[80 B4 all] Podgrzewane fotele
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Jasne,dzięki jeszcze raz
Miałem robić sam wiązkę ale po wycięciu oryginalnej z 90 pomyślałem że jednak ją wrzucę.Wiązka jest na oddzielnych przekaźnikach ale jakoś może to upcham.
Masz racje odłączałem małą żółtą kostkę od dużej.To była jaby jedna całość ale się rozdzieliła na dwie.
Miałem robić sam wiązkę ale po wycięciu oryginalnej z 90 pomyślałem że jednak ją wrzucę.Wiązka jest na oddzielnych przekaźnikach ale jakoś może to upcham.
Masz racje odłączałem małą żółtą kostkę od dużej.To była jaby jedna całość ale się rozdzieliła na dwie.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2018, 09:28 przez Piotrekdriver1, łącznie zmieniany 2 razy.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Maty są zasilane prądem PWM, wiec byle co nie zasili na dodatek sterownik ten z długim przyciskiem bez przekaźnika wykrywa maty wiec oporność i moc powinna być zbliżona do oryginału.
Wiem że maty do 80 sa ciężko dostępne, ale od A4 B5 jest ich sporo na portalu i bardzo tanio wymiarami prawie pasujące do naszych siedzeń bo sam kiedyś takie wkłądałem, pewnie i też z innych aut by podeszło.
Wiem że maty do 80 sa ciężko dostępne, ale od A4 B5 jest ich sporo na portalu i bardzo tanio wymiarami prawie pasujące do naszych siedzeń bo sam kiedyś takie wkłądałem, pewnie i też z innych aut by podeszło.
Udało się kupić działające maty. Są z B3, ale zagoszczą w B4 - chyba nie ma znacznej różnicy???
Z racji tego, że mają pewnie ~30lat trochę się ubrudziły. Czy można je wyprać tak, żeby im nie zaszkodzić.
Czy ktoś ma zdjęcia jak powinno się je ułożyć na fotelu, czy kleić do gąbki czy mocować do druta?
Z racji tego, że mają pewnie ~30lat trochę się ubrudziły. Czy można je wyprać tak, żeby im nie zaszkodzić.
Czy ktoś ma zdjęcia jak powinno się je ułożyć na fotelu, czy kleić do gąbki czy mocować do druta?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Szybko ci padnie ta druga mata jak zmostkujesz. Zmierz opór jednej maty i będziesz wiedział jaki mniej więcej kupić rezystor. Tylko kup kilku watowy bo mały szybko się spali.
Albo zrób jakiś układ ograniczający moc działający na zasadzie PWM zamiast grzać rezystor. Tylko nie wiem czy ten układ zadziała z oryginalnym włącznikiem bo pewnie on też steruje przez tranzystor.
Albo zrób jakiś układ ograniczający moc działający na zasadzie PWM zamiast grzać rezystor. Tylko nie wiem czy ten układ zadziała z oryginalnym włącznikiem bo pewnie on też steruje przez tranzystor.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Właśnie tego się obawiałem że może szybko paść... Opór maty siedziska jest ok 7-8 ohm, tylko czy ta z oparcia ma tyle samo ? Zaraz zobaczę po stronie pasażera jak to wygląda bo tam też nie działa grzanie...
Ilu watowy ten rezystor powinien być coby wytrzymał obciążenie ? Z układu ograniczającego moc raczej odpadam bo nie znam się na tyle w temacie aby coś takiego zrobić...
Edit:
No i pomierzyłem dla potomnych:
mata siedziska - 7.7 Ohm
mata oparcia - 14,2 Ohm
termistor: ok 18 kOhm w temperaturze ok 3'C (samochód stał w takiej temp. ok 4h)
Niestety po obu stronach lipa... Strona kierowcy padnięta mata oparcia, strona pasażera padnięty termistor...
Pozostaje pytanie ilu watowy rezystor użyć zamiast maty oparcia ?
Na szybko na allegro:
15Ohm/5W
http://allegro.pl/rezystor-opornik-15-o ... 59685.html
15Ohm/10W
http://allegro.pl/rezystor-superes-10w- ... ml#thumb/1
15Ohm/50W
http://allegro.pl/rezystor-drutowy-50w- ... 01792.html
Tak jeszcze dla pewności zapytam, czy maty z przykładowo b5 będą normalnie działać z resztą instalacji w b4 (przekaźniki, włączniki itp.)?
Ilu watowy ten rezystor powinien być coby wytrzymał obciążenie ? Z układu ograniczającego moc raczej odpadam bo nie znam się na tyle w temacie aby coś takiego zrobić...
Edit:
No i pomierzyłem dla potomnych:
mata siedziska - 7.7 Ohm
mata oparcia - 14,2 Ohm
termistor: ok 18 kOhm w temperaturze ok 3'C (samochód stał w takiej temp. ok 4h)
Niestety po obu stronach lipa... Strona kierowcy padnięta mata oparcia, strona pasażera padnięty termistor...
Pozostaje pytanie ilu watowy rezystor użyć zamiast maty oparcia ?
Na szybko na allegro:
15Ohm/5W
http://allegro.pl/rezystor-opornik-15-o ... 59685.html
15Ohm/10W
http://allegro.pl/rezystor-superes-10w- ... ml#thumb/1
15Ohm/50W
http://allegro.pl/rezystor-drutowy-50w- ... 01792.html
Tak jeszcze dla pewności zapytam, czy maty z przykładowo b5 będą normalnie działać z resztą instalacji w b4 (przekaźniki, włączniki itp.)?