[B4 2.0 ABT] Jak zrobić klimatronic z manualnej klimatyzacji
Spróbuję dogadać się z dawcą o tę wiązkę pod maską.Tam chyba z chłodnicy poprzez osuszacz i sprężarkę,ogólnie to co od klimy powinno iść do zielonoczarnej kostki tak?Czy jeszcze coś potrzebuję.Zerknąłem na alledrogo jak wygląda opornik wentylatorów i powiem Ci,że coś w tym stylu miałem przypięte do deski od wewnątrz nad schowkiem razem z przekaźnikami.Wolałbym założyć oryginalną wiązkę bo aby dojść do ładu po tych kablach co mam to chyba rok czasu zajmie.Może pomógłbyś kiedyś pogrzebać bo ja w sprawach elektryczno elektronicznych to nie za bardzo kumaty.
[ Dodano: 2015-06-18, 13:04 ]
Teraz z innej beczki.Wiem,że to nie profesjonalne i jestem tego zdania,że instalacja powinna być oryginalna ale jak ktoś mi już zafundował bałagan jakiego świat nie widział i w tym bałaganie klima działała! to nie mogę po prostu odszukać przewód który szedł do manualnego sterownika do przycisku AC i ten przewód podpiąć do zielonoczanej wtyczki w któryś pin?A reszte przekaźników zostawić.Reszta przekaźników powinna współgrać z czujnikami oraz wentylatorami.Może to troche od du.. strony.Co o tym sądzisz?
[ Dodano: 2015-06-18, 13:04 ]
Teraz z innej beczki.Wiem,że to nie profesjonalne i jestem tego zdania,że instalacja powinna być oryginalna ale jak ktoś mi już zafundował bałagan jakiego świat nie widział i w tym bałaganie klima działała! to nie mogę po prostu odszukać przewód który szedł do manualnego sterownika do przycisku AC i ten przewód podpiąć do zielonoczanej wtyczki w któryś pin?A reszte przekaźników zostawić.Reszta przekaźników powinna współgrać z czujnikami oraz wentylatorami.Może to troche od du.. strony.Co o tym sądzisz?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie zadziała sterownik nie mając danych z czujników nie włączy sprężarki. A oszukując dając na zwykły przycisk nie będzie prawidłowo ustawiał klapki na żądana temperaturę musiał byś wtedy przejść na tryb manualny.Teraz z innej beczki.Wiem,że to nie profesjonalne i jestem tego zdania,że instalacja powinna być oryginalna ale jak ktoś mi już zafundował bałagan jakiego świat nie widział i w tym bałaganie klima działała! to nie mogę po prostu odszukać przewód który szedł do manualnego sterownika do przycisku AC i ten przewód podpiąć do zielonoczanej wtyczki w któryś pin?A reszte przekaźników zostawić.Reszta przekaźników powinna współgrać z czujnikami oraz wentylatorami.Może to troche od du.. strony.Co o tym sądzisz?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 06 lut 2015, 23:15
- Lokalizacja: Warszawa
[B4 2.0 ABT] Jak zrobić klimatronic z manualnej klimatyzacji
Nowa wiazka od wentylatorow wstawiona z dawcy klimatronika.Mam problem bo w wtyczce do czujnika w chlodnicy mam 3*plus,a wiem ze w jednym pinie powinna byc masa,nie wiem dlaczego tak jest.
Do sprawdzenia zmostkowalem czujniki ktore powinny byc w skraplaczu i ten co przy parowniku ale nie ma napiecia ani na przewodzie czarno zielonym ktory zalaczy wentylator ani na zielonym do sprzegla kompresoru.Przekaznik klimy pod kierownica ma nr 343,nie ma tam szaro czarnego przewodu aby sprawdzic czy na nim jest plus przy wcisnietej gwiazdce od klimy.Nie podłączałem przewodów do ecu.Pomoże ktoś?
Do sprawdzenia zmostkowalem czujniki ktore powinny byc w skraplaczu i ten co przy parowniku ale nie ma napiecia ani na przewodzie czarno zielonym ktory zalaczy wentylator ani na zielonym do sprzegla kompresoru.Przekaznik klimy pod kierownica ma nr 343,nie ma tam szaro czarnego przewodu aby sprawdzic czy na nim jest plus przy wcisnietej gwiazdce od klimy.Nie podłączałem przewodów do ecu.Pomoże ktoś?
- lukasz12510
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 17:49
[B4 2.0 ABT] Jak zrobić klimatronic z manualnej klimatyzacji
Gdzie w audi 80 2.8 z klimatronikiem znajduje się czujnik temperatury ten z tym małym wentylatorem? Czy w każdym klimatroniku jest?
- lukasz12510
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 17:49
- lukasz12510
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 17:49
Temat postu: [B4 2.0 ABT] Jak zrobić klimatronic z manualnej
Przez chwile pomyślałem, że masz gdzieś leżeć taką deskę Dziękuje za schemat.
Czy każdy klimatronik to ma? Czy jak tego czujnika nie podłącze to też będzie działać?
Mam czujnik przy lampce, w zderzaku oraz na wlocie do klimatyzacji.
W internecie udało mi się znaleźć takie zdjęcie, rozumiem że tylko w tym miejscu występował.
Pytam ponieważ osoba od której kupiłem klimatronik twierdzi że nie ma takiego czujnika
Czy każdy klimatronik to ma? Czy jak tego czujnika nie podłącze to też będzie działać?
Mam czujnik przy lampce, w zderzaku oraz na wlocie do klimatyzacji.
W internecie udało mi się znaleźć takie zdjęcie, rozumiem że tylko w tym miejscu występował.
Pytam ponieważ osoba od której kupiłem klimatronik twierdzi że nie ma takiego czujnika
- lukasz12510
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 17:49
- lukasz12510
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 17:49
Tak to jest 1.8 PM z 1991
Obecnie wygląda to tak:
Pierwsze koło napędza pompę wody oraz alternator a drugie pompę wspomagania.
Do obecnych kół pasowych nie mam możliwości dokręcić składanego koła klimatyzacji.
Więc domyślam się że muszę pozbyć się koła pasowego napędzającego pompę wspomagania.
W 2.0 B4 ABK wygląda to tak:
W 2.0 B4 ABT wygląda to tak:
Chciałem spróbować jednej z powyższych konfiguracji tylko wieloklin zamienić na ten co mam jednoklinowy ale wtedy to wewnętrzne koło jest za blisko bloku silnika i nie pasuje pasek od wspomagania...
Znalazłem jeszcze jedną opcje
Tylko, że tutaj wychodzi na to, że kompresor napędzany jest wewnętrznym kołem?
Jeśli ktoś ma klimatyzację w 1.8 PM B3 albo wie jak to złożyć to proszę o podpowiedź/zdjęcie
Obecnie wygląda to tak:
Pierwsze koło napędza pompę wody oraz alternator a drugie pompę wspomagania.
Do obecnych kół pasowych nie mam możliwości dokręcić składanego koła klimatyzacji.
Więc domyślam się że muszę pozbyć się koła pasowego napędzającego pompę wspomagania.
W 2.0 B4 ABK wygląda to tak:
W 2.0 B4 ABT wygląda to tak:
Chciałem spróbować jednej z powyższych konfiguracji tylko wieloklin zamienić na ten co mam jednoklinowy ale wtedy to wewnętrzne koło jest za blisko bloku silnika i nie pasuje pasek od wspomagania...
Znalazłem jeszcze jedną opcje
Tylko, że tutaj wychodzi na to, że kompresor napędzany jest wewnętrznym kołem?
Jeśli ktoś ma klimatyzację w 1.8 PM B3 albo wie jak to złożyć to proszę o podpowiedź/zdjęcie