[B4 2.0 ABT] Jaką skrzynie - Dłuuuugą?
[B4 2.0 ABT] Jaką skrzynie - Dłuuuugą?
Witam, niestety nie podam w tym momencie oznaczenia mojej skrzyni, jednak sprawa ma się następująco, po zmianie silnika na 1.8T, skrzynia szybko się kończy..
Krótko, przy ok 2200 obr/min mam 80km/h na liczniku.. przy ok 120 to już przeszło 3000 rpm..
Jakiej skrzyni szukać (o ile taka istnieje) albo czy kombinować nad jakąś custom skrzynią, żeby mieć 120km/h przy tych 2000-2200 obr/min?
Pytanie jeszcze o skrzynię 6b, czy to "opłacalny" interes - pod kątem możliwości i przełożeń, bo przypuszczam że te biegi będą jeszcze "krótsze" ale ta ostania 6'tka może spełni moje oczekiwania?
Jeżeli można to proszę o podanie kodu skrzyń które powinny podejść w pierwszej kolejności do mojego auta, ewentualnie co muszę zmienić wraz ze skrzynią...
Pozdrawiam.
Krótko, przy ok 2200 obr/min mam 80km/h na liczniku.. przy ok 120 to już przeszło 3000 rpm..
Jakiej skrzyni szukać (o ile taka istnieje) albo czy kombinować nad jakąś custom skrzynią, żeby mieć 120km/h przy tych 2000-2200 obr/min?
Pytanie jeszcze o skrzynię 6b, czy to "opłacalny" interes - pod kątem możliwości i przełożeń, bo przypuszczam że te biegi będą jeszcze "krótsze" ale ta ostania 6'tka może spełni moje oczekiwania?
Jeżeli można to proszę o podanie kodu skrzyń które powinny podejść w pierwszej kolejności do mojego auta, ewentualnie co muszę zmienić wraz ze skrzynią...
Pozdrawiam.
Witam ponownie, temat nadal aktualny u mnie.. Mam kilka dodatkowych pytań.. czy każda skrzynka od A4 B5 podejdzie i będzie pasowała? Czy te nowsze skrzynie są lepsze / gorsze...? Moja obecna skrzynia mnie przeraża.. ponieważ nie wyrabia z mocą rzędu 150KM, a będzie więcej niebawem.. już teraz mechanizm różnicowy jest bardzo słaby, koła kręcą na przemian na pierwszych 3 biegach.. No więc czy taka skrzynka od A4/passka B5 będzie sobie lepiej z tym radziła? i czy półosie będą pasowały?
BLOKU - dziękuję za info mam już na oku kilka takich skrzyń.. tylko nie wiem czy w to iść czy coś nowszego właśnie. Nie rozumiem tych przełożeń, czy jestem w stanie sprawdzić jakie prędkości będą mniej więcej odpowiadały na danym biegu przy np 2tys obr?
Czy orientujecie się czy można dołożyć 6b do takiej skrzyni, ewentualnie czy do naszych B4 podejdzie skrzynia z C4, bo tam takie 6b występowały.
BLOKU - dziękuję za info mam już na oku kilka takich skrzyń.. tylko nie wiem czy w to iść czy coś nowszego właśnie. Nie rozumiem tych przełożeń, czy jestem w stanie sprawdzić jakie prędkości będą mniej więcej odpowiadały na danym biegu przy np 2tys obr?
Czy orientujecie się czy można dołożyć 6b do takiej skrzyni, ewentualnie czy do naszych B4 podejdzie skrzynia z C4, bo tam takie 6b występowały.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Policzyć można ale...trochę czasu to zajmie
Do tych skrzyń 6b nie założysz - konstrukcja na to nie pozwala. C4 miały skrzynie tylko w wersji Quattro i tylko w S4/S6 C4. Także jak masz ośkę to nieopłacalna operacja.
Można pokobinować ze skrzynią z B6 TDI ale nie sądzę aby było to takie proste i opłacalne.
Już lepiej zostawić obecną skrzynię i wrzucić przełożenie 5go biegu ze skrzyni AZZ.
Do tych skrzyń 6b nie założysz - konstrukcja na to nie pozwala. C4 miały skrzynie tylko w wersji Quattro i tylko w S4/S6 C4. Także jak masz ośkę to nieopłacalna operacja.
