Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

B4 2.0 ABT - swap na AQN

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

B4 2.0 ABT - swap na AQN

Post autor: Jarek-LT » 31 gru 2016, 09:29

Witam

Jak w temacie, ostatnio przeglądałem trochę forum i internet i przyszła taka myśl
na modyfikacje ABT 90PS na AQN-a 170PS 5-cylindrów od paska - wzdłużny w budzie.

Trochę grzebałem na forum ale nic konkretnego nie znalazłem.
Oczywiście trzeba by zrobić kompletny SWAP z kompem, pedałem gazu, stacyjką itp.

Czy te silniki same w sobie nie są problematyczne?
W czym widzieli byście największe problemy?

Jeśli ktoś ZAPOMNI O CZYM TU MOWA niech przeczyta raz jeszcze temat i odpuści
sobie teksty typu - jak swap to tylko na 1.8T.........

W dalszej perspektywie możliwość dołożenia KOMPRESORA i 250PS-ów mamy.
Zadnej turbawki !!!!!!!!!!!!!!!

W budzie a6 c5 2.8 jeżdżę na KOMPRESORZE - po-prostu nie zapomniane wrażenia z każdego przyśpieszenia.

Jarosław-LT

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 gru 2016, 09:38

Ktoś wsadził nawet VR6 do 80-tki (jest w dziale moje audi). Ale robił customową miskę olejową, bo nie ma miski pod podłużnie montowane VR6 w przeciwieństwie do vr5.
Jarek-LT pisze: stacyjką itp.
Lepiej już wywalić immobiliser, są wkładki stacyjki do 80tki z pętlą indykcyjną jak chcesz już montować ale będziesz musiał jeszcze wsadzić licznik albo immoboxa (w zależności o rocznika dawcy).

I dobrze w VR6 sprawdzić napinacze łańcuszków rozrządu bo lubią się rozlecieć i narobić szkód.

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 31 gru 2016, 11:32

Dodam jeszcze, że z tego typu są silniki jak wspomniany R5 rzędowy jak i W5 vałka.
Gdyby R5 okazywał się lekko za długi w co wątpię to W5 jest krótszy. Nie spojżałem
jednak ile mają PS-ów. mysli_
Z dołożeniem kompresora mieli byśmy bardzo przyjemne odpychanie od samego dołu.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 gru 2016, 12:08

Jarek-LT pisze:Dodam jeszcze, że z tego typu są silniki jak wspomniany R5 rzędowy jak i W5 vałka.
Z tego co się orientuje, to był tylko jeden silnik 2.3 po zakończeniu produkcji tego starego R5 z audi 80/100 skonstruowanego w latach 70'. Były tylko dwie głowice do niego 10V i miał wtedy 150KM i 20V (nie mylić z R5 7A z 80tki) i wtedy miał 170KM.

Co do nazewnictwa (tego silnika z lat 90') to różnie go nazywali, bo skonstruowany jest trochę jak silnik rzędowy (kolejność zapłonu / konstrukcja wału) jak i V (czyli cylindry nie są w jednej linii aby był krótszy).

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 31 gru 2016, 12:57

250 km przy takim nakładzie kasy i pracy? Bez sensu.

i stawiam ananasy przeciw dyniom, że tego nie zrobisz.

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 31 gru 2016, 13:17

Mądrego to i warto posłuchać.... nie mylić z tym przypadkiem..... cwaniak_

Silnik R5 - kompletny swap wraz ze skrzynią jest już za mniej niż 2k.
Jeśli chodzi o VR6 - coś tam można wyrwać za 2,5k - 3,5k sam silnik.
Kompletny swap 7k - więc Maciek889 - sam rozumiesz.

Myślałem też o V6 2.4 czy 2.8 + kompresor z 3.0 TFSI jak mam w A6 C5
ale dwa takie same silniki to żadna odmienność....
poza tym w szczycie przyśpieszania pokazuje mi czasami chwilowe spalanie 55liter.
piwoa80

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl