[B4 1.9 1Z] silnik z 80 b4 1z do a6 c5 ( przerobka na mtdi )
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 sty 2017, 11:48
- Lokalizacja: CZEWA
[B4 1.9 1Z] silnik z 80 b4 1z do a6 c5 ( przerobka na mtdi )
witam. Chcialem wam pokazac swoja przerobke...
Zaczeło sie od tego ze moje b4 mialo bum bum i nie nadawalo sie juz do naprawy...
Szkoda mi bylo silnika bo naprawde jest w super stanie ma od nowosci 187 tys. dostalem go w spadku...
Na podworku stalo od dluzszego czasu A6 C5 2.5TDI V6 w ktorym padl motor.
Chcielismy ja sprzedac ale chetnych nie bylo...
Wyciaglem z niego silnik z mysla ze zastapie go 1z z z B4.
Przygotowalem gadżety do przerobki i zabralem sie do roboty...
Auto po skladalem ze zmodzona pompa z aaz z fala i tlokiem z tdi 1z ale bylo slabe jakbby mialo z 50km.
Teraz pomysli ktos po co i dlaczego mtdi?
Otóż dlatego ze pompa 1z ucierpiala przy wypadku.
Zamontowalem intercooler z a4 1.9TDI
skrzynia z 2.5TDI V6.
zmodzilem instalacje wszystko dziala. obrotomierz tylko w oryginalny licznik a6 wstawilem od golfa II 1.6Td ktory znalazlem w zbiorach... i dziala.
Musze pomyslec o mocniejszej pompie z tad pomysl na wlozeni pompy od land rovera 2.5TDI I Wtryski 0.216 ktore juz mam.
I tu chcialbym by wypowiedzieli sie znawcy owego tematu i pomogli mi w klopocie.
Licze tu także na wasze opinie i podpowiedzi a szczegulnie rady i wasze doswiadczenia z M-TDI.
Zaczeło sie od tego ze moje b4 mialo bum bum i nie nadawalo sie juz do naprawy...
Szkoda mi bylo silnika bo naprawde jest w super stanie ma od nowosci 187 tys. dostalem go w spadku...
Na podworku stalo od dluzszego czasu A6 C5 2.5TDI V6 w ktorym padl motor.
Chcielismy ja sprzedac ale chetnych nie bylo...
Wyciaglem z niego silnik z mysla ze zastapie go 1z z z B4.
Przygotowalem gadżety do przerobki i zabralem sie do roboty...
Auto po skladalem ze zmodzona pompa z aaz z fala i tlokiem z tdi 1z ale bylo slabe jakbby mialo z 50km.
Teraz pomysli ktos po co i dlaczego mtdi?
Otóż dlatego ze pompa 1z ucierpiala przy wypadku.
Zamontowalem intercooler z a4 1.9TDI
skrzynia z 2.5TDI V6.
zmodzilem instalacje wszystko dziala. obrotomierz tylko w oryginalny licznik a6 wstawilem od golfa II 1.6Td ktory znalazlem w zbiorach... i dziala.
Musze pomyslec o mocniejszej pompie z tad pomysl na wlozeni pompy od land rovera 2.5TDI I Wtryski 0.216 ktore juz mam.
I tu chcialbym by wypowiedzieli sie znawcy owego tematu i pomogli mi w klopocie.
Licze tu także na wasze opinie i podpowiedzi a szczegulnie rady i wasze doswiadczenia z M-TDI.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Jakubek1986, temat powinien być raczej w dziale nasze auto jak zamierzasz takimi tu fotkami rzucać i opisami. hmm.....
a tematów w mtdi też parę jest przykład https://audi80.pl/topics91/b4-19mtdi ... t48431.htm
a tematów w mtdi też parę jest przykład https://audi80.pl/topics91/b4-19mtdi ... t48431.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 sty 2017, 11:48
- Lokalizacja: CZEWA
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 sty 2017, 11:48
- Lokalizacja: CZEWA
O jakiej pompie mowisz kolego? Poczytalem troche i mowia zeby pompe od landa dac 2.5 Tdi typ300 a nie 2.5td typ200 bo cos tam nie gra...Arteriusz pisze:dajesz pompe z land rovera 2.5 td duze wtryski, i musi jechac,
Ale po to zalozylem ten temat zeby doswiadczeni sie wypowiedzieli i pomogli...
