[80 B4 2.0]temperatura silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 01 gru 2006, 23:40
- Lokalizacja: Siedlce
[80 B4 1.6 ADA]Wskażnik temperatury jest na min.
Na desce rozdzielczej wskaźnik temperarury jest poniżej min. a poza tym wydaje mi się, że dużo pali benzyny.Dopiero co nabyłem to cudo z silnikiem 1.6 i na pełnym wtrysku.Oznaczenie silnika to ADA.Wiem, że jest bardzo mało takich pojazdów w Polsce, bo są to głównie ściągnięte z Włoch.Są dwa czujniki na grubej rurze dochodzącej z płynem chłodniczym. Jeden ma końcówkę na dwa piny a drugi na trzy Podejrzewam, że jest to jeden z tych które mnie interesują ale nie wiem czy powinno byc podane na niego napięcie i jakie, czy też może jest to czujnik rezystancyjny i żeby dalej sprawdzic trzeba znac rezystancję w jakim zakresie się zmienia.Wtedy można zasymulowa ten czujnik żeby sprawdzic czy jest to czujnik czy też wskaźnik albo może niekontakt.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2006, 22:46 przez grzegorzs123, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 01 gru 2006, 23:40
- Lokalizacja: Siedlce
Dzięki za podpowiedzi.Myślę, że zacznę od odkręcenia zegarów i sprawdzenia styków przy tym czujniku.Dziś zaś pokazywał jakąś temp. ale na drugiej kresce od dołu. Przy okazji sprawdzę czy nie ma przepalonych żarówek i nie widzę innych błędów jeszcze. Może któś wie jakiego rodzaju jest to czujnik- czy rezystancyjny czy też może napięciowy lub prądowy. Nie chciałbym przy ewentualnym testowaniu go uszkodzic podając nieodpowiedni sygnał. Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Wczoraj próbowałem wysłac na forum książkę od B3 ale w PDF ma około 65 MB i rozłączało mi transfer na forum.Może ktoś mi poradzi co zrobiłem może źle, choc wiem, że takie wielkości na forum przechodzą.
[ Dodano: 2006-12-09, 17:09 ]
Dziś uporałem się z tematem wskazań tego wskaźnika na desce.Okazało sę, że był uszkodzony czujnik temperatury. Nie był to jednak ten dwukońcówkowy tylko ten trzystykowy( sugerowany jako od wskaźnika miał byc dwukońcówkowy). Dwie końcówki to rezystancja od 1.8 kiloomów do 260 omów. Nie wiem jeszcze od czego jest trzecia końcówka, ale po wymianie czujnika samochód zaczął się żwawiej poruszac, aż przyjemniej
[ Dodano: 2006-12-09, 17:09 ]
Dziś uporałem się z tematem wskazań tego wskaźnika na desce.Okazało sę, że był uszkodzony czujnik temperatury. Nie był to jednak ten dwukońcówkowy tylko ten trzystykowy( sugerowany jako od wskaźnika miał byc dwukońcówkowy). Dwie końcówki to rezystancja od 1.8 kiloomów do 260 omów. Nie wiem jeszcze od czego jest trzecia końcówka, ale po wymianie czujnika samochód zaczął się żwawiej poruszac, aż przyjemniej
[80 B4 2.0]temperatura silnika
mam pytanie odnosnie temp. silnka
w mojej b4 2.0 benzyna mam tempetature ok 95C czasami skacze prawie do setki
czy to prowidłowa temperatura czy moze jest coś nie tak
w mojej b4 2.0 benzyna mam tempetature ok 95C czasami skacze prawie do setki
czy to prowidłowa temperatura czy moze jest coś nie tak
Ostatnio zmieniony 08 lut 2007, 21:17 przez greg114, łącznie zmieniany 2 razy.
Ja po prostu sądzę, że bolączką audi jest to, że ma wskaźnik temperatury wyskalowany w stopniach. W nissanie miałem skalę oznaczoną kolorami i nie dbałem o to, czy mam teraz 87 stopni czy 95. A w audi jest jak jest i powoduje to niepotrzebny stres u kierowcy.
Wstaw nową firmową chłodnicę, porządny termostat i co najważniejsze oryginalne, nowe czujniki temperatury. Dodaj do tego świeżutki, czyściutki płyn chłodniczy i na 99% będziesz miał idealną temperaturę 90 stopni.
Wskazania na desce nie są idealnie dokładne. Stary czujnik lub jego tani zamiennik mogą powodować przekłamania. Może warto także zmienić płyn na nowy + płukanie układu.
U mnie w mieście jest też około 95 stopni. Czasem w stresie i korkach nawet ciut więcej. Wg VAGa różnica wskazań temperatury pomiędzy moim czujnikiem dającym wskazanie do ECU i drugim czujnikiem dającym wskazanie na deskę, to ok. 2 stopni na plus w przypadku tego drugiego. Tak więc sam widzisz z jaką dokładnością te pomiary są podawane.
Reasumując uważam, że wskazaniem z przedziału 95-100 stopni nie ma sie co przejmować. Ewentualnie, dla świętego spokoju można zmienić płyn chłodniczy.
Wstaw nową firmową chłodnicę, porządny termostat i co najważniejsze oryginalne, nowe czujniki temperatury. Dodaj do tego świeżutki, czyściutki płyn chłodniczy i na 99% będziesz miał idealną temperaturę 90 stopni.
Wskazania na desce nie są idealnie dokładne. Stary czujnik lub jego tani zamiennik mogą powodować przekłamania. Może warto także zmienić płyn na nowy + płukanie układu.
U mnie w mieście jest też około 95 stopni. Czasem w stresie i korkach nawet ciut więcej. Wg VAGa różnica wskazań temperatury pomiędzy moim czujnikiem dającym wskazanie do ECU i drugim czujnikiem dającym wskazanie na deskę, to ok. 2 stopni na plus w przypadku tego drugiego. Tak więc sam widzisz z jaką dokładnością te pomiary są podawane.
Reasumując uważam, że wskazaniem z przedziału 95-100 stopni nie ma sie co przejmować. Ewentualnie, dla świętego spokoju można zmienić płyn chłodniczy.
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
IC69 to zależy. Ja do pracy wyjeżdzam z pod domu i lecę bokiem miasta czyli ruch na " trasie " temperature osiagnie po ok 5 km! Jadąc miastem tu skrzyżowanie, przejście dla pieszych, tam znowu trzeba sie zatrzymać itd. wtedy silnik nagrzeje sie dużo szybciej, na krótszym odcinku! Więc jeżeli pełną temp. osiąga Tobie na trasie po przejechaniu 7-8 km to bym uznał że nie jest jeszcze tak najgorzej, ale pokonując ten odcinek w mieście to juz lipa, że się tak wyrażę :-| Jak masz w pełni sprawny termostat to silnik szybciutko łapie pełną temperaturkę.
mi sie wogole ni chcial dogrzac do temp 90 stopni nawet po przejechaniu 30 kmIC69 pisze:greg 114pozwól że się podczepie pod wój temat.
Panowie po jakim czasie tzn. po ilu kilometrach wasze silniki osiągają temperature
90 stopni? Ja muszę przejechać jakieś 7-8 kilosów!
Kurcze to mój "poldek" się szybciej grzeje
ale pare dni temu zminilem termostat i 4 km i mam 90 stopni