[B4 2.8 AAH] Rozrząd - jakich producentów wybrać??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tylko ta wyżej jest od 2.8 30V bo patrząc po katalogu to do obu V6 12V są takie same.
http://www.oemepc.com/audi/part_single/ ... g/e#sec_15
http://www.oemepc.com/audi/part_single/ ... g/e#sec_15
-
- Forum Audi 80
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 sty 2012, 08:14
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
U mnie w ABC jest właśnie taka. Obie dałoby się CHYBA założyć ale bez tego dodatkowego wycięcia musiałbym albo zrezygnować z małej osłony rozrządu(wchodzi tam jej podpora, oprócz tego na dwie śrubki jest łapana), albo obciąć wspornik tej osłonie(no wiadomo, lipa), albo rzeźbić wycięcie(łatwe ale...). "Okap" też do przezwyciężenia ale to tylko teoria, bo po co kombinować na siłę.maciek889 pisze:Tylko ta wyżej jest od 2.8 30V bo patrząc po katalogu to do obu V6 12V są takie same.
To wszystko przy założeniu, że to jedyna różnica, a sądzę, że tak.
Zasadniczo chyba uzależnione jest to od "od/do numeru nadwozia".
Wiadomo, że ABC się różnią między sobą(np. dolot, moc 129-150, obecność koła paska osprzętu, pompa wody itp.).
Nie jest trudno zerknąć i sprawdzić jaką pompę mamy.
Co do INA -czytałem i spotkałem się z opiniami, że w pudełkach SKF można między innymi kupić INA, takie samo jak sprzedawane pod marką INA + dopłata za brand. Czy bym się zdziwił? Nie ma czym... Litensa pakują również. I też nie ma na co narzekać.
Ale pompy od nich nie kupię już.
Rolki, powtórzę, SKFu u mnie wytrzymały te ok. 18 000 i nie wymagają wymiany(co byłoby żałosne przy takim nalocie). Pompa straciła honor -luzy poprzeczne i poosiowe kabaret. Puszczała dławicą po wałku, oraz...brokiem. No ludzie. Zero problemu z cieczą, grzaniem, chłodzeniem, żadnego odymania węży. Płyn na mrozy jakie nie nadejdą(mam czym sprawdzić)... Spakowali pewnie coś z hałdy za budynkiem w Miao Xin Hu.
Mam stare z b3-ek w lepszym stanie, działające szczelnie.
Ta mi układ zapowietrzyła kilka razy.
Żałuję, że wziąłem Dolza, a nie Hepu. Niby wykonanie i żeliwny wirnik ok ale... zobaczymy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 90
- Rejestracja: 06 sty 2012, 08:14
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
No to miałeś fart. Nie wiem jak jest z rolkami, co pakują ale pompy cieczy, czy łożyska stożkowe tył do VAGa to można takie kupsko za sporą kasę trafić, że lepiej chyba ze szrotu wybrać....
Ja ich dawno pożegnałem, chyba, że mam możliwość na miejscu zajrzeć do pudła zanim zapłacę.
INA czy FAG w rolce nie powinno problemu sprawić. Właściwy naciąg paska plus(no ja robię) za jakieś 200-400km kontrola naciągu i powinno latać bezproblemowo.
Coraz ciężej utrzymać auto na dobrym poziomie nawet płacąc dużo za części. Nie dość, że pakują co kupią taniej i brandują, to często niecechowane części sprzedają i nie wiadomo co się wsadza, a do tego pełno naganiaczy po forach klepie jadaczkami, że np. pompy od "XXX niemieckie że oj" za 25 pln są "lepsze niż ori" i takie tam....
Ja ich dawno pożegnałem, chyba, że mam możliwość na miejscu zajrzeć do pudła zanim zapłacę.
INA czy FAG w rolce nie powinno problemu sprawić. Właściwy naciąg paska plus(no ja robię) za jakieś 200-400km kontrola naciągu i powinno latać bezproblemowo.
Coraz ciężej utrzymać auto na dobrym poziomie nawet płacąc dużo za części. Nie dość, że pakują co kupią taniej i brandują, to często niecechowane części sprzedają i nie wiadomo co się wsadza, a do tego pełno naganiaczy po forach klepie jadaczkami, że np. pompy od "XXX niemieckie że oj" za 25 pln są "lepsze niż ori" i takie tam....
Cześć Ja mam w aucie komplet INA.Włożyłem go sam.Pasek INA rolki były SKF. Pompa nowa SKF wcześniej Ruville.I te trzy firmy polecam.Jasne na bubla zawsze można trafić.Ruville mogła dalej chodzić.Rada dla Was po 2000 km jak uszczelka siądzie na pompie dociągnijcie ją tak o 15 stopni przynajmniej.Odradzam zakładania rozrządu na kreski robione markerem.W mojej jak i w żony 2.0 był przestawiony.Auta jeździły ale nie tak jak już to było poprawnie ustawione.Pozdrawiam
Z tego co widzę i z info na jakimś e-sklepie, to byłą zmiana od jakiegoś numeru nadwozia (8C-R/S). Rok modelowy 94 miał jeszcze starą, a rok modelowy 95 już nową (z wcięciem).woojteck_dg pisze:Ja właśnie jestem w trakcie wymiany rozrządu w swoim 2.8 z 94 r . Jak zamawiałem pompe wody to sprzedali mi ta z drugiego zdjęcia, po ściągnięciu okazało się jednak ze jest inna ( 1 zdjęcie ). To samo miałem z rozrządem , rolka paska się różniła
- Rastaman25
- Forum Audi 80
- Posty: 290
- Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
- Lokalizacja: Brzesko
Ja założyłem. Niewiele póki co mogę powiedzieć.
Pasuje, działa. Cenowo spoko. Chyba coś koło 130 dałem do C4 model 97(wersja pompy z otworem pod mocowanie osłony).
Wirnik żeliwny. Wykonanie ogólnie -powiedziałbym, że jest to produkt nieprzypadkowy. Oznaczenia miała, instrukcja w pudełku.
Ogólne wrażenie dobre, zobaczymy co dalej.
Niewiele na niej stosunkowo zrobiłem ale z tego co pytałem i czytałem dają radę. Podobno również SIL robi porządne pompy.
To oczywiście z tych średniej półki. Z wyższej olewam całkiem SKF, a postawiłbym na HEPU(cenowo niemal jak biżuteria hehe).
Pasuje, działa. Cenowo spoko. Chyba coś koło 130 dałem do C4 model 97(wersja pompy z otworem pod mocowanie osłony).
Wirnik żeliwny. Wykonanie ogólnie -powiedziałbym, że jest to produkt nieprzypadkowy. Oznaczenia miała, instrukcja w pudełku.
Ogólne wrażenie dobre, zobaczymy co dalej.
Niewiele na niej stosunkowo zrobiłem ale z tego co pytałem i czytałem dają radę. Podobno również SIL robi porządne pompy.
To oczywiście z tych średniej półki. Z wyższej olewam całkiem SKF, a postawiłbym na HEPU(cenowo niemal jak biżuteria hehe).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 15 lut 2017, 07:03
- Lokalizacja: Lisia góra