[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak wpina się emulator to trzeba odłączyć fabryczny sterownik immo w kabinie, bo emulator go zastępuje.
Emulatory do 1.8 turbo działają bez żadnego parowania po prostu podłącza się je pod zasilanie po zapłonie, masę, linie K sterownika i można odpalać.
http://www.autotronika.pl/pl/katalog/em ... mocja.html
Emulatory do 1.8 turbo działają bez żadnego parowania po prostu podłącza się je pod zasilanie po zapłonie, masę, linie K sterownika i można odpalać.
http://www.autotronika.pl/pl/katalog/em ... mocja.html
Panowie dam radę wyłączyć immo w sterownikach AEB AJL itd. tak by nie wywalał błędu pamięci eeprom bez żadnych emulatorów. Mogę też urzeźbić soft w tych sterownikach (mowa o sterownikach na dwie wtyki których nie da rady zrobić po złączu). Mogę też spróbować w starszych na pięć wtyczek, ale jak dotąd nie wpadł mi taki w ręce.
Co do skrzyni polecam AKM - z pomodzonym silnikiem AEB przy prędkości 220km/h mamy 4500 obr i jeszcze jest czym depnąć. Z miejsca bardzo ładnie się zbiera nawet na serii. Zanim poskładamy wszystko do kupy warto wymienić łożyska na wałku napędowym, szczególnie to przy dyfrze gdyż skrzynia może szybko zakończyć żywot
Wiązkę silnika najlepiej wsadzić z dawcy z wyciętymi po kilka cm kostkami od strony nadwozia i pożenić z instalacja w aucie, do połączenia tylko kilkanaście kabli. Można wykorzystać przekaźnik dawcy wraz z podstawą.
Bardzo ważna rzecz: koniecznie należy podłączyć do sterownika silnika sygnał prędkości - bez tego sterownik pracuje na zupełnie innych mapach - auto nie ma "jadu". Jest to bardzo częsty błąd przy swapach - prędkościomierz działa, a sterownik silnika "ślepy"
Co do skrzyni polecam AKM - z pomodzonym silnikiem AEB przy prędkości 220km/h mamy 4500 obr i jeszcze jest czym depnąć. Z miejsca bardzo ładnie się zbiera nawet na serii. Zanim poskładamy wszystko do kupy warto wymienić łożyska na wałku napędowym, szczególnie to przy dyfrze gdyż skrzynia może szybko zakończyć żywot
Wiązkę silnika najlepiej wsadzić z dawcy z wyciętymi po kilka cm kostkami od strony nadwozia i pożenić z instalacja w aucie, do połączenia tylko kilkanaście kabli. Można wykorzystać przekaźnik dawcy wraz z podstawą.
Bardzo ważna rzecz: koniecznie należy podłączyć do sterownika silnika sygnał prędkości - bez tego sterownik pracuje na zupełnie innych mapach - auto nie ma "jadu". Jest to bardzo częsty błąd przy swapach - prędkościomierz działa, a sterownik silnika "ślepy"
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 16 gru 2016, 06:32
Jesli jestes z okolic Tychow/Katowic to chetnie zlecil bym Ci takie poszperanie.
A moze posiadasz moze schematy do adr z 98 i/lub aeb z 99r?
Jestem umowiony na czwartek z elektrykiem, ktory odrobine sobie zawolal za przerobke kilku kabelkow (prawdopodobnie tylko 3) odnosnie przekladki.
Chcialem to zrobic sam ale nie moglem znalezc przez tydzien+ zadnego schematu.. .
Dodam, ze jak najbardziej jestem w stanie Ci zaplacic za pomocne informacje.
A moze posiadasz moze schematy do adr z 98 i/lub aeb z 99r?
Jestem umowiony na czwartek z elektrykiem, ktory odrobine sobie zawolal za przerobke kilku kabelkow (prawdopodobnie tylko 3) odnosnie przekladki.
Chcialem to zrobic sam ale nie moglem znalezc przez tydzien+ zadnego schematu.. .
Dodam, ze jak najbardziej jestem w stanie Ci zaplacic za pomocne informacje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
xenon112233 A mówiłem abyś "przedzwonił" te kable to by było wiadomo więcej. Na pewno masz AEBa z 99 roku? Widzę, że był on produkowany do 99 tylko w Audi A6.
Chyba ci obrotomierz albo prędkościomierz przekłamuje albo masz inną skrzynie, bo wg wyliczeń przy 4500 przy tej skrzyni będzie 190km/h (na kołach 15"). Podejrzewam, że ta skrzynia z 1.8 B3 ma flansze na małe przeguby wewnętrzne.madmax666 pisze:Co do skrzyni polecam AKM - z pomodzonym silnikiem AEB przy prędkości 220km/h mamy 4500 obr i jeszcze jest czym depnąć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 16 gru 2016, 06:32
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Pisałem stronę wcześniej:
Dokładnie w tym wpisie: https://audi80.pl/topics9/allprzekla ... tm#1030504Jakbyś sprawdził miernikiem albo najpierw po kolorach gdzie idą te przewody o które pytasz to by było jaśniej.
b3 6a q swap na 1.8t
Witam, raz jeszcze temat swapu na 1.8t, nie znalazłem odpowiedzi na pytania:
-czy skrzynia quattro z b3 z silnikiem 6a będzie pasowała do silników 1.8t? Ewentualne przeróbki?
-czy trzeba przerabiać łapy silnika?
-czy skrzynia zniesie 200kM?
-lepiej kupić dawcę z silnikiem poprzecznie montowanym czy wzdłużnie?