Tak wiec dzieki kolego arteriuszu...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Popełniłeś zasadniczy błąd spinając 1 Z ze skrzynią ze znacznie mocniejszego 150 konnego silnika 2,5 tdi ...żebyś nie wiem co modził i nie wiem jaką pompę zakładał to bedzie kicha bo ta skrzynia jest za długa nawet dla zmodzonego 1z ,a co dopiero do zamulonego mechaniczną pompą,gdzie nawet zbliżenie się do ori 90 koni jest nie lada wyczynem ...mialem kiedyś okazję przejechać się 90 konną audi A4 ze skrzynią ze 130 konnego PD ...kompletna porażka ,biegi za długie nie szlo tym normalnie jechać ,bo nie było mocy żeby sie rozpędzić ...lekka poprawa dopiero na zmodzonym na 115 koni sterowniku ,ale do tego żeby było dobrze i tak było daleko.Skrzynia jest dobierana do mocy i momentu silnika nie przypadkowo ,to wszystko musi być zgrane ...to samo tylko w drugą stronę jak do 1z zakładają skrzynie z benzyny ...biegi za krótkie,a auto trzeba piłować na wyzszych obrotach zeby uzyskać ta samą prędkosć co na ori skrzyni
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 sty 2017, 11:48
- Lokalizacja: CZEWA
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Taka jak była w ori z 1ZJakubek1986 pisze:a jaka kolega polecil by skrzynie?
[ Dodano: 2017-01-15, 19:31 ]
no własnie...zeby chociaż te 110 koni miało na mechanicznej pompie według mnie nieosiągalne...takze drugim zasadniczym błedem było zalóżenie mechanicznej pompy ...gdybyś założył ori z tdi ,do tego wtryski 216 i program ,to 130 koni i ok.300Nm , a pewnie nawet ciut więcej było by osiągalne i nie było by aż takiego problemu z za długą skrzynią...a tak masz dwa problemy z którymi ciężko bedzie coś zrobićJakubek1986 pisze:zrobilem passata b5 z taka skrzynia i silnik 110 km i lata... tylko ze to bylo tdi a ja te mtdi
Ostatnio zmieniony 15 sty 2017, 19:41 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 sty 2017, 11:48
- Lokalizacja: CZEWA
mysle ze te 110 koni osiagne a jak nie to co za problem wrzucic ori skrzynie z 1z... lezy w garazu...MUNIOR pisze:Taka jak była w ori z 1ZJakubek1986 pisze:a jaka kolega polecil by skrzynie?
[ Dodano: 2017-01-15, 19:31 ]no własnie...zeby chociaż te 110 koni miało na mechanicznej pompie według mnie nieosiągalne...takze drugim zasadniczym błedem było zalóżenie mechanicznej pompy ...gdybyś założył ori z tdi ,do tego wtryski 216 i program ,to 130 koni, a może ciut więcej było by osiągalne i nie było by aż takiego problemu z za długą skrzyniąJakubek1986 pisze:zrobilem passata b5 z taka skrzynia i silnik 110 km i lata... tylko ze to bylo tdi a ja te mtdi
[ Dodano: 2017-01-15, 19:53 ]
Ja poprostu chcialbym zeby sie wypowiedzial jakis fach man od m-tdi...
czy ta pompa od landa da rade...
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
https://audi80.pl/topics127/19-mtdi- ... t92872.htm
Tu kolega ma trochę zmodyfikowany Afn z mechaniczną pompą , ale mało szczegółów , musiałbyś skontaktować się z nim.