Można pokobinować ze skrzynią z B6 TDI ale nie sądzę aby było to takie proste i opłacalne.
Już lepiej zostawić obecną skrzynię i wrzucić przełożenie 5go biegu ze skrzyni AZZ.
Hmmm.. to ja nie wiem czy nie lepiej wymienić jednak skrzynkę na którąś z tych dwóch co podałeś, nie wiem tylko jaka będzie różnica i czy mechanizm będzie w stanie więcej udźwignąć... czyli nie ma w sumie lepszej alternatywy.. tak?
EDIT:
Przeglądam jeszcze forum i wychodzi na to że spokojnie mógłbym zapakować skrzynie z jakiegoś B5... to chyba będzie lepsze rozwiązanie ostatecznie myślę.. tylko odpowiednią skrzynkę dobrać..
EDIT:
Przeglądam jeszcze forum i wychodzi na to że spokojnie mógłbym zapakować skrzynie z jakiegoś B5... to chyba będzie lepsze rozwiązanie ostatecznie myślę.. tylko odpowiednią skrzynkę dobrać..
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
Wypowiem się co do 3 skrzyń z jakimi miałem styczność:
* w moim ABK siedziała CCF, krótka, bardzo dynamiczna, ale jazda przez miasto to pompowanie bicepsu, non-stop trzeba wachlować lewarkiem, nie służy wysokim prędkościom przy 140km/h jest ponad 4000 obrotów!
* CCF zmieniłem na AXG (skrzynia z 2.3E NG - trzeba przełożyć też przeguby i półosie) , o niebo lepsza, bo przy 120km/h jest około 2900 obrotów, skrzynia wyraźnie dłuższa, nie da się wolno jechać po parkingu na II nbiegu jak na CCF
* chyba najdłuższa skrzynia jaką widziałem w życiu - CDY, kolega ma w ABT, z dynamiką średnio, ale za to na II biegu przy 2000 obrotów jest aż 40km/h! V bieg wrzuca się dopiero przy 100km/h, po parkingu jeździ się na I biegu, o II raczej nie ma mowy
Z tych wszystkich chyba najbardziej optymalną jest skrzynia biegów AXG stosowana z motorem 2.3E, ale aby wsadzić ją do mniejszych silników trzeba mieć też półosie oraz przeguby 108mm zamiast 100)
* w moim ABK siedziała CCF, krótka, bardzo dynamiczna, ale jazda przez miasto to pompowanie bicepsu, non-stop trzeba wachlować lewarkiem, nie służy wysokim prędkościom przy 140km/h jest ponad 4000 obrotów!
* CCF zmieniłem na AXG (skrzynia z 2.3E NG - trzeba przełożyć też przeguby i półosie) , o niebo lepsza, bo przy 120km/h jest około 2900 obrotów, skrzynia wyraźnie dłuższa, nie da się wolno jechać po parkingu na II nbiegu jak na CCF
* chyba najdłuższa skrzynia jaką widziałem w życiu - CDY, kolega ma w ABT, z dynamiką średnio, ale za to na II biegu przy 2000 obrotów jest aż 40km/h! V bieg wrzuca się dopiero przy 100km/h, po parkingu jeździ się na I biegu, o II raczej nie ma mowy
Z tych wszystkich chyba najbardziej optymalną jest skrzynia biegów AXG stosowana z motorem 2.3E, ale aby wsadzić ją do mniejszych silników trzeba mieć też półosie oraz przeguby 108mm zamiast 100)
Jeżeli miałeś 2.0 ABT 90km oryginalnie i przerobiłeś na 1.8 T to na 90% siedzi tam jeszcze skrzynia CGT ( krótka)
u Ojca w 2,0 ABT 90km , zmieniłem skrzynie CGT (krótka) , na CDY (długa) , ponoć pasuje też CCE niby to to samo tylko rożni się latami produkcji .( do końca nie jestem przekonany czy CCE i CDY to to samo wiec jak by co to sprawdźcie czy na pewno )
Powiem wam tak na :
CGT 100km/h - 3000 obr/min spalanie 15litrów/100km po mieście
po zmianie na CDY 100km/h około 2100-2200 obr/min spalanie 10-11 litrów po mieście
co prawda auto straciło trochę na przyspieszeniu ,ale względy ekonomiczne na plus ,jest znacznie ciszej w aucie itd , a co do przyspieszenia to Ojcu akurat to nie przeszkadza ,
u Ojca w 2,0 ABT 90km , zmieniłem skrzynie CGT (krótka) , na CDY (długa) , ponoć pasuje też CCE niby to to samo tylko rożni się latami produkcji .( do końca nie jestem przekonany czy CCE i CDY to to samo wiec jak by co to sprawdźcie czy na pewno )
Powiem wam tak na :
CGT 100km/h - 3000 obr/min spalanie 15litrów/100km po mieście
po zmianie na CDY 100km/h około 2100-2200 obr/min spalanie 10-11 litrów po mieście
co prawda auto straciło trochę na przyspieszeniu ,ale względy ekonomiczne na plus ,jest znacznie ciszej w aucie itd , a co do przyspieszenia to Ojcu akurat to nie przeszkadza ,
Poszukaj na forum,gdzieś była tabela z oznaczeniami skrzyni biegów i parametrami przełożen,wtedy będziesz pewien która jest dłuższa od tej co masz.Ja miałem CGT zmieniłem
CCF i jest lepiej ciszej,a robie długie trasy na DE. Troche wolniej sie zbiera ale pózniej jest ok.
Z tego co pamietam z tabeli to CCF,CCE to były takie same skrzynie tylko rózniły sie datą pierwszego montarzu,pozdrawiam.
CCF i jest lepiej ciszej,a robie długie trasy na DE. Troche wolniej sie zbiera ale pózniej jest ok.
Z tego co pamietam z tabeli to CCF,CCE to były takie same skrzynie tylko rózniły sie datą pierwszego montarzu,pozdrawiam.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
BAA jest długa bo to z TDI ale AXG wcale nie jest długa to krótsza skrzynia niż CDY czy tam CCE. Nigdy nie spotkałem skrzyni przy mocniejszych silnikach PB dłuższej niż CDY może to ze względu że to auta bardziej sportowe. Nie biorę tylko pod uwagę 6 biegowej.bloku pisze:BAA i AXG
Wiem że kiedyś przeliczałem i najdłuższe skrzynie miały AAZ,1z,ABT
panowie jestem w posiadaniu pliku skrzynie audi , wpisujecie dwa symbole skrzyń do porównania , oraz rozmiar opon i macie porównanie prędkości na poszczególnych biegach ,
kolega "Jarewa" wrzucił plik w załączniku w poście niżej "skrzynie audi"
kolega "Jarewa" wrzucił plik w załączniku w poście niżej "skrzynie audi"
Ostatnio zmieniony 03 lut 2017, 14:42 przez jarowlkp, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
A ja mam po polsku i kiedyś był na forum
I dorzucę to co w dziale download czyli przełożenie skrzyń wiec każdy moze sobie obliczyć.
I plik od kolegi wyżej łatwiejsze bo wystarczy wpisać jaka skrzynia o ile jest w spisie.
I dorzucę to co w dziale download czyli przełożenie skrzyń wiec każdy moze sobie obliczyć.
I plik od kolegi wyżej łatwiejsze bo wystarczy wpisać jaka skrzynia o ile jest w spisie.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2017, 14:04 przez Jarewa, łącznie zmieniany 2 razy.
Dziękuję Panowie, ja dodam od siebie jeszcze zestaw skrzynek:
http://www.dieselschrauber.de/GKB.html
Wiem że dłuższa skrzynia = słabsze przyśpieszenie.. (ale chcę to nadrobić mocą..) skrzynka z mojego byłego ABT jest bardzo elastyczna i fajna na miasto.. fakt, jednak to się sprawdza kiedy poruszamy się do 80km/h.
Raczej wolałbym pójść w nowszą skrzynię, bo wydaje mi się że jest lepsza - świeższa, może lżejsza?
Muszę sprawdzić te przeliczenia i wybrać jakiś kompromis..
http://www.dieselschrauber.de/GKB.html
Wiem że dłuższa skrzynia = słabsze przyśpieszenie.. (ale chcę to nadrobić mocą..) skrzynka z mojego byłego ABT jest bardzo elastyczna i fajna na miasto.. fakt, jednak to się sprawdza kiedy poruszamy się do 80km/h.
Raczej wolałbym pójść w nowszą skrzynię, bo wydaje mi się że jest lepsza - świeższa, może lżejsza?
Muszę sprawdzić te przeliczenia i wybrać jakiś kompromis..