-co oprócz dawcy potrzebuję?
Z góry dzięki za odpowiedź.
-czy skrzynia quattro z b3 z silnikiem 6a będzie pasowała do silników 1.8t? Ewentualne przeróbki?
-czy trzeba przerabiać łapy silnika?
-czy skrzynia zniesie 200kM?
-lepiej kupić dawcę z silnikiem poprzecznie montowanym czy wzdłużnie?
-co oprócz dawcy potrzebuję?
Z góry dzięki za odpowiedź.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
- tak
- w B3 chyba tylko R5 miały silniki na podłużnicach, jeśli masz silnik montowany na sankach to będzie trochę przerabiania
-
- wzdłużnie, aby wsadzić silnik poprzeczny musiałbyś zamontować sporo części z silnika montowanego podłużnie.
- tego co z dawcy nie przeszczepisz, rury doprowadzające powietrze, wydech.
- w B3 chyba tylko R5 miały silniki na podłużnicach, jeśli masz silnik montowany na sankach to będzie trochę przerabiania
-
- wzdłużnie, aby wsadzić silnik poprzeczny musiałbyś zamontować sporo części z silnika montowanego podłużnie.
- tego co z dawcy nie przeszczepisz, rury doprowadzające powietrze, wydech.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 16 gru 2016, 06:32
Ahh no tak, przepraszam Cie to przez to swiateczne nierobstwo takie jaja wychodza sprawa z tym dzwonieniem nie jest tak prosta bo niektore elementy sa przeciagniete przez jakies scalaki i inne z tego co mi elektronicy mowili, dzis juz prawdopodobnie pozyskam schematy ale jak by co dalej sa mi potrzebne takze jak by co moja ofertq kupna jest nadal aktualna
Możliwe, że obrotomierz przekłamuje ale to max o 200 obr. Koła 16" ori z cabrio. Prędkościomierz pokazuje ok 3-4km/h więcej niż gps więc tak jak w każdym innym samochodzie. Na obudowie pisze AKM a co tam jest w środku to nie mam pojęcia, zabieraki są na duże przeguby.maciek889 pisze:xenon112233 A mówiłem abyś "przedzwonił" te kable to by było wiadomo więcej. Na pewno masz AEBa z 99 roku? Widzę, że był on produkowany do 99 tylko w Audi A6.
Chyba ci obrotomierz albo prędkościomierz przekłamuje albo masz inną skrzynie, bo wg wyliczeń przy 4500 przy tej skrzyni będzie 190km/h (na kołach 15"). Podejrzewam, że ta skrzynia z 1.8 B3 ma flansze na małe przeguby wewnętrzne.madmax666 pisze:Co do skrzyni polecam AKM - z pomodzonym silnikiem AEB przy prędkości 220km/h mamy 4500 obr i jeszcze jest czym depnąć.
Co do immo zapraszam na priv. Posprawdzałem sobie trochę: gdy po usunięciu immo mamy błąd pamięci eeprom/sumy kontrolnej sterownik silnika nie "uczy się" składu mieszanki, korekcji krótko- i długoterminowych, przepustnicy itd. tzn uczy się ale nie zapamiętuje. Te parametry są przechowywane właśnie w tym eepromie (zapis następuje po zgaszeniu silnika) który został przekombinowany aby zlikwidować immo. Więc za każdym odpaleniem mamy sterownik jak z fabryki lub taki jak po wpisaniu 0 na kanale adaptacji 00 czyli czyściutki. Wiąże się to oczywiście ze zwiększonym spalaniem i niedostateczną mocą przez pierwsze przejeżdżane kilometry. Po ponownym uruchomieniu to samo od nowa i tak w kółko.
[ Dodano: 2016-12-31, 02:30 ]
Czego kolego potrzebujesz, już szukamyxenon112233 pisze:Jesli jestes z okolic Tychow/Katowic to chetnie zlecil bym Ci takie poszperanie.
A moze posiadasz moze schematy do adr z 98 i/lub aeb z 99r?
Jestem umowiony na czwartek z elektrykiem, ktory odrobine sobie zawolal za przerobke kilku kabelkow (prawdopodobnie tylko 3) odnosnie przekladki.
Chcialem to zrobic sam ale nie moglem znalezc przez tydzien+ zadnego schematu.. .
Dodam, ze jak najbardziej jestem w stanie Ci zaplacic za pomocne informacje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 16 gru 2016, 06:32
Panowie podajcie mi prosze emaila ktoregos z Was to wysle Wam schematy ADaty ale oczywiscie po to by ktos z Was dodal je na jakas stronke, co by potomni mieli z czego korzystac.
Jesli ktos z Was posiada workshopa lub jakis inny program to prosil bym o dodanie schematu samych kostek(rozmieszczenia pinow w kostkach, elektronik ktory mi pomogl mial mi to wyslac ale kurcze nie mam z nin kontaktu..) laczacych wiazke kabinowa* z wiazka silnikowa* - kostek wystajacych z grodzi nastepujacych silnikow ADR i AEB z 96-00r.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2017-01-03, 21:42 ]
1.8 Adr 96-00
Jesli ktos z Was posiada workshopa lub jakis inny program to prosil bym o dodanie schematu samych kostek(rozmieszczenia pinow w kostkach, elektronik ktory mi pomogl mial mi to wyslac ale kurcze nie mam z nin kontaktu..) laczacych wiazke kabinowa* z wiazka silnikowa* - kostek wystajacych z grodzi nastepujacych silnikow ADR i AEB z 96-00r.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2017-01-03, 21:42 ]
1.8 Adr 96-00