Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] problemy z wbijaniem niskich biegów na mrozie

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
dziku2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 16 kwie 2015, 10:46

[B4 2.0 ABK] problemy z wbijaniem niskich biegów na mrozie

Post autor: dziku2 » 19 sty 2017, 11:07

Cześć,
mam problemy z wbijaniem niskich biegów przy ujemnych temperaturach.

Gdy spadnie poniżej 0 stopni albo tak jak dziś przy chyba -8 rano. Bez problemu uruchamiam silnik, jeszcze na postoju z sprzęgłem bez problemu mogę zmieniać wszystkie biegi, ale podczas jazdy a nawet wolnego toczenia przez pierwsze ~-3 do 5km jest problem z wbiciem 1 (troszkę ciężej z wyraźnymi oporami i zazwyczaj po prostu wbijam tylko jak się całkowicie auto zatrzyma żeby się nie męczyć) i 2 biegu (zdecydowanie gorzej; bardzo mocy opór i żeby nie wbijać na siłę czekam aż poczuję na drążku, że mnie wpuszcza gdy obroty spadną minimum 2 sekundy).
Sprzęgło raczej na wykończeniu - bierze wysoko ale nie ma żadnych hałasów, prawdopodobnie nigdy nie wymieniana, przebieg ~170tys. km).
Często czuć pojedyncze szarpnięcie przy zmianie biegów i czasem przy puszczaniu gazu szczególnie na niskich biegach i obrotach w okolicy 2tys na zimnym i ciepłym silniku (mam nadzieję, że to sprzęgło a nie sypiąca się skrzynia).

Rok temu (pierwsza moja zima z tym samochodem) było podobnie.
Olej w skrzyni był wymieniany w kwietniu ubiegłego roku.

Czy przyczyną może być tylko i wyłącznie w sprzęgle? Czy są to synchronizatory albo jakaś inna przyczyna i jak będę wymieniać sprzęgło to od razu szukać specjalisty od skrzyń, który mi przy wymianie kompletu sprzęgła zdiagnozuje i ew. naprawi skrzynię?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 19 sty 2017, 15:31

Na 99% bedzie to zły stan tarczy i docisku. Ten sam problem przerabiałem ale w normalnych warunkach. Opornie się wbijało biegi aż do momentu kiedy sprzęgło całkiem padło. Po wymianie nie ma żadnych problemów.

Przy okazji..wysokie łapanie może być normalne. U mnie łapie na nowym sprzęgle w 3/4 wysokości.

dziku2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 16 kwie 2015, 10:46

Post autor: dziku2 » 19 sty 2017, 19:30

Dzięki za odpowiedź.
Te wysokie łapanie sprzęgła ani trochę mi nie przeszkadza ale 2 mechaników przy różnej okazji mówiło, że sprzęgło się kończy lecz równie dobrze jeszcze może długo wytrzymać. Tylko właśnie w zimę czasem okropnie to wygląda, szczególnie rano po całonocnym postoju. Dlatego zastanawiam się nad wymianą sprzęgła zanim zacznie się ślizgać.

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 20 sty 2017, 17:22

Akurat jeśli w mrozy biegi ciężko wchodzą to nie ma czym się przejmować, przynajmniej w moim przypadku jest tak że dopóki nie przejade te 10km to ciężko trochę wchodzą biegi, potem już leciutko :)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 20 sty 2017, 23:07

To nic dobrego. Ja nie mam takich problemów. Żadne B2/B3/B4 tak mi nie robiło więc nie jest to naturalne.

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 21 sty 2017, 08:54

bloku pisze:To nic dobrego. Ja nie mam takich problemów. Żadne B2/B3/B4 tak mi nie robiło więc nie jest to naturalne.
Rok, dwa lata temu w zimę miałem tak samo, i w obecną zimę i nic mi się nie dzieje, aczkolwiek wydawało mi się że to nic poważnego. Jedyne co można by zrobić to oliwę w skrzyni wymienić

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 22 sty 2017, 11:21

Mam to samo jak jest mróz tak powyżej -5 stopni to ciężko wchodzi 1 i 2 bieg.Ale po przejechaniu około 1 km wszystko wraca do normy.To jest normalne olej jest gęsty w skrzyni i tyle.

dziku2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 16 kwie 2015, 10:46

Post autor: dziku2 » 23 sty 2017, 10:42

No ale jeśli miała by to być gęstość oleju w ujemnej temperaturze to powinienem chyba mieć też problemy zanim ruszę? Bo na postoju zaraz po uruchomieniu silnika wszystko ładnie się wbija, dlatego skłaniam się ku wersji z sprzęgłem.

zukreator

Post autor: zukreator » 23 sty 2017, 15:03

na postoju synchronizatory nie mają nic do roboty -> stąd wszystko wchodzi jak na ciepłym

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 25 sty 2017, 08:32

Ja sprzęgło mam nowe sachs kpl. jest to samo co na starym sprzęgle, myślę ,że może to być po części wina oleju.Może oryginalny olej audi ma jakieś inne specyfikacje w co wątpię.
Nie przeszkadza mi to bardzo więc śmigam tak jak jest.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 25 sty 2017, 09:04

Również mam to samo i stawiam na gęsty olej :-) Po przejechaniu kilku kilometrów wszystko wraca do normy ;-) Gdybyś miał kłopoty ze sprzęgłem odczuwałbyś to również przy temperaturach dodatnich.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 25 sty 2017, 16:50

To wam odpowiem inaczej. Sprzęgło jest wspierane hydraulicznie a nie mechanicznie na linkę. Jeśli sprzęgło będzie już zużyte a dokładnie tarcza ze sprężynami oraz docisk to wysprzęglik będzie miał problem z prawidłową pracą. Sprzęgło nie do końca się wyciśnie (dając większe opory) i bieg wchodzi z trudem.

Olej w skrzyni musiałby być jak galareta aby robić opór. Oczywiście zużyty nadto olej robi się jak woda powodując szybsze gęstnienie... Ja jednak stawiam na pierwszą moją hipotezę.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 sty 2017, 17:08

bloku, też jestem zdania że to nie wina oleju, podobnie miałem kiedyś b3 i tam wymiana oleju nic nie dała a wina leżała prawdopodobnie w sprzęgle bo już się kończyło - ale sprzedałem i nie zdążyłem tego wymienić.
Olej musiał by być naprawdę baaaaardzo gesty.
cinu77 pisze:Może oryginalny olej audi ma jakieś inne specyfikacje w co wątpię.
ja zalewałem taki jak przewidziała to fabryka i nic

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 26 sty 2017, 09:55

PieterB, więc dlaczego dzieje się to tylko i wyłącznie przy temperaturach ujemnych?:) (pytam z ciekawości więc nie rzucajcie mięsem rotfl
)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 sty 2017, 11:52

Dawid1995 pisze:PieterB, więc dlaczego dzieje się to tylko i wyłącznie przy temperaturach ujemnych?
to ja zapytam inaczej to dlaczego ja nie mam z tym problemów lub inni koledzy? Przecież u mnie też jest zima a olej podejrzewam że taki sam bo specyfikacja jego jest taka sama pomijam fakt że będzie ciut mniej lub bardziej wypracowany.
Zresztą napisałem ci że ja u siebie zmieniłem olej i nic to nie dało.
Oczywiście nie bronię wam zmieniać oleju.
A czemu dzieje się to w zimie to nie wiem, zima rządzi się swoimi prawami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl