Witajcie.
Tak jak napisałem w tytule - mam przestawiony rozrząd. Podczas próby uruchomienia auta slychac było próbę odpaleniu silnika, lecz po chwili słyszałem tylko kręcący się rozrusznik, tak jakby dołem obracał, ale górą juz nie. Po odpieciu obudowy rozrządu okazało sie, ze spóźniłem sie z wymiana o 3 dni. Pasek potracil zęby.
Czy silnik ten jest kolizyjny? Jak mozna sprawdzić jego stan?
Czy dam radę wymienić w tym silniku pasek samodzielnie? Wszelkie drobne wymiany wykonywałem sam.
Z gory dzieki za odpowiedz w tym watku, pozdrawiam.
[B4 1.6 ADA] Przestawiony rozrząd, kilka pytań
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
ciekaw jestem jak ty to obliczyłeś że 3 dni? bo ja bym powiedział że znacznie więcejMatiQ pisze: Po odpieciu obudowy rozrządu okazało sie, ze spóźniłem sie z wymiana o 3 dni. Pasek potracil zęby.
tego nie wiemMatiQ pisze:Czy silnik ten jest kolizyjny?
kolego wystarczy złożyć rozrząd jak trzeba i jak będziesz wstanie obrócić wałem to raczej bez kolizyjny a jak już zapali to w ogóle się cieszyć. Czy złożysz to sam to nie mam bladego pojęcia.MatiQ pisze: Jak mozna sprawdzić jego stan?
Czy dam radę wymienić w tym silniku pasek samodzielnie? Wszelkie drobne wymiany wykonywałem sam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
No jeszcze zawsze można zdjąć głowice i obejrzeć zawory. Ale jeśli okażą się dobre to będę pieniądze wyrzucone w błoto już taniej założyć drugi rozrząd i sprawdzić jak odpali.
Jeszcze bez ruszania niczego można użyć czegoś takiego: http://allegro.pl/tester-szczelnosci-cy ... 11140.html
[ Dodano: 2017-01-18, 09:04 ]
Wymiana paska nie jest trudna jedynie może być problem z odkręceniem śrub koła pasowego jeśli ktoś wcześniej mocno dokręcił albo masz zniszczone łby albo nie wbijesz dobrze klucza.
Jako ciekawostkę podam że jest patent na pasek z wyciętą częścią ząbków rodem ze wchodu. Przecina się go po obwodzie aby mieć dwa paski o połowie szerokości i zakłada tak względem siebie aby ząbki się uzupełniły.
Jeszcze bez ruszania niczego można użyć czegoś takiego: http://allegro.pl/tester-szczelnosci-cy ... 11140.html
[ Dodano: 2017-01-18, 09:04 ]
Wymiana paska nie jest trudna jedynie może być problem z odkręceniem śrub koła pasowego jeśli ktoś wcześniej mocno dokręcił albo masz zniszczone łby albo nie wbijesz dobrze klucza.
Jako ciekawostkę podam że jest patent na pasek z wyciętą częścią ząbków rodem ze wchodu. Przecina się go po obwodzie aby mieć dwa paski o połowie szerokości i zakłada tak względem siebie aby ząbki się uzupełniły.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2017, 16:54 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.