Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 B4 sedan ABK

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
Kubas95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 04 mar 2017, 13:26
Lokalizacja: Toruń

Audi 80 B4 sedan ABK

Post autor: Kubas95 » 18 mar 2017, 15:31

Witam forumowiczów.
Chciałbym wam przedstawić moje pierwsze auto jakim jest Audi " osiemdziesiuntka " rocnzik 1994 w dwulitrowym wolnossącym benzyniaku 2.0 ABK.

Obrazek

Jej wyposażenie:
-> ABS
-> Skórzana tapicerka
-> Podgrzewane fotele
-> El. lusterka oraz podgrzewane
-> LPG II generacji :cry:
-> Wspomaganie kierownicy
-> Klimatronik

Obrazek

Obrazek

Audiczkę posiadam od ponad miesiąca i dużo problemów wychwyciłem, ale wszystko z czasem. A więc co jest do roboty?
1) Na pewno wskazania temp. i poziomu paliwa czyli słynny stabilizator napięcia pod licznikiem.
2) wycieki oleju oraz spalanie oleju - i tu uwaga w dniu pisania postu jadę do kolegi i działamy - wymiana pierścieni, uszczelniaczy zaworowych, szlifowanie gniazd oraz planowanie i wymiana uszczelki pod głowicą oraz wszystkimi uszczelkami od przodu wraz z nowym rozrządem, wszystkimi paskami.

Obrazek

3) Pleśń w bagażniku - temat na lato, wyjęcie tapicerki, pranie pranie i jeszcze raz pranie, potem odgrzybienie, dokładne czyszczenie bagażnika i montaż, zobaczę czy uda się pleśń wygonić tym sposobem. Do tego wymiana uszczelki bagażnika i bym musiał zobaczyć gdzie woda się leje, bo przy deszczowej pogodzie mam tam mokro z prawej strony.
3) Zawieszenie: póki co wymieniłem łączniki stabilizatora oraz palce wahacza, czekają mnie jeszcze łożyska w tylnych kołach oraz na kolumnach McPhersona + geometria
4) Skraplacz klimatyzacji - było większe puk i jest wgnieciony, ślady na masce są i widać że była malowana na szybko szprajem bez odcięcia i cieniowania. Następnie nabiciem na moje szczęście R134a który mogę nabić w pracy.

Obrazek

5) Lakier - poprzedni własciciel " próbował polerować " i tak papierem przejechał że po czasie ta polerka znika i robi się na nowo mat, albo używał słabej pasty.

Obrazek

6) Brak możliwości otwarcia drzwi tylnych prawych oraz brak centralnego zamka - wtyczki są, pompki brak :-D po montażu pompki podciśnienia zajmę się drzwiami oraz brak możliwości otwarcia drzwi pasażera przedniego od zewnątrz. Temat do głebszej diagnostyki.
7) Wymiana panelu od elektrycznych lusterek - jak opuszczę szybę pasażera to idzie ładnie ale w górę trzeba się nawciskać bo łapie za setnym razem i idzie szyba w górę jak umarłemu krew z nosa; szyba pasażera nie jest obsługiwana z panelu kierowcy, tylko pasażer może sobie się nią bawić i nie ma problemu z opuszczeni mi podnoszeniem.
8) Wymiana wkładu lub całego lusterka wstecznego kierowcy - przy szybszej jezdzie trzęsie i utrudnia obserwację lewej strony.
9) Obudowa filtra powietrza i filtra kabinowego - strzelił sobie gazik i ktoś fajnie tą obudowe posklejał, razi w oczy - do wymiany. Z obudowy filtra kabinowego łuszczy się coś ala wyciszenie, wygłuszenie, taka gąbka i przy większym nadmuchu do środka wlatują strzempki tej gąbki.

To chyba wszystkie bolączki. Oprócz poradzenia sobie z tymi problemami mam w planach:

- Jakieś ładne felgi bo obecnie jeżdżę na stalowkach. Myślę o BBSach wzór z E30 15" gęste szprychy oryginalnie srebrne żadnych rantów.
- wymiana lub regeneracja przednich foteli bo są dość zużyte.
- odświeżenie lakieru i wymiana szpachlowanej maski
- waham się nad spojlerem ale bez niego też ładnie wygląda
- Gaz sekwencja i to jak najszybciej
- listewki boczne

Przy oględzinach w pracy na podnośniku podłoga - nie dziwota - zdrowa jak rybka, śmiało za progi ją mogę brać i nawet nie skrzypnie. lekka korozja pod listwami.
Lakier wygląda na orginał, boki dach błotniki po 70 pm 90 pm tylko tylna klapa ma 200 nie wiem czemu. maska też ma koło 80 pm. Także trafiło mi się, ogarnąć tylko silnik i nabijać kilometry :)

No to co, zaciskamy pasa i odkładamy na odnowienie klasyka :) :) :)

Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 mar 2017, 17:50 przez Kubas95, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 mar 2017, 16:18

Kubas95, no wiedzę że masz co działać, ale zadbany abk potrafi się odwdzięczyć bezawaryjną jazdą - dłuuuuugo muza_

Awatar użytkownika
Kubas95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 04 mar 2017, 13:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Kubas95 » 18 mar 2017, 16:44

Wg licznika 291 600 KM najechane, ostatni wpis w książce serwisowej z 2001 roku przy przebiegu 91 000. Nie znam 2. właściciela a ten od którego kupowałem jest 3. i głownie ją kupił do taniej jazdy do niemiec do pracy raz na 3,4 miechy. Sprzedawał bo kupił Scenica bo ma większy bagażnik i ma opcje tam zamieszkać.
Co wiecej przeglądając kwity co mi dał dorwałem książkę obsługi pojazdu i widnieje tam klimatronik ten sam co mam, czly błędne jest powiedzenie " Klimatronik w 80 z A4 " tylko " klimatronik w A4 z 80 " :-D :-D :-D a serwisowali go w Schwalmsdatt jeżeli wszystko jest wiarygodne. Mam w planach zawitać do znajomego z Audi żeby coś posprawdzał apropo moich 4 kółek :)

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 18 mar 2017, 16:45

powodzenia w robocie okok co do przecieków w bagażnika to polecam zobaczyć jeszcze uszczelki lamp bo bardzo często przez lampy właśnie woda się leje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga