[B4 2.0 ABK] Podparcie przepustnicy.
[B4 2.0 ABK] Podparcie przepustnicy.
Witam, wie ktoś ile wynosi podparcie przepustnicy w ABK ale fabrycznie / "książkowo" ile ma być?Chciałbym ustawić dobrze, bo było już ustawiane raz tak raz tak, i nie wiadomo ile jest.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51
-
- Forum Audi 80
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51
-
- Forum Audi 80
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Ma maciej tak samo jak szczelność dolotu, dlatego pisałem że jest możliwość ale nie można pisać że nie ma. Co prawda jeżeli wysterowanie jest powyżej normy to może świadczyć o złej regulacji przepustnicy jak i o nieszczelności. Ale jak wszystkie parametry sa w normie przepływomierz itd a tylko wysterowanie złe to świadczy właśnie o brudnej przepustnicy lub o złej jej ustawieniu.
[ Dodano: 2017-03-24, 15:22 ]
[ Dodano: 2017-03-24, 15:22 ]
Zawór nie jest tylko do utrzymywania wolnych obrotów zawór tylko stabilizuje wolne obroty zależne od obciążenia. Część powietrza idzię przez przepustnic resztę reguluje zawór.Alekssssander pisze:Z tego co wiem zawor jest bypassem, który całkowicie omija przepustnice podtrzymujac wolne obroty
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Małe odświeżenie tematu.
Z racji problemów z lokalizacją źródła falowania obrotów i przez to niezbyt przemysłanej przeze mnie manipulacji przy śrubie spoczynkowego położenia przepustnicy, po znalezionych winowajcach musiałem dokonać regulacji.
Jarewa swego czasu podał mi sposób regulacji:
- auto rozgrzane
- odpięta sonda lambda
- uruchomić silnik i odpiąć wtyczkę regulatora b. jałowego
- regulować śrubą do osiągnięcia 580-600 obr./min w VAGu
To by było na tyle, wszystko niby wtedy OK, ale auto czasem się dławiło po zejściu z obrotów szczególnie na zimno, zarówno benzyna, a tym bardziej na LPG (oczywiście mam sekwencję). Wygłądało na to, że przepustnica ma swój niewielki, ale tutaj istotny luz i zawór (regulator) biegu jałowego nie ma w pewnych momentach nic do roboty.
Do tej procedury dodałem odkręcenie śruby jeszcze 1/4 obrotu i wtedy jest idealnie.
Z racji problemów z lokalizacją źródła falowania obrotów i przez to niezbyt przemysłanej przeze mnie manipulacji przy śrubie spoczynkowego położenia przepustnicy, po znalezionych winowajcach musiałem dokonać regulacji.
Jarewa swego czasu podał mi sposób regulacji:
- auto rozgrzane
- odpięta sonda lambda
- uruchomić silnik i odpiąć wtyczkę regulatora b. jałowego
- regulować śrubą do osiągnięcia 580-600 obr./min w VAGu
To by było na tyle, wszystko niby wtedy OK, ale auto czasem się dławiło po zejściu z obrotów szczególnie na zimno, zarówno benzyna, a tym bardziej na LPG (oczywiście mam sekwencję). Wygłądało na to, że przepustnica ma swój niewielki, ale tutaj istotny luz i zawór (regulator) biegu jałowego nie ma w pewnych momentach nic do roboty.
Do tej procedury dodałem odkręcenie śruby jeszcze 1/4 obrotu i wtedy jest idealnie.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
bo dobrze jest też patrzeć na to jak jest wysterowny zawór biegu jałowego przez ecu - oczywiście trzeba mieć 100% pewności że nie ma żadnych nieszczelności bo to dość mocno zakłóci pomiar i nie będzie wiarygodny. Do tego musi być poprawnie ustawiony zapłon i sonda musi być sprawna.h/k pisze:Do tej procedury dodałem odkręcenie śruby jeszcze 1/4 obrotu i wtedy jest idealnie.