[B4 2.0 ABT] Nie zawsze wchodzi na obroty długo nagrzewający
[B4 2.0 ABT] Nie zawsze wchodzi na obroty długo nagrzewający
Witam. Mam problem z 2.0 abt w lpg z 92 roku tego typu że na benzynie odpala bez problemu lecz czasem miewa tak że gdy dodaje gazu to czuć jakby nie dostawał benzyny a na ciepłym silniku nie wchodzi na obroty gdy chce go odpalić nie ma tak że pyk 1000 obr tylko od zera tak powoli powoli wkręca się i tak samo strasznie duży dystans muszę pokonać by móc przełączyć go na gaz ponieważ inaczej od razu robi bum bum bum i gaśnie i nie da się go przez około 2 minut odpalić ani na benzynie ani spowrotem na lpg i również ubywa płynu chłodzącego
Wymieniłem już kable zapłonowe, świece, kopułkę, palec
Zapłon jest dobrze ustawiony
Rozrząd wymieniony
Wszystkie filtry
Chłodnice
Silnik krokowy
TPS
Jeśli to ma znaczenie to akumulator jest nowy a rozrusznik zregenerowany
Pozdrawiam i proszę o pomoc bo tracę wiarę w ten samochód :cry:
Wymieniłem już kable zapłonowe, świece, kopułkę, palec
Zapłon jest dobrze ustawiony
Rozrząd wymieniony
Wszystkie filtry
Chłodnice
Silnik krokowy
TPS
Jeśli to ma znaczenie to akumulator jest nowy a rozrusznik zregenerowany
Pozdrawiam i proszę o pomoc bo tracę wiarę w ten samochód :cry:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Odłącz akumulator przed odpaleniem na 10minut albo dłużej i zobacz jak będzie pracować. To pomoże wykluczyć problem opisany tutaj:
Możesz też mieć problem z parownikiem lpg który po zgaszeniu dalej podaje gaz i wypiera powietrze z filtra i rur doprowadzających. Co może być powiązane z problemem z przełączaniem na LPG jeśli zawór na parowniku jest brudny i po gaszeniu się nie domyka a na zimno nie otwiera.
Co do przełączania na gaz też może być przyczyną:
- bardzo brudne inne części parownika poza samym elektrozaworem
- brudny silniczek krokowy regulujący dawkę gazu (jeśli taki masz zamontowany).
Możesz też mieć problem z parownikiem lpg który po zgaszeniu dalej podaje gaz i wypiera powietrze z filtra i rur doprowadzających. Co może być powiązane z problemem z przełączaniem na LPG jeśli zawór na parowniku jest brudny i po gaszeniu się nie domyka a na zimno nie otwiera.
Co do przełączania na gaz też może być przyczyną:
- bardzo brudne inne części parownika poza samym elektrozaworem
- brudny silniczek krokowy regulujący dawkę gazu (jeśli taki masz zamontowany).
Okej dziękuje zobaczę jak radzisz wyżej a mam pytanie o co może chodzić że gdy chcę odpalić auto to wkręca się na obroty ledwo ledwo aż dojdzie do tysiąca i swoją drogą może być to termostat że auto ledwo podczas jazdy dochodzi do 80oC a gdy stoję w miejscu to chwila moment i jest w stanie nagrzać się silnik tak że włącza się wentylator? denerwujące jest to że bardzo długo muszę jechać na benzynie by auto nie zgasło na gazie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Co do temperatury to wygląda jak termostat jak się podnosi po zatrzymaniu. Wcześniej zapomniałem linka wrzucić: https://audi80.pl/topics80/b4-abt-lp ... t41152.htm
Witam.
Gdy Ci się tak przydarzy to następnym razem w trakcie odpalania spróbuj go pod pompować gazem i napisz czy łatwiej wszedł na obroty.czasem miewa tak że gdy dodaje gazu to czuć jakby nie dostawał benzyny a na ciepłym silniku nie wchodzi na obroty gdy chce go odpalić nie ma tak że pyk 1000 obr tylko od zera tak powoli powoli wkręca się
przy odpalaniu i dodaniu gazu wchodzi na obroty normalnie w sensie dodam tak optymalnie gazu to normalnie wbija na 2000 czy wiecej zauważyłem że lekko spod parownika się sączy płyn chłodzący ale czy przez takie coś może ubywać płynu poniżej minimum? i w oleju nie ma masła ani nie bierze oleju naprawdę gdy już się przetrwa gaśnięcie to jak się jedzie to jest wporzo gdyby nie rozklekotane zawieszenie które coraz częściej mnie woła o zrobienie tego
Witam no jak auto postoi jakiś czas to bez problemu odpala na benzynie bez żadnych dodawań gazu czy czegokolwiek a gdy np zgaszę auto i skoczę po fajki do sklepu i z powrotem to miewa tak że niby odpali ale musi się rozkręcić do tysiąca a wolne obroty to różnie bywa z reguły trzyma je lecz bywa i tak że np podjeżdżam do świateł wciskam sprzęgło i gdy obroty powinny spaść do tysiąca to spada do 700-800 ale bywają momenty że nawet niżej spada a po paru sekundach wbija na tysiąc a czasem zawsze jest tysiąc nie ma na to reguły