AUdi 80 Avant `92 2,0E ABK - Norwegian Version
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
AUdi 80 Avant `92 2,0E ABK - Norwegian Version
Niektórzy już mnie znają i wiedzą, że z Audikami jestem od lat. W stopce można zobaczyć co było...a było ich sporo. Marzenia też spełniłem ale przyszedł czas na rodzicielstwo i S6 musiałem odstawić na bok. W jego miejsce wpadł minivan od żabojadów. Niby nic ale swoją rolę spełnia. Jako, że długo bez OOOO nie wytrzymuje wpadło takie oto coś:
Audi 80 Avant 2,0E z ABKiem pod maską.
Historia auta jest dość ciekawa. Jakość mam szczęście to pewnego rodzaju smaczków. Polak wyjechał do Norwegii w latach 80tych do pracy. Tam w 1993 roku w kwietniu kupił to zielone coś Tam dbał jak mógł - do 2008 roku w ASO, potem u jakiegoś pana Jorgena. W 2013 roku przybył nim do PL. Jako mienie przesiedleńcze zarejestrował i tak do października 2015 roku użytkował. Ale jak to nasz kraj...lubi rozpieszczać więc postanowił wrócić do Norwegii. Auta mu się nie opłacało brać więc je sprzedał. I jest!!!
Audi 80 Avant
1984cm o mocy 115KM o oznaczeniu ABK
Wersja na przednią oś
Kod lakieru LZ6U
Skrzynia CCF
Z wyposażenia oryginalnego:
X1C = National sales program norway
M1A = 4-cylindrowy silnik z wtryskiem paliwa 2,0 l ABK
1N1 = Elektryczno-hydraul. wspomaganie ukladu kierown.
4UA = Bez poduszki bezpieczeństwa
8RD = 2 głoŚniki(zwykłe)
B0P = Zestaw elementów w wykonaniu specyficznym dla danego norway
Q1A = Siedzenia normalne
3AF = Lusterko zew.(konwex),el.regulowane
5J0 = Bez spoilera pokrywy tylnej
1KD = Hamulce tarczowe tył
C4Z = Felgi stalowe 6 jx15h2 et37 4/108
3U2 = Roleta nad bagaznikiem
3BE = Lusterko zewn. (plan), przestawiane elektryczne i lewo kzl
0G1 = Przedłużenie okresu przeglĄdu
1LB = Pływający zacisk hamulca przod
G0C = Manualna 5-biegowa skrzynia b. (przelozenia sport.)
1AB = Wzmacniacz sily hamowania
T4Y = Components for base engine, unit 039.a
8AV = Without radio, with loudspeaker connections
3FD = Dach odsuwany/odchylany z napędem elektrycznym
H3E = Opony 195/65 r15 v
1G4 = Kolo zapasowe dojazdowe o rozmiarze takim, jak
8E1 = filtr przeciw zakłóceniowy
8GD = Alternator
3YB = Schowek w drzwiach przod.
J1F = Battery 265 a (50 ah)
1MA = proconten
3S2 = Relingi dachowe
8FA = Bez 2. akumulator
1BA = Pakiet zawiesz. komfortowe
Po zakupie wyglądała tak:
Mechanicznie po zakupie:
- brak PT
- brak opon
- niesprawny licznik nabijania km
- mało płynu w zbiorniczku
- nie trzymał jeden zacisk tylny (dodam, że auto nie ma ABSu)
- przetarta wiązka tylnej klapy
- nie działające ogrzewanie tylnej szyby
Wizualnie:
- połamany przedni
- pęknięcia i ubytki tylnego zderzaka
- wisząca podsufitka w obszarze bagażnika
- braki w podświetleniu licznika
- połamana klamka bagażnika ale działała
Auto miało być na chwilę ale im bardziej się w nie zagłębiałem tym przyjemniej mi się jeździło. Zacząłem od wizyty na stacji SKP gdzie wyszło kilka drobnych usterek:
- tuleje sań przednich
- łożyskowanie przednich kolumn mcpersona
- stojący jeden zacisk tył
Od lipca 2016 roku zrobiłem:
- przelutowanie licznika i wstawienie prędkościomierza od wersji 16V/R5/V6
- wymiana podświetlenia w liczniku i przyciskach - żarówki 2W + termo czerwone
- wstawienie radia CHORUS 2
- polepszenie pracy pokręteł nawiewu (czasami się blokowały)
- wymiana kierunków przednich i bocznych na ori pomarańcze z B3
- wymiana tylnej blendy i lamp na wersje z Audi 90 B3 + klamka z RS2 (zakupiona na szrocie za 50 PLN przy okazji naprawy klamki klapy)
- przelutowanie wiązki klapy bagażnika (ogrzewanie szyby się naprawiło )
- końcówka wydechu z mercedes BS (aby co nieco zamaskować ubytki w zderzaku)
- wymiana pompki spryskiwaczy reflektorów
- wymiana świec, przewodów WN (BERU)
- wymiana paska rozrządu, rolek prowadzących, napinacza, pompy wody i termostatu (Gates, INA, Ruville, SKF, Wahler)
- wymiana obu króćców
- uszczelnienie silnika
- płukanie silnika (obecnie 5W40 Motul)
- wymiana separatora oleju (odma)
- wymiana płynów (wspomagania, hamulcowego)
- klocki i tarcze przód ATE
- klocki tył
- amortyzatory przód Kayaba Exel G
- płukanie układu chłodzenia, odchwaszczenie, zalanie świeżym G12
- tuleje sanek, wahaczy przód (Lemforder)
- łożyska z poduszkami kolumn mcpersona (Lemforder)
- regeneracja tylnych zacisków (nowe uszczelnienia oraz tłoczyska)
- linki ręcznego
- komplet nowych zimówek
- polakierowane doły drzwi - widać na pierwszych zdjęciach ślady po listwach. Udało się to dobrze zabezpieczyć i położyć lakier
- poprawne ustawienie zapłonu - o 3 stopnie był przekoszony
- jak mi się przypomni co jeszcze to dodam
Co auto ma dodane poza fabryką:
- kierownica trójramienna z Cabrio
- radio Chorus z B6
- automatyczne światła dzienne (dorzucone w ASO w Norwegii - u nich obowiązek)
- tylna blenda Audi 90
- klamka klapy RS2
Z wyposażenia fabrycznego:
- grzane przednie stołki (sprawne)
- spryski lamp przednich (sprawne)
- szyber elektryczny (sprawny)
- lampka pod maską (sprawna)
- centralny zamek (sprawny)
To tyle z komfortu - auto ma heble tarczowe na wszystkich kołach ale bez ABSu. Dodatkowo ma wspomaganie hydro z dodatkową pompką elektryczną (tylko dla Skandynawii)
Obecnie wygląda tak:
Zrobione po zlocie w Toruniu. Auto co prawda wisi na ogłoszeniach ale tylko dlatego aby mieć wytłumaczenie dla żony - jest to 4 auto w domu i miałem się jednego pozbyć Nie mniej jednak jak komuś podpasuje to nie będę miał żalu sprzedać - dalej celuje w Coupe Quattro.
Auto traktuje hobbistycznie, zlotowo i z sentymentu dla modelu. Ale mam tam jakieś pomysły, które może się kiedyś zrealizuje. W pierwszej kolejności jako, że wsio sprawne doklejenie napędu. Jeśli to się uda będę myśleć nad nowym sercem. Jednak wszystko zależy od funduszy...
Koło na wiosnę tyle, ze odmalowane ->
I ze zlotu:
Audi 80 Avant 2,0E z ABKiem pod maską.
Historia auta jest dość ciekawa. Jakość mam szczęście to pewnego rodzaju smaczków. Polak wyjechał do Norwegii w latach 80tych do pracy. Tam w 1993 roku w kwietniu kupił to zielone coś Tam dbał jak mógł - do 2008 roku w ASO, potem u jakiegoś pana Jorgena. W 2013 roku przybył nim do PL. Jako mienie przesiedleńcze zarejestrował i tak do października 2015 roku użytkował. Ale jak to nasz kraj...lubi rozpieszczać więc postanowił wrócić do Norwegii. Auta mu się nie opłacało brać więc je sprzedał. I jest!!!
Audi 80 Avant
1984cm o mocy 115KM o oznaczeniu ABK
Wersja na przednią oś
Kod lakieru LZ6U
Skrzynia CCF
Z wyposażenia oryginalnego:
X1C = National sales program norway
M1A = 4-cylindrowy silnik z wtryskiem paliwa 2,0 l ABK
1N1 = Elektryczno-hydraul. wspomaganie ukladu kierown.
4UA = Bez poduszki bezpieczeństwa
8RD = 2 głoŚniki(zwykłe)
B0P = Zestaw elementów w wykonaniu specyficznym dla danego norway
Q1A = Siedzenia normalne
3AF = Lusterko zew.(konwex),el.regulowane
5J0 = Bez spoilera pokrywy tylnej
1KD = Hamulce tarczowe tył
C4Z = Felgi stalowe 6 jx15h2 et37 4/108
3U2 = Roleta nad bagaznikiem
3BE = Lusterko zewn. (plan), przestawiane elektryczne i lewo kzl
0G1 = Przedłużenie okresu przeglĄdu
1LB = Pływający zacisk hamulca przod
G0C = Manualna 5-biegowa skrzynia b. (przelozenia sport.)
1AB = Wzmacniacz sily hamowania
T4Y = Components for base engine, unit 039.a
8AV = Without radio, with loudspeaker connections
3FD = Dach odsuwany/odchylany z napędem elektrycznym
H3E = Opony 195/65 r15 v
1G4 = Kolo zapasowe dojazdowe o rozmiarze takim, jak
8E1 = filtr przeciw zakłóceniowy
8GD = Alternator
3YB = Schowek w drzwiach przod.
J1F = Battery 265 a (50 ah)
1MA = proconten
3S2 = Relingi dachowe
8FA = Bez 2. akumulator
1BA = Pakiet zawiesz. komfortowe
Po zakupie wyglądała tak:
Mechanicznie po zakupie:
- brak PT
- brak opon
- niesprawny licznik nabijania km
- mało płynu w zbiorniczku
- nie trzymał jeden zacisk tylny (dodam, że auto nie ma ABSu)
- przetarta wiązka tylnej klapy
- nie działające ogrzewanie tylnej szyby
Wizualnie:
- połamany przedni
- pęknięcia i ubytki tylnego zderzaka
- wisząca podsufitka w obszarze bagażnika
- braki w podświetleniu licznika
- połamana klamka bagażnika ale działała
Auto miało być na chwilę ale im bardziej się w nie zagłębiałem tym przyjemniej mi się jeździło. Zacząłem od wizyty na stacji SKP gdzie wyszło kilka drobnych usterek:
- tuleje sań przednich
- łożyskowanie przednich kolumn mcpersona
- stojący jeden zacisk tył
Od lipca 2016 roku zrobiłem:
- przelutowanie licznika i wstawienie prędkościomierza od wersji 16V/R5/V6
- wymiana podświetlenia w liczniku i przyciskach - żarówki 2W + termo czerwone
- wstawienie radia CHORUS 2
- polepszenie pracy pokręteł nawiewu (czasami się blokowały)
- wymiana kierunków przednich i bocznych na ori pomarańcze z B3
- wymiana tylnej blendy i lamp na wersje z Audi 90 B3 + klamka z RS2 (zakupiona na szrocie za 50 PLN przy okazji naprawy klamki klapy)
- przelutowanie wiązki klapy bagażnika (ogrzewanie szyby się naprawiło )
- końcówka wydechu z mercedes BS (aby co nieco zamaskować ubytki w zderzaku)
- wymiana pompki spryskiwaczy reflektorów
- wymiana świec, przewodów WN (BERU)
- wymiana paska rozrządu, rolek prowadzących, napinacza, pompy wody i termostatu (Gates, INA, Ruville, SKF, Wahler)
- wymiana obu króćców
- uszczelnienie silnika
- płukanie silnika (obecnie 5W40 Motul)
- wymiana separatora oleju (odma)
- wymiana płynów (wspomagania, hamulcowego)
- klocki i tarcze przód ATE
- klocki tył
- amortyzatory przód Kayaba Exel G
- płukanie układu chłodzenia, odchwaszczenie, zalanie świeżym G12
- tuleje sanek, wahaczy przód (Lemforder)
- łożyska z poduszkami kolumn mcpersona (Lemforder)
- regeneracja tylnych zacisków (nowe uszczelnienia oraz tłoczyska)
- linki ręcznego
- komplet nowych zimówek
- polakierowane doły drzwi - widać na pierwszych zdjęciach ślady po listwach. Udało się to dobrze zabezpieczyć i położyć lakier
- poprawne ustawienie zapłonu - o 3 stopnie był przekoszony
- jak mi się przypomni co jeszcze to dodam
Co auto ma dodane poza fabryką:
- kierownica trójramienna z Cabrio
- radio Chorus z B6
- automatyczne światła dzienne (dorzucone w ASO w Norwegii - u nich obowiązek)
- tylna blenda Audi 90
- klamka klapy RS2
Z wyposażenia fabrycznego:
- grzane przednie stołki (sprawne)
- spryski lamp przednich (sprawne)
- szyber elektryczny (sprawny)
- lampka pod maską (sprawna)
- centralny zamek (sprawny)
To tyle z komfortu - auto ma heble tarczowe na wszystkich kołach ale bez ABSu. Dodatkowo ma wspomaganie hydro z dodatkową pompką elektryczną (tylko dla Skandynawii)
Obecnie wygląda tak:
Zrobione po zlocie w Toruniu. Auto co prawda wisi na ogłoszeniach ale tylko dlatego aby mieć wytłumaczenie dla żony - jest to 4 auto w domu i miałem się jednego pozbyć Nie mniej jednak jak komuś podpasuje to nie będę miał żalu sprzedać - dalej celuje w Coupe Quattro.
Auto traktuje hobbistycznie, zlotowo i z sentymentu dla modelu. Ale mam tam jakieś pomysły, które może się kiedyś zrealizuje. W pierwszej kolejności jako, że wsio sprawne doklejenie napędu. Jeśli to się uda będę myśleć nad nowym sercem. Jednak wszystko zależy od funduszy...
Koło na wiosnę tyle, ze odmalowane ->
I ze zlotu:
Ostatnio zmieniony 08 lut 2017, 20:43 przez bloku, łącznie zmieniany 3 razy.
Cześć, na foto auto bardzo zdrowo wygląda...
Powiedz, nie szło tego radia jakoś tak przyciąć po bokach, żeby nie rozpychało ścianek??
Gala działa??
Da się podpiąć oryginalne głośniki z tylnych boczków pod to radio normalnie jakoś??
Myślę, włożyć podobne do swojej B3...
Zmiana na coupe quattro to dość droga zamiana, myślę, że dołożenie napędu i swap już teraz taniej wychodzi, byleby baza była zdrowa...
Powiedz, nie szło tego radia jakoś tak przyciąć po bokach, żeby nie rozpychało ścianek??
Gala działa??
Da się podpiąć oryginalne głośniki z tylnych boczków pod to radio normalnie jakoś??
Myślę, włożyć podobne do swojej B3...
Zmiana na coupe quattro to dość droga zamiana, myślę, że dołożenie napędu i swap już teraz taniej wychodzi, byleby baza była zdrowa...
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Bardziej się już nie da przyciąć - obudowa metalowa oraz płytka drukowana przeszkadza. Ja droszkę podciąłem ścianki i jak będzie cieplej bardziej je podetnę i będzie git.
Ten model ma wyjście dwukanałowe ale...ma całe sterowanie na wzmacniacz, zmieniarkę a nawet GPS. Ale jeśli chcesz 4 kanały z radia to model z CD już to posiada. Wszystko działa idealnie. Jedynie podświetlenie guzików trzeba wlutować z zewnątrz. Trzeba otworzyć w jedno miejsce się wlutować i podpiąć pod plus.
Znam wartość ACQ dość dobrze i wiem czego szukam. Tutaj szkoda mi trochę rzeźbić ale jak trzeba będzie to się to zrobi + jakiś sensowny silnik (2,8 30V albo 1,8T) aby się lepiej odpychało. Nie musi być przecinakiem
Ten model ma wyjście dwukanałowe ale...ma całe sterowanie na wzmacniacz, zmieniarkę a nawet GPS. Ale jeśli chcesz 4 kanały z radia to model z CD już to posiada. Wszystko działa idealnie. Jedynie podświetlenie guzików trzeba wlutować z zewnątrz. Trzeba otworzyć w jedno miejsce się wlutować i podpiąć pod plus.
Znam wartość ACQ dość dobrze i wiem czego szukam. Tutaj szkoda mi trochę rzeźbić ale jak trzeba będzie to się to zrobi + jakiś sensowny silnik (2,8 30V albo 1,8T) aby się lepiej odpychało. Nie musi być przecinakiem
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Nudziło mi się wczoraj po pracy (żona i córka poszły w teren) i po rozmowie z Ufem tknęło mnie aby coś pogrzebać. Miałem resztkę czarnego lakieru do plastiku to sobie machnąłem ramki. Plan co do frontu i tak mam inny więc tu mogłem sobie potestować.
Rozebrałem przód. Lampy wraz z kierunkami.
Delikatnie szmatką bawełnianą zamoczoną w mydlinach przetarłem klosz aby kurzu trochę zdjąć.
Ktoś już kiedyś tu był bo jedna z ramek była lekko poharatana. Papier wodny 1200 i udało się wyprowadzić tyle o ile. Uszczelki przetarte i pryśnięte silikonem do uszczelek drzwiowych - świetnie zabezpiecza i zmiękcza.
Po pierwszym złożeniu widać punkty - zbyt słabo wcisnąłem ramkę i się odbiło od szkła
Efekt końcowy wieczornej zabawy w lakiernika hehehe
Niby nic a dało chwilę relaksu - no lubię grzebać przy tych trupkach
Rozebrałem przód. Lampy wraz z kierunkami.
Delikatnie szmatką bawełnianą zamoczoną w mydlinach przetarłem klosz aby kurzu trochę zdjąć.
Ktoś już kiedyś tu był bo jedna z ramek była lekko poharatana. Papier wodny 1200 i udało się wyprowadzić tyle o ile. Uszczelki przetarte i pryśnięte silikonem do uszczelek drzwiowych - świetnie zabezpiecza i zmiękcza.
Po pierwszym złożeniu widać punkty - zbyt słabo wcisnąłem ramkę i się odbiło od szkła
Efekt końcowy wieczornej zabawy w lakiernika hehehe
Niby nic a dało chwilę relaksu - no lubię grzebać przy tych trupkach
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Mówisz masz:
Na szczęście to tylko VT
[ Dodano: 2017-04-12, 17:56 ]
W temacie nic się nie dzieje bo kupiłem A4Q i nie mam czasu i funduszy na dalsze rezanie. Zresztą jeśli poznańska wiosna pozwoli to może zmieni lokalizacje a jak nie to będę szukał dla niej nowego właściciela.
Z drugiej strony nie zostało mi za dużo do zrobienia przy Avancie poza swoimi wymysłami w postaci reorganizacji wnętrza (sufitka, boczki czy dodatkowe zegary).
A4 2,8Q w sedanie jako następca...tylko ze względu na stan i historię auta oraz Q
Na szczęście to tylko VT
[ Dodano: 2017-04-12, 17:56 ]
W temacie nic się nie dzieje bo kupiłem A4Q i nie mam czasu i funduszy na dalsze rezanie. Zresztą jeśli poznańska wiosna pozwoli to może zmieni lokalizacje a jak nie to będę szukał dla niej nowego właściciela.
Z drugiej strony nie zostało mi za dużo do zrobienia przy Avancie poza swoimi wymysłami w postaci reorganizacji wnętrza (sufitka, boczki czy dodatkowe zegary).
A4 2,8Q w sedanie jako następca...tylko ze względu na stan i historię auta oraz Q