Tu kolega ma trochę zmodyfikowany Afn z mechaniczną pompą , ale mało szczegółów , musiałbyś skontaktować się z nim.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2017, 22:22 przez Krzysiek 84, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 sty 2017, 11:48
- Lokalizacja: CZEWA
ok...Krzysiek 84 pisze:https://audi80.pl/topics127/19-mtdi- ... t92872.htm
Tu kolega ma trochę zmodtfikowany Afn z mechaniczną pompą , ale mało szczegółów , musiałbyś skontaktować się z nim.
napisalem do niego.
dziekuje
[ Dodano: 2017-01-17, 21:55 ]
Widzę, ze temat umarł smiercia naturalna...
Mysle ze wszyscy, ktorzy zrobili i wyregulowali swoje M-TDI nie zagladaja juz tu i pomoc tez nie chca...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Obawiam się ze się mylisz ...nie piszą bo tego silnika nigdy nie wyregulujesz jak należy na mechanicznej pompie i nigdy nie bedziesz zadowolony ,bo nie do takiej pompy był projektowany i tego nikt nie przeskoczy żeby nie wiem co kombinował z pompami na linkę ,to nigdy nie uzyska tego ,co uzyskałby na ori pompie sterownej przez ECUJakubek1986 pisze:Mysle ze wszyscy, ktorzy zrobili i wyregulowali swoje M-TDI nie zagladaja juz tu i pomoc tez nie chca...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 sty 2017, 11:48
- Lokalizacja: CZEWA
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Jakubek1986 pisze:A i jeszcze jedno pytanko. pompe mam boscha przeplywomierz też.
sa jakies rozne instalacje czy tylko jeden rodzaj?
Dwa rodzaje instalacji były w TDI
pierwsza do końca lutego 1994 dla silników gdzie właśnie był przepływomierz Bosch i nastawnik na pompie z górnym przelewem paliwa.
Natomiast od 1 marca 1994 była zmiana osprzętu:
Trochę zmieniona instalacja , inne ecu , przepływomierz Pierburg , nastawnik z przelewem umieszczonym z tyłu nastawnika , mniejsze turbo , inna wtyczka przy potencjometrze pedału gazu.
Było Immo już , Ale możesz zgłosić się do Munior'a to wyłaczy Tobie , tak samo jak i przepływomierz i może dodatkowo dorzucić trochę mocy.Jakubek1986 pisze:co z immo chyba ze 80'tka nie ma immo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 sty 2017, 11:48
- Lokalizacja: CZEWA
Witam wczoraj zakonczyly sie moje poszukiwania wiazki i osprzetu silnika...
kupilem cala dobrze jezdzaca 80-tke kolo lublina z dobrym silnikiem w dodadku po chipie wymianie wyryskow komp na 16 bit. auto jest po przerobce u KOSTRZA na 125km i 298nm . Gosc od ktorego kupilem audi po przerobce zrobil okolo 2tys km. wyjechal do angli a auto stalo przez dwa lata do wczoraj. wracalem tym do domu na kolach z kolega ktory jechal vectra c 1.9 120 koni i nie mogl mi uciec...
Kopa ma fajnego i co najlepsze ze nie kopci a spalanie jak vectra bo razem tankowalismy na powrocie...
kupilem cala dobrze jezdzaca 80-tke kolo lublina z dobrym silnikiem w dodadku po chipie wymianie wyryskow komp na 16 bit. auto jest po przerobce u KOSTRZA na 125km i 298nm . Gosc od ktorego kupilem audi po przerobce zrobil okolo 2tys km. wyjechal do angli a auto stalo przez dwa lata do wczoraj. wracalem tym do domu na kolach z kolega ktory jechal vectra c 1.9 120 koni i nie mogl mi uciec...
Kopa ma fajnego i co najlepsze ze nie kopci a spalanie jak vectra bo razem tankowalismy na powrocie...