Jechałem na trójce prędkością około 40km/h gdy samochód stracił moc. zaczął zwalniać, na gaz reagował wolniejszym spadkiem obrotów. Po przełączeniu na benzynę, nic się nie zmieniło. Zatrzymałem się. Samochodem trzęsło, a na naciśnięcie gazu silnik reagował albo lekkim podniesieniem obrotów albo spadkiem do około 600rpm (norma dla tego silnika -na zimnym silniku- delikatnie ponad 1000, -na ciepłym- oszacowałbym na 950). Zdjęcie nogi ze sprzęgła, ruszanie, silnik cały czas na tych obrotach + bardzo szarpie. Co jakiś czas z silnika słychać puknięcia/ciche wystrzały. Po zgaszeniu i odpaleniu (prawie natychmiastowym) silnik pracuje dobrze i tak jak zawsze jeździ. Bracki, który aktualnie ze mną jechał, powiedział, że przestał pracować na wszystkie cylindry. Mówił, że tak jakby tylko jeden pracował.
Sytuacja miała miejsce drugi raz. Pierwszy, napisałem o niej w wątku o zapchanej odmie. Po pomocy użytkownika, przeczyściłem odmę oczywiście i wydawać by się mogło wszystko pięknie działało. Jednak dziś czar prysł i dalej obawiam się, że silnik może przestać palić na wszystkie gary.
Dodam, że i przy pierwszej i drugiej sytuacji miałem świeżo nalane gazu i paliwa za 50zł. Nie znam się jeszcze na silnikach, wydaje mi się, że informacja jest totalnie zbędna, ale wolę napomnieć ;)
Wydawać by się mogło, że jest to elektronika, jakieś zwarcie, albo inny szajs. Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 lis 2016, 08:25

Aron, w pierwszej kolejność układ WN do sprawdzenia/wymiany czyli standardowo przewody, świece, kopułka i palec!
jaki gaz masz?

Awatar użytkownika
Aron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 30 paź 2016, 09:06
Lokalizacja: Brzeźno

Post autor: Aron » 14 lis 2016, 11:08

z wyciągu ze świadectwa homologacji:
Reduktor , zawór gazowy, wielozawór, zawór tankowania - TOMASETTO (do reduktora dopisany jest typ: AT09
Przełącznik G/B, Elek. jednostka ster. (ECU) - KING
Zbiornik, obudowa wielozaworu - GZWM (dla zbiornika poj./śr. 51/630)
Wtryskiwacz gazu: Reg by OMVL Dream XXI
przewody Miedziany ø6 oraz elastyczne SEMPREMIT
Firma zakładająca A.MAX
data podbicia koniec grudnia 2010

Pokrótce trzecia generacja sekwencja

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 lis 2016, 19:17

To masz sekwencje. Cewka albo sonda lambda może ci padać.
Albo parownik zaczął walić gaz podciśnieniem do kolektora lub też wtryskiwacz gazu się zablokował.

Awatar użytkownika
Aron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 30 paź 2016, 09:06
Lokalizacja: Brzeźno

Post autor: Aron » 15 lis 2016, 17:36

maciek889 pisze:To masz sekwencje. Cewka albo sonda lambda może ci padać.
Albo parownik zaczął walić gaz podciśnieniem do kolektora lub też wtryskiwacz gazu się zablokował.
To raczej nie gaz, byłem na przeglądzie u jednego mechanika, przejrzał posłuchał, rozkręcił, wymienił filtry i powiedział, że wszystko gra z instalacją. Do mechanika podjadę, żeby podłączył kompa. Zobaczymy co tam zdiagnozuje.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 lis 2016, 17:55

Aron, no jak on na słuch stwierdził że wsio gra to git ;-)

Awatar użytkownika
Aron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 30 paź 2016, 09:06
Lokalizacja: Brzeźno

Post autor: Aron » 15 lis 2016, 21:58

No już już ;)

Dobrze niech już pomińmy osłuchiwanie. Silnik pracował tak na gazie i benzynie, CHOCIAŻ faktycznie zawsze po wystąpieniu wcześniej opisanego zjawiska odpala na benzynie... i działa nagle bez problemowo.
Mogą się te rzeczy z gazem dziać raz na 400/ 500 km?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl