Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT 2.0 LPG] Regulacja i czyszczenie gaźnika. Naprawa.

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Denisb480
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 27 gru 2016, 18:51
Lokalizacja: Nowa Sól

[B4 ABT 2.0 LPG] Regulacja i czyszczenie gaźnika. Naprawa.

Post autor: Denisb480 » 27 gru 2016, 18:59

Hej.

Potrzebuje pomocy przy mojej B czwórce. Silnik stał się bardzo głośny i do tego spalanie podskoczyło do 15l gazu na 60km. Gazownik doradził mi abym wymienił pompę paliwa, wyregulował gaźnik i wrócił na regulację gazu. Sam dowiedziałem się że może być to wina parownika.

Sam osobiście jestem zielony w tych tematach dlatego chciałbym usłyszeć waszą opinie i wytłumaczenie jak wyczyścić i wyregulować gaźnik. :)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 27 gru 2016, 19:12

W B4 nie było żadnego silnika na gaźniku. Ty masz wtrysk jednopunktowy i tam praktycznie nie ma nic do regulacji. Niektórzy rozkręcają regulator ciśnienia paliwa zamontowany na nim ale nie pamiętam czy to do wyczyszczenia czy wymiany membrany.

Resztę spraw jak działanie czujnika kąta otwarciu przepustnicy czy pracę nastawnika obrotów biegu jałowego załatwia się komputerem albo miernikiem.

Ale nie wiem czy jest sens się bawić jak można kupić za 100zł cały zespół wtryskowy.

Zobacz czy guma między wtryskiem a kolektorem nie jest pęknięta albo przewód od serwa nie jest dziurawy. Układ zapłonowy też jest ważny.

Ten układ jest tak prosty, że można odłączyć od niego wszystkie przewody i dalej można wyregulować i jeździć na gazie. Do instalacji lpg w tym całym wtrysku jest potrzebna tylko przepustnica. Gazownikowi chyba nie chce się szukać przyczyny usterki dlatego wysyła do mechanika.