Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Dmuchawa,el.szyby,radio,światła

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kamilm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 20 mar 2017, 15:41
Lokalizacja: CZ-WA

[B4 2.0 ABT] Dmuchawa,el.szyby,radio,światła

Post autor: kamilm » 20 mar 2017, 16:05

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów !
Starałem się znaleźć taki sam problem jaki mnie spotkał z nadzieją, że był już poruszany - nie udało się. Jeśli jednak jest taki temat wraz z rozwiązaniem problemu , prosiłbym o link i zamknięcie/usunięcie tego tematu.

Do rzeczy !

Stałem się (mam nadzieję) szczęśliwym posiadaczem 80tki B4 Avant. Silnik 2.0 LPG 1994r.
Problem wygląda tak :
Po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki mogę odsuwać , zamykać przednie szyby. Oprócz szyb mogę również włączyć dmuchawę i normalnie dmucha.
Jeśli chce włączyć radio , muszę włączyć światła. Jeśli radio już gra, po zgaszeniu świateł wyłącza się.
Podczas jazdy odpychając lewą manetkę w stronę maski , zamiast włączyć na stałe światła długie , światła gasną.

Dodam, że po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki podświetlają się przyciski od el.szyb oraz guzik od awaryjnych. Zostawiłem go ostatnio tak na noc i z rana odpalił bez problemu - widocznie dużo tego prądu nie ubyło.

Proszę o jakąkolwiek pomoc z waszej strony bo po prostu nie mam sił do tego , a chciałbym by Avant był perfekcyjny.


Pytanie poza problemem , licznik w tych 80tkach jest na linke ? Bo nie pokazuje prędkości , reszta wskaźników działa.

Mam nadzieję, że znajdzie się dobra dusza, która pomoże mi uporać się z problemem, bądź też zlokalizować jego przyczynę.

Pozdrawiam, Kamil :-)
Ostatnio zmieniony 20 mar 2017, 18:44 przez kamilm, łącznie zmieniany 2 razy.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 mar 2017, 16:16

Możliwe że masz uszkodzoną kostkę stacyjki (jeśli możesz zapalić także światła mijania albo drogowe) albo przekaźnik odcinający te rzeczy na czas pracy rozrusznika. Przekaźnik nr 5 http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/a3a5c01e1ca7a75b jak wyjmiesz go to powinna cześć rzeczy przestać działać (wszystko oprócz świateł). Jeśli to nie pomoże na światła to trzeba spróbować odpiąć kostkę stacyjki (jest do niej dostęp po wyjęciu licznika) a jeśli to nie pomoże to jeszcze spróbować odłączyć włącznik świateł.
Jeśli dalej nic to trzeba szukać niefabrycznych połączeń elektrycznych bo możliwe jest też że ktoś podłączył prąd bokiem.

Prędkościomierz już w B3 był elektroniczny. Włącznik świateł też typowa usterka jak się umie go rozebrać to idzie wyczyścić styki,
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
kamilm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 20 mar 2017, 15:41
Lokalizacja: CZ-WA

Post autor: kamilm » 20 mar 2017, 16:29

maciek889 pisze:Możliwe że masz uszkodzoną kostkę stacyjki (jeśli możesz zapalić także światła mijania albo drogowe) albo przekaźnik odcinający te rzeczy na czas pracy rozrusznika. Przekaźnik nr 5 http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/a3a5c01e1ca7a75b jak wyjmiesz go to powinna cześć rzeczy przestać działać (wszystko oprócz świateł). Jeśli to nie pomoże na światła to trzeba spróbować odpiąć kostkę stacyjki (jest do niej dostęp po wyjęciu licznika) a jeśli to nie pomoże to jeszcze spróbować odłączyć włącznik świateł.
Jeśli dalej nic to trzeba szukać niefabrycznych połączeń elektrycznych bo możliwe jest też że ktoś podłączył prąd bokiem.

Prędkościomierz już w B3 był elektroniczny. Włącznik świateł też typowa usterka jak się umie go rozebrać to idzie wyczyścić styki,

Dzięki , sprawdzę na pewno w wolnej chwili :).

Jakby ktoś coś chciał doradzić to proszę pisać :D

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 20 mar 2017, 16:48

_uwaga

Awatar użytkownika
kamilm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 20 mar 2017, 15:41
Lokalizacja: CZ-WA

Post autor: kamilm » 20 mar 2017, 18:43

Przekaźnik nr 5 odłączyłem i nic się nie działo. Dalej był prąd w szybach (zapomniałem dmuchawy sprawdzić :-P ).

A spod przekaźnika nr 11 wychodził jakiś kabel nie wiem od czego i do czego prowadził ale trochę to dziwne... u mnie wygląda to tak http://www.fotosik.pl/zdjecie/4bfb2b96ab9d4313

co dalej ? bezradny_

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 mar 2017, 20:15

Sprawdź to co powiedział, akurat szyby są cały czas pod prądem i nie mają nic wspólnego z tym przekaźnikiem.

Awatar użytkownika
kamilm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 20 mar 2017, 15:41
Lokalizacja: CZ-WA

Post autor: kamilm » 22 mar 2017, 18:41

Panowie , jak dobrać się do tej kostki stacyjki ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 mar 2017, 18:46

WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga