Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ALL] Płyn wspomagania powoli ubywa czy to normalne ?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

[B4 ALL] Płyn wspomagania powoli ubywa czy to normalne ?

Post autor: MAKLER » 16 gru 2007, 16:53

Witam mam pytanie, bo gdzieś na forum przeczytałem, że układ wpomagania kierownicy jest bezobsługowy i w ogóle nie powinien znikać z niego płyn. U mnie niestety po przejechaniu 8000 km znikła bardzo niewilka ilość. Na początku miałem płyn w połowie między kreską minimalnej i maksymalnej ilości płynu a teraz trochę powyżej kreski pokazującej minimum. Czy to normalne, czy mam gdzieś wyciek ?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 16 gru 2007, 17:03

Pierwsze pytanie wymieniałeś moze płyn? Jesli tak to mozliwe ze jeszcze sie odpowietrza. Jesli nic nie było ruszane a płynu ubywa to nie mam mocy musi byc gdzies wyciek. Druga sprawa to jest to kiedy go sprawdzasz bo na zimnym i cipyłym silnku beda różinie minimalne wyniki, po przejechaniu paru km płyn sie rozgrzeje wypelni dokładnie ukłąd i bedzie go mniej niż na zimnym silnku (mniej niz po całonocnym staniu auta). Ale jesli sprawdzasz w tych saych warunkach i płynu ubywa to nie ma mocy, musi być wyciek.

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 16 gru 2007, 17:08

Tak jak pisałem od 8000 km nic nie robilem, nie wiem jak poprzedni właściciel, ale chyba układ przez 8000 km już dawno by się odpowietrzył ? Co do sprawdzania na zimnym czy ciepłym to faktycznie nie zwróciłem uwagi, sprawdzę to i dam znać.

Fałszywy alarm :oops: Okazało się, że sprawdziłem to tak jak pisał Solskier, czyli raz na zimnym raz na ciepłym. Co ciekawe sytuacja była taka, że przyszedłęm do garażu i wyjechałem samochodem, żeby posprawdzać wszystkie płyny itd i zgasiłem silnik i właśnie wtedy zauwżyłem że płyn mam na min. Dopiero jak przeczytałem post od Solskier sprawdziłem z ciekawości płyn po dłuższej jeździe i okazało się, że jest go tyle ile powinno być, tak że wszystko jest ok. Dzięki za pomoc Solskier

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 17 gru 2007, 08:57

Dobrze że nigdzie nie ckienki, przynajmniej nie ma problemu. <ok>

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 18 gru 2007, 07:49

Różny poziom można zauważyć również przy różnym skręceniu kierownicy.

Awatar użytkownika
marlonok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 14 lut 2007, 16:09
Lokalizacja: Łódż

Post autor: marlonok » 25 gru 2007, 12:17

szantis pisze:Różny poziom można zauważyć również przy różnym skręceniu kierownicy.
Twój post na pewno pomógł... :shock:

mellow_pak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 286
Rejestracja: 24 paź 2007, 20:03
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: mellow_pak » 29 gru 2007, 13:29

a mnie ubywa płnu i to raczej wina pompy bo jest mokra od spodu - zreszta widac to po "trumnie" - dolnej oslonie silnika - ze na niej jest troche mokro.
NIe wiem czy mozna jakos uszczelnic taka pompe zeby nie cieklo czy musze wymienic pompe na nowa ??? W zasadzie jeszczemusze sprawdzic waz jak jest skrecony cybantem czy tam nie ma jakiegos luzu.
Jak narazie musze co jakis czas sprzwdzac stan plynu i go dolewac :(

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 29 gru 2007, 17:19

Nie zauważyłem u siebie ( a badam to bo miałem wyciek opaską przy zbiorniku płynu ) aby jego ilość zauważalnie zmieniała się na zimnym u ciepłym.

dadid_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2007, 14:26
Lokalizacja: Siem-ce

Post autor: dadid_ » 29 gru 2007, 17:53

Wy macie taki problem a ja nie mog tgo zbiornicka wogol otorzyc ...
Wydaje mi sie ze plynu nie powinno dosc sybko ubywac w koncu to obwod zamkniety ... to cos takiego jak z ukladem hamulcowym ...

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 29 gru 2007, 17:55

jak nie morzesz otworzyć odkręca się w lewo :-D

dadid_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2007, 14:26
Lokalizacja: Siem-ce

Post autor: dadid_ » 29 gru 2007, 17:58

hehe no to sie teraz ubawiłem =D ... miałem na myśli że mocno trzyma ... prawdopodobnie będe musiał użyc klucza francuskiego ... prosilem kumpla fest wypakoanego a tn stierdził ... ożeszzzzzzzz z westchnieniem, pado jestem mechanik ale tego nie umiem ruszyc .... :lol:

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 29 gru 2007, 18:00

tak też myślałem :-D

dadid_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2007, 14:26
Lokalizacja: Siem-ce

Post autor: dadid_ » 29 gru 2007, 18:01

goldi j51, jesteś wporzo :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl