Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] Turbo

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Król_Leon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 15 sty 2017, 19:24
Lokalizacja: Szczecinek

[2.0 ABK] Turbo

Post autor: Król_Leon » 15 sty 2017, 20:16

Witam chciałbym uturbic 2.0 ABK 115 km, mam turbine od audi 1.8 turbo, kolektor od audi 80 1.9 tdi, ecu master DET III , silnik rozebrany jak narazie nowe pierscienie , nowe panewki ,zregenerowana głowica kompletnie, nowa pompa wody, sprzegło,rozrzad z napinaczem,wyjscie na smarowanie turbiny ,metalowa uszczelka 1,65 nowe sruby głowicy grubości silnik posiada natrysk na denko tłoka jest teraz o to pytanie słyszałem ze można odpreżyć silnik poprzez kanapke ale nie chciałbym tego stosować z powodu przedmuchów ,czy można zwiekszyć średnice wyżłobienia w tłoku w ABK , silnik posiada CR 10.4:1 nie pamietam dokładnie , seria w abk do 93 roku miałą kute tłoki gdzies wyczytałem czy to sie sprawdza?? czy to jest sciema ?? , montowanie tłoków od ABT odprezy mi silnik ? dziekuje za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 15 sty 2017, 23:01 przez Król_Leon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 15 sty 2017, 22:13

łatwiej będzie uturbić ABT bez kombinacji z tłokami itepe.
Moja rada - odpal seryjny silnik na EMU, jak będzie chodzić jak fabryka, dołóż turbo i kombinuj z zestrojeniem tego. Tak będzie rozsądniej. Nikt chyba ABK nie uturbiał, więc...

W jakie moce celujesz?

Król_Leon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 15 sty 2017, 19:24
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: Król_Leon » 15 sty 2017, 22:26

nie celuje w żadne moce, po prostu małe doświadczenie chce tylko soft turbo bo jak wiadomo nie można tego przeciążyć na serii bo wyjdzie korba bokiem i tyle bedzie , jak narazie musze odprężyć ten silnik chociaż do cr 9,5:1 i zastanawiam sie nad sposobem , abt odpada mam głowice od ABK kompletnie zrobiona ,a blok abt i abk sa takie same jedynie z tego co wiem to różnia sie właśnie tłokami i szukam informacji na ten temat , bez odprężenia nie złoże silnika bo nie będe podnosił głowicy zaraz po złożeniu i odpaleniu , przy cr 10.4 duzo nie wytrzyma ten silnik więc czekam na dalsze informacje jakie posiadacie z góry dziekuje

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 15 sty 2017, 22:39

Powodzenia.

i tak nic nie zrobisz. Ale wątek będę śledził.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 sty 2017, 11:01

Odprężanie przez frezowanie tłoków osłabia tłoki. Gdzieś był temat gdzie chyba doprężali ABT tłokami od ABK (aż pojawiło się spalanie stukowe na benzynie), bo patrząc w katalog wał i korbowody ABT i ABK miało te same a tłoki inne.

Masz sondę szerokopasmową aby to wystroić?

Król_Leon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 15 sty 2017, 19:24
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: Król_Leon » 16 sty 2017, 12:50

tak mam cały zestaw afr sonde szeroko pasmowa i egt temp spalin, no tylko do momentu odpreżenia nic nie zrobie, chce ładowac na poczatek max 0,5 bara nie wiem jaki stopien sprężania dokładnie potrzebuje ,dowiedziałem sie tyle że silniki w golfach ABA wersja USA były standardowo odprężone cr było 9.6:1 i wytrzymywały 1.2 bara ,wiec do takiego wyniku bym musiał zejść , czy komora w głowicy ABK a ABT sie różni ??

luckash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 24 wrz 2012, 18:36
Lokalizacja: Bartniczka

Post autor: luckash » 17 sty 2017, 10:55

Na mikro doładowanie 0,4-0,5 bara bym nie odprężał. Zalać racinga i testować. Chyba, że chcesz odprężyć to podtoczyć tłoki odrobinę.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 17 sty 2017, 13:21

Tłoków nie ruszaj!!! Zrób najpierw program bez dmuchania i zobacz jak piec się trzyma. Potem turbawka i zacznij od małych doładować. Dobrze podlej aby było bogato. Stawiam, że przy 0,6...0,7 poddadzą się korby ;-)

Król_Leon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 15 sty 2017, 19:24
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: Król_Leon » 17 sty 2017, 19:43

własnie po to chce odpreżyc wtedy wytrzyma , zejde do cr 9.0 :1 z 10 : 1 wymiana tłoków , spadnie ponad 1 bar cisnienia około , wiec korby nie powinny sie poddac , odprężenie to podstawa

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 19 sty 2017, 15:35

To czekam na efekty ;-)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 19 sty 2017, 15:41

Dźwiękowe i dymne :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl