Witam
Od jakiegoś czasu zaczęła migać w moim audi (audi b4 95r. 1,9TDi 90KM) kontrolka świec żarowych. Na trasie kontrolka potrafiła się zapalać kilkakrotnie. Nie mam jednak obrotomierza żeby sprawdzić czy ma to związek z obrotami. Kiedy w końcu auto zostało podpięte pod WAG, program pokazał błąd "00519 czujnik ciśnienia w rurze dolotowej". Dodam, że samochód sprawuje się dobrze - nie muli, przyśpiesza dobrze.
Na forach błąd 519 pokazywał się razem z błędem 575, ale u mnie występuje jedynie 519. Czytałam, że ten błąd może oznaczać problem z zaworem N75. Jednak mechanik stwierdził, że taki błąd wag nie oznacza problemu z zaworem N75.
Nie wiem od czego zacząć, co może być nie tak. Czy ktoś z Was miał taki problem? Jak go rozwiązaliście?
[B4 1.9 1Z 90KM] Błąd Vag 00519 - Czujnik ciśnienia w rurze
[B4 1.9 1Z 90KM] Błąd Vag 00519 - Czujnik ciśnienia w rurze
Ostatnio zmieniony 11 sty 2017, 18:48 przez rhimo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Kontrolka świec nigdy nie będzie mrugać z powodu błedu związanego z cisnieniem doładowania .Poza tym program vag nie wie,że w naszych 80 tkach nie istnieje coś takiego jakrhimo pisze:Od jakiegoś czasu zaczęła migać w moim audi (audi b4 95r. 1,9TDi 90KM) kontrolka świec żarowych. Na trasie kontrolka potrafiła się zapalać kilkakrotnie. Nie mam jednak obrotomierza żeby sprawdzić czy ma to związek z obrotami. Kiedy w końcu auto zostało podpięte pod WAG, program pokazał błąd "00519 czujnik ciśnienia w rurze dolotowej"
Bo w 80tkach z nastawnikiem indukcyjnym czujnik ciśnienia to mapsensor ,który znajduje się w ECU ,a w starszych mapsensor znajduje się na prawym nadkolu .Mapsensor w rurze dolotowej jest dopiero w audi A4 od 98 roku,ale o tym wie każdy cokolwiek zorientowany w konstrukcjach tdirhimo pisze:czujnik ciśnienia w rurze dolotowej
Taka dobra rada ode mnie to zmień mechanika , gdyby był dobry to byś nie pisał tego tematu ,bo dobry fachman ogarnia takie banały w kilkanascie minut .Jakby się cokolwiek znał ,to zamiast snuć wydumane teorie ,wsiadłby z tobą do auta i zrobił logi podczas jazdy bloku 011 z doładownaiem . A w logach widział by co sie dzieje z doładowaniem i skąd bierze się błąd . Przyczyną w wiekszości przypadków jest własnie n75 .Czasem też peknie węzyk do mapsensora w ECU i wtedy też wywala bląd ...i też było by to widać w logach ,bo mimo że auto zbiera sie jak trzeba ,wskazania z mapsensora stoją w miejscu .Co do migajacej kontrolki swiec ,to przyczyną może być banalny problem z czujnikiem hamulca czy sprzęgłarhimo pisze:Czytałam, że ten błąd może oznaczać problem z zaworem N75. Jednak mechanik stwierdził, że taki błąd wag nie oznacza problemu z zaworem N75.
Po długiej przerwie postaram się wyjaśnić problem, o którym pisałam już jakiś czas temu. Co do migającej kontrolki świec żarowych - rozwiązanie problemu okazało się banalne. Okazało się, że powodem jej migania była zła żarówka świateł stopu, włożona pewnie przez poprzedniego właściciela. Założył on żarówkę 2-pinową mocniejszą od tej, która tam być powinna. Jedno światło działało mocniej jakby pedał hamulca był ciągle wciśnięty. Sprawdzając światła w lecie zwyczajnie tego nie zauważyli. Po wymianie na właściwą żarówkę problem zniknął.
Przy sprawdzaniu układu okazało się też, że (prawdopodobnie poprzedni właściciel) źle podpiął wężyki idące do egr i do kolektora. Zamienił je ze sobą. Do egr, który działa na podciśnienie, szło ciśnienie z kolektora; i odwrotnie - do kolektora szło ciśnienie (czy odwrotnie - do egr ciśnienie, a do kolektora podciśnienie).
Winą zatem nie był zawór N75.
Nie zawsze winni są mechanicy, bo niektórzy jednak znają się na rzeczy.
Dziękuję jednak za chęć pomocy i za podpowiedzi.
Pozdrawiam
Przy sprawdzaniu układu okazało się też, że (prawdopodobnie poprzedni właściciel) źle podpiął wężyki idące do egr i do kolektora. Zamienił je ze sobą. Do egr, który działa na podciśnienie, szło ciśnienie z kolektora; i odwrotnie - do kolektora szło ciśnienie (czy odwrotnie - do egr ciśnienie, a do kolektora podciśnienie).
Winą zatem nie był zawór N75.
Nie zawsze winni są mechanicy, bo niektórzy jednak znają się na rzeczy.
Dziękuję jednak za chęć pomocy i za podpowiedzi.
Pozdrawiam