Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] z LPG dziwne cylindry ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kacper80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 01 lis 2016, 21:53
Lokalizacja: Polska

[B4 2.0 ABK] z LPG dziwne cylindry ?

Post autor: kacper80 » 11 gru 2016, 11:09

Witam. Mam pytanie. Sprawa wygląda tak, że ściągnąłem głowicę w celu wymienienia uszczelniaczy zaworowych ponieważ piła sobie troszkę oleju jakis liter na 1500km. Uszczelniacze własnie wymieniam, ale na cylindrach zobaczyłem niepokojące ślady.. cylinder nie jest gładziutki na lusterko tylko ma takie ryski tak jakby był po szlifie (możliwe?)
Auto mam ponad miesiąc więc nie wiem czy ktoś do tego pchał ręcę. Wydaję mi się nawet jakby był szlif to przez ten miesiąc jak mam auto powinno chyba się wszystko tam wypolerować w środku. Prócz tego jest trochę nagaru na cylindrach.
Cylindry nie mają żadnego wżeru czy rantu są równe ale mają własnie takie ryski w koło. Możliwe że ktoś źle dobrał pierścienie albo mu strzelił przy zakładaniu ?
Czekam na odpowiedź bo nie wiem co o tym myślec.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 11 gru 2016, 13:27 przez kacper80, łącznie zmieniany 1 raz.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 11 gru 2016, 11:38

możliwe że ktoś zrobił honowanie cylindrów i takie ślady są normalne przez jakiś czas najlepiej jakbyś zarzucił jakimś zdjęciem

kacper80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 01 lis 2016, 21:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: kacper80 » 11 gru 2016, 11:47

Ok zdjecie mam. A co to jest to honowanie ? Co mam zrobic ? wymieniac pierścienie ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 gru 2016, 11:55

To jest jeszcze oryginalne honowanie widocznie silnik miał dobre warunki smarne i mało popracował. Te kreski to normalność, nic nie robić się ciesz ze cylinder nie tknięty.

Gdybyś miał pionowe kreski to by było zmartwienie.

kacper80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 01 lis 2016, 21:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: kacper80 » 11 gru 2016, 12:13

Czyli o cylindry i pierścienie mam się nie martwić ? A takie pytanie jeszcze, tak jak wcześniej wspomniałem piła olej, jestem w trakcie zmieniania uszczelniaczy i uszczelniacze te gumeczki są takie twardo miękkie (te stare) i strasznie ciężko wychodzą ze swojego gniazda(dwa wyszły tak dosyć lajtowo), czy nowe uszczelniacze coś pomogą ??? Zniwelują choć w pewnym stopniu poziom zużycia oleju ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 gru 2016, 12:15

Pomogą mi tez pił 1,5litra na tys km a teraz wcale. Tylko nie rozumiem po co ściągałeś głowice do tego celu.
kacper80 pisze:Czyli o cylindry i pierścienie mam się nie martwić ?
Jak nie ma innych powodów (brak kompresji itd)to nie.

kacper80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 01 lis 2016, 21:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: kacper80 » 11 gru 2016, 12:53

Sciągałem po to głowice aby wymienic uszczelniacze, nie mialem możliwosci zrobienia tego bez ściągania głowicy

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 gru 2016, 14:20

kacper80 pisze:nie mialem możliwosci zrobienia tego bez ściągania głowicy
Kawałek sznurka nie jest aż tak trudny do zdobycia.

[ Dodano: 2016-12-11, 14:20 ]
Zapomniałem też że ściskacz do sprężyn też się by przydał ale też da się go zrobić.

kacper80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 01 lis 2016, 21:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: kacper80 » 11 gru 2016, 14:26

paluszkiem_nono no i z tego co mi wiadomo to kompresor żeby pompował powietrze przez pierwszą świece :) a i tak do wymiany była uszczelka pod głowicą bo coś się z niej tam delikutaśne ślimaczyło.. ale my tu nie o tym

ważne że koledzy wyżej piszą że wszystko ok z cylindrami ! okok

a ten nagar co jest widoczny na zdjęciu można go normalnie usunąc zdrapac ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 gru 2016, 15:16

Można kompresorem ale też sznurkiem. I kompresor czy sznurek stosujesz na cylindrze na którego zaworach zmieniasz uszczelniacze.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 gru 2016, 17:11

kacper80 pisze:ten nagar co jest widoczny na zdjęciu można go normalnie usunąc zdrapac ?
Możesz umyć albo w czymś rozpuścić NIE WOLNO DRAPAĆ

Deohace
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 11 sie 2015, 21:07
Lokalizacja: TSA / RT

Post autor: Deohace » 11 gru 2016, 18:22

Tutaj masz jak wyglądają zużyte lub ze śladami zużycia, kilka jest od dwusuwa ale to nie istotne:

http://obrazki.elektroda.pl/5914116100_1389531398.jpg

http://my325e.pl/images/rozne/P1030687.jpg

http://obrazki.elektroda.pl/2837230100_1342220439.jpg

Takiego silnika jak masz pozazdrościć.

kacper80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 01 lis 2016, 21:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: kacper80 » 11 gru 2016, 20:33

Deohace ooo tutaj to widać że masakra totalna, i powiedz mi. To jest spowodowane pierścieniami że cylinder tak wygląda ?

A jeszcze co do wypowiedzi Jarewa "To jest jeszcze oryginalne honowanie widocznie silnik miał dobre warunki smarne i mało popracował" idzie stwierdzic kiedy takie honowanie było robione ? autkiem ja przejechalem narazie nie cale 2000 a na liczniku jest 306 tysięcy (ile w rzeczywistosci nie mam pojecia) autko pali ogolnie na dotyk i ładnie pracuje oborty nie skaczą itp przyspieszenie tez niczego sobie, jak go kupiłem to był zalany olejem Midland Avanza, pozniej zmienilem na mobil 10w40 ale robiła mi się smietana na korku i bagnecie więc teraz po remoncie będę zalewał Motulem 6100 tak kazdy go zachwala to wleje i ja :)

Dodam ze auto ma 8 letnią sekwencje na której zrobił jak liczylem cos okolo 80tysięcy ;)

Deohace
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 11 sie 2015, 21:07
Lokalizacja: TSA / RT

Post autor: Deohace » 11 gru 2016, 22:37

Tam były cylindry dwusówów a te mają krótszą żywotność przez gorsze smarowanie i wyższe obroty m.in. U siebie ściągałem misę i też takie miałem cylindry, przy 340 000km 10 lat na LPG.

Słuchaj jeżeli olej jest ok (a każdy współczesny przewyższa sporo wymagania 20toparoletniej jednostki) nie piłujesz na zimnym to silnik wytrzyma długo.

Pierścienie spowodują takie szkody tylko przy np przegrzaniu złym smarowaniu itd więc niczym się nie martw.

Planowanie głowicy nowe uszczelki skręcić kluczem dynamometrycznym od środka na zewnątrz na krzyż skręcić i motor przejeździ drudie tyle.

Jak szukałem A80 jeździłem egzemplarzem co miał 540 000 na budzie i co? I nic. Odpalał normalnie i tak jeździł podobnie jak skrzynia. Kiery i lewarka nie było ale miał klimę i webasto, żałuję że nie wziąłem tamtego egzemplarza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl