[B4 1.8T] Brak ABS i miękki hamulec po wymianach.
[B4 1.8T] Brak ABS i miękki hamulec po wymianach.
Witam . Mam mały problem , postaram się go dobrze opisać . A więc od początku wymieniałem posczególne części układu hamulcowego : zaciski g60 przód , przewody elastyczne przód , przewody elastyczne tył , korektor siły hamowania ( stary ciekł ) i zaciski tył. Niestety wyciekł mi cały płyn . Wymieniałem również cała belkę z tyłu . Po zmontowaniu wszystkiego , zalaniu plynem , odpowietrzeniu ( odpowietrzałem z 5 razy przelałem dobre 2-3 litry płynu ) hamulec jest miękki a nawet bardzo , przed wymianą posczególnych rzeczy z góry wszystko było bardzo dobrze. Dodatkowo czasem zaświeci sie kontrolka ABS i nie ma wtedy ABS . Podmieniałem pompę hamulcową dalej to samo , odpowietrzałem przewody przy pompie hamulcowej i przy pompie ABS . Jedni mówią o komputerowym odpowietrzeniu ABS , inni znowu ze odpowietrza się normalnie . O co może chodzić ? Może ten korektor jest trefny ?
Próbowałem nic nie dało , dodam jeszcze że kontrolka ABS różnie się zapala . Ostatnio jechałem z 2 km z tego dwa razy proponowalem ABS aby si nie włączył i koła zablokowane a kontrolka nie świeci a później nagle na prostej bez hamowania swieci.
[ Dodano: 2017-03-23, 08:40 ]
Przyczyną braku ABS okazały się zbyt daleko odsunięte czujniki w tylnej belce , orientuję się ktoś jak powinno się odpowietrzania pompę ABS ? W vagu w Basic settings wszystkie grupy mam " błąd nie dostępne " . Z sterownikiem ABS się normalnie łączy .
[ Dodano: 2017-03-23, 08:40 ]
Przyczyną braku ABS okazały się zbyt daleko odsunięte czujniki w tylnej belce , orientuję się ktoś jak powinno się odpowietrzania pompę ABS ? W vagu w Basic settings wszystkie grupy mam " błąd nie dostępne " . Z sterownikiem ABS się normalnie łączy .
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
trochę nie te lata by vagiem odpowietrzaćKamilloo pisze:orientuję się ktoś jak powinno się odpowietrzania pompę ABS ? W vagu w Basic settings wszystkie grupy mam " błąd nie dostępne " .
Normalnie - z tym że podobno na zapalonym silniku i od najbliższego koła.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2017, 16:08 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.
Ok sproboje na zapalonym silniku.
[ Dodano: 2017-03-27, 21:51 ]
Niestety to nie pomaga . Hamulec niby hamuje dobrze ale pedał na odpalonym silniku można wcisnąć nawet do prawie końca ( na 2 pompkach ori było tak samo teraz jest założona z T4 ) , z odpowietrznikow leci sam płyn już nie mam pojęcia co może być nie tak
[ Dodano: 2017-03-27, 21:51 ]
Niestety to nie pomaga . Hamulec niby hamuje dobrze ale pedał na odpalonym silniku można wcisnąć nawet do prawie końca ( na 2 pompkach ori było tak samo teraz jest założona z T4 ) , z odpowietrznikow leci sam płyn już nie mam pojęcia co może być nie tak
Wszystkie wężyki elastyczne nowe , płynu nie ubywa także wydaje się że wszystko szczelne , tak samo wszystkie gumki na zaciskach , tłoczki bez wżerów . Dziwne żeby trzy pompki przepuszczaly , te dwie ori były napewno sprawne , a ta z T4 też wydaje się ok . Jak zgasze silnik i pod pompuje z 2-3 razy to pedał jest twardy odpalę i znowu miękki czyli serwo działa jeszcze miałem taką myśl że może podciśnienie z kolektora w 1.8t jest dużo większe niż w ABK i przez to serwo "za bardzo " wspomaga ale sam już nie wiem . A pedał wpada nie do samej podłogi ale bardzo niedużo mu brakuje do tej podłogi .