Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Bokada kierownicy

ODPOWIEDZ
Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

[B3 1.8 PM] Bokada kierownicy

Post autor: Piotrek_łódź » 14 gru 2016, 18:23

Witam wszystkich mam do was pytanie co moge zrobić z blokadą kierownicy bo planuję zamontować sobie moduł start-stop w aucie gdzie auto bedzie sie odpalało i gasiło z przycisku i będzie zabezpieczone osobnym tak jak by czipem zblizeniowym i to bedzie działało bez kluczyka w stacyjce i teraz co zrobic aby kierownica mi sie nie blokowała bo wiadomo że jak sie zablokuje to kluczyk musi byc w stacyjce a nie chce wkładac kluczyka bo to ma być wszytko robione poprzez przycisk wiec czekam na wasze zdanie co moge zrobić aby sie nie blokowało

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 gru 2016, 18:45

Odkręć obudowę stacyjki od kolumny kierowniczej. Wtedy będzie najmniejsze ryzyko że się zablokuje podczas jazdy.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 14 gru 2016, 20:13

czyli całkowicie mam ją odkrecić ?
A powiedz mi jak nastepuje rozblokowanie kierownicy poprzez jakieś zapadki w stacyjce po przekreceniu kluczyka czy poprzez elektryke bo pozycjia ACC i zapłon bedzie wypinany jak i przewody od zasilania rozrusznika i jakieś jeszcze inne to wszystko bedzie przepinane do modułu

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 gru 2016, 10:41

Mechanicznie jest blokowane, jak się wyciąga wkładkę stacyjki to widać koniec bolca blokującego. Po prostu ten bolec jest mechanicznie pociągany przez wkładkę stacyjki. Nawet można by wyjąć wkładkę i zablokować blokadę (tylko trzeba dobrze to zrobić aby się kierownica nie zablokowała podczas jazdy).

Elektryczne blokady to dopiero w kluczykach kartach się pojawiły.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 15 gru 2016, 20:37

Dzisiaj zabrałem się za to i wychodzi na to że nie musze chyba nic rozkręcać bo nie chcący wziąłem wyciagnołem kluczyk ze stacyjki gdy był przekrecony na zapłon i normalnie wyszedł a zapłon nadal był załączony czyli nawet nie wiedziałem ale mam uszkodzoną stacyjke bo nie powinien kluczyk wyjśc w takiej pozycji to sprawę mam rozwiązaną bo takto moge zostawić stacyjke przekręcona na zawsze i nie będzie się blokowac kierownica już tylko mam teraz tylko jeden problem ponieważ do rozpoczecia montażu modułu do audi potrzebuje opisu kotski stacyjki ponieważ potrzebuje do podłaczenia tego modułu kilka przewodów :
Plus,
Minus,
Zaplon,
Acc - czyli pierwsza pozycja stacyjki
Sygnal rozrusznika
Sygnal hamulca.
Wiem że sygnał hamulca wezme z czujnika przy pedale hamulca ale czy reszta bedzie w stacyjce i czy po odcieciu danych przewodów ze stacyjki i w ogóle ja odłaczę od stacyjki czy wszystko bedzie działało normalnie bo nie wiem czy w kostce od stacyjki śa tylko te przewody które ja potrzebuje czy może jest ich wiecej i coś zostanie i czy nic się nie stanie jak zostanie

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 15 gru 2016, 20:45

Ja bym nie ryzykował z tą stacyjką Nie wiesz czy kiedyś blokada nie zadziała.W audi 80 nie ma pozycji ACC.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 gru 2016, 21:38

Piotrekdriver1 pisze:W audi 80 nie ma pozycji ACC.
Jest w coś w tym rodzaju bo kilka mm przed włączeniem się zapłonu pojawi się zasilanie na światłach, dmuchawie, wycieraczkach.
Piotrek_łódź pisze:ale mam uszkodzoną stacyjkę bo nie powinien kluczyk wyjść w takiej pozycji
Jak wsadzoną wkładkę zamiennik to nic normalne że takie rzeczy się dzieją, możliwe że przy okazji będziesz mógł przekręcić stacyjkę dowolnym kluczykiem.

plus na gnieździe kostki stacyjki masz na styku 30
rozrusznik 50
ACC styk X

Przyjrzyj się są tam na wtyczce takie opisy.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 16 gru 2016, 06:17

A ja myślałem że to wina uszkodzonej kostki :-)

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 17 gru 2016, 15:45

sprawdzałem i owszem u mnie też jest jak sie lekko przekręci to nawiew i wymienione przez wcześniej rzeczy działają a zapłon jeszcze się nie zapala czyli to by była pozycja ACC

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 gru 2016, 17:18

Można tak powiedzieć. Bo zwykle w samochodach które mają wyszczególnioną tą pozycje na niej włącza się radio oraz sterowanie szybami (czyli rzeczy, którymi najczęściej się operuje bez włączania silnika).

Jeszcze do stacyjki idzie cienki przewód z sygnałem wyjęcia kluczyka do uruchamiana alarmu o nie zgaszonych światłach. Zależnie jak go podłączysz będzie miał powiadomienia zawsze po otwarciu drzwi albo wcale.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 18 gru 2016, 17:34

czyli co wychodzi na to że u nas może byc nie wyszczególniona na pozycja ACC i ciekawe czy w ogóle jest taka pozycja i jest oddzielny kabelek do niej bo ta pozycja jest mi wymagana do podłaczenia tego modułu

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 gru 2016, 20:03

Pewnie mógłbyś nawet nie podłączać tego ACC z modułu i tak by działał. Tylko nie miałbyś świateł, wycieraczek, dmuchawy itd.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 18 gru 2016, 23:03

kurcze a czy jest może jakiś program czy coś w tym stylu gdzie bym znalazł schemat kostki z opisem wszystkich pinów do czego są

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 gru 2016, 23:38

Dalej kombinujesz jak już jest wszystko wyjaśnione.

Tutaj masz schematy: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... 0DIAGRAMS/
Stacyjkę masz na fig 4 lewy górny róg.

Tutaj też masz dużo schematów: http://chomikuj.pl/KinoManiak_12/Audi+8 ... 034724.pdf

[ Dodano: 2016-12-18, 23:38 ]

Teraz spojrzałem że nie ma X na stacyjce, jest linia 75 dopiero jak zostanie ona powielona przez przekaźnik to zmienia się w X.

A ten cienki przewód od czujnika kluczyka to 86S. Można podłączyć pod zapłon albo acc aby piszczało przy wł. światłach tylko po zgaszeniu. Chociaż nie wiem czy nie trzeba będzie odwrócić tego sygnału przekaźnikiem.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 19 gru 2016, 21:55

Kurcze powiem ci szczerze że nie ogarniam tych schematów i jednak muszę w 100% zaufać tobie a widzę że by masz Audiczki w jednym paluszku. mam schemat od modułu który chce podłaczyć i wyglada to dokładnie w ten sposób
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl