[B4 ALL] Płyn wspomagania powoli ubywa czy to normalne ?
[B4 ALL] Płyn wspomagania powoli ubywa czy to normalne ?
Witam mam pytanie, bo gdzieś na forum przeczytałem, że układ wpomagania kierownicy jest bezobsługowy i w ogóle nie powinien znikać z niego płyn. U mnie niestety po przejechaniu 8000 km znikła bardzo niewilka ilość. Na początku miałem płyn w połowie między kreską minimalnej i maksymalnej ilości płynu a teraz trochę powyżej kreski pokazującej minimum. Czy to normalne, czy mam gdzieś wyciek ?
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Pierwsze pytanie wymieniałeś moze płyn? Jesli tak to mozliwe ze jeszcze sie odpowietrza. Jesli nic nie było ruszane a płynu ubywa to nie mam mocy musi byc gdzies wyciek. Druga sprawa to jest to kiedy go sprawdzasz bo na zimnym i cipyłym silnku beda różinie minimalne wyniki, po przejechaniu paru km płyn sie rozgrzeje wypelni dokładnie ukłąd i bedzie go mniej niż na zimnym silnku (mniej niz po całonocnym staniu auta). Ale jesli sprawdzasz w tych saych warunkach i płynu ubywa to nie ma mocy, musi być wyciek.
Tak jak pisałem od 8000 km nic nie robilem, nie wiem jak poprzedni właściciel, ale chyba układ przez 8000 km już dawno by się odpowietrzył ? Co do sprawdzania na zimnym czy ciepłym to faktycznie nie zwróciłem uwagi, sprawdzę to i dam znać.
Fałszywy alarm :oops: Okazało się, że sprawdziłem to tak jak pisał Solskier, czyli raz na zimnym raz na ciepłym. Co ciekawe sytuacja była taka, że przyszedłęm do garażu i wyjechałem samochodem, żeby posprawdzać wszystkie płyny itd i zgasiłem silnik i właśnie wtedy zauwżyłem że płyn mam na min. Dopiero jak przeczytałem post od Solskier sprawdziłem z ciekawości płyn po dłuższej jeździe i okazało się, że jest go tyle ile powinno być, tak że wszystko jest ok. Dzięki za pomoc Solskier
Fałszywy alarm :oops: Okazało się, że sprawdziłem to tak jak pisał Solskier, czyli raz na zimnym raz na ciepłym. Co ciekawe sytuacja była taka, że przyszedłęm do garażu i wyjechałem samochodem, żeby posprawdzać wszystkie płyny itd i zgasiłem silnik i właśnie wtedy zauwżyłem że płyn mam na min. Dopiero jak przeczytałem post od Solskier sprawdziłem z ciekawości płyn po dłuższej jeździe i okazało się, że jest go tyle ile powinno być, tak że wszystko jest ok. Dzięki za pomoc Solskier
-
- Forum Audi 80
- Posty: 286
- Rejestracja: 24 paź 2007, 20:03
- Lokalizacja: Sląsk
a mnie ubywa płnu i to raczej wina pompy bo jest mokra od spodu - zreszta widac to po "trumnie" - dolnej oslonie silnika - ze na niej jest troche mokro.
NIe wiem czy mozna jakos uszczelnic taka pompe zeby nie cieklo czy musze wymienic pompe na nowa ??? W zasadzie jeszczemusze sprawdzic waz jak jest skrecony cybantem czy tam nie ma jakiegos luzu.
Jak narazie musze co jakis czas sprzwdzac stan plynu i go dolewac
NIe wiem czy mozna jakos uszczelnic taka pompe zeby nie cieklo czy musze wymienic pompe na nowa ??? W zasadzie jeszczemusze sprawdzic waz jak jest skrecony cybantem czy tam nie ma jakiegos luzu.
Jak narazie musze co jakis czas sprzwdzac stan plynu i go dolewac