Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Wymiana nagrzewnicy bez rozszczelniania klimy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
WhiteWhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: WhiteWhite » 14 kwie 2014, 22:02

No i stało się... Psssssss. Co tak syczy? K.... Całe nogi mam mokre. I inne objawy związane z pęknięciem nagrzewnicy.

Teraz takie pytanie.

1.To można to zrobić bez rozszczelniania klimy czy nie?

2.Prawdopodobieństwo zepsucia tych aluminiowych przewodów jest duże?

3.Jaki by był ewentualny koszt nowej\używanej rurki aluminiowej przy ewentualtym uszkodzeniu?

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 14 kwie 2014, 22:43

1. Można ale jest to dość ciężkie do zrobienia bo jak już wcześniej pisano w tym temacie trzeba rozłączyć połówkę ze zwykłą nagrzewnicą od tej połówki z klimą. Rozłączenie to nic tylko potem trzeba zapiąć z powrotem spinki mocujące to do kupy a jest tam baaardzo ciasno :-P

Wyjmowałem to dwa razu u siebie ale jako całość.

2. Raczej nie
3. Nowej duży, dlatego przeważnie się je naprawia ;-)
Avant 1Z by kubaaabee

Audi 80 Avant 1Z Quattro (216 + swap Pierburg 16bit + swap Quattro)

dzejdzej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 04 lut 2015, 23:15
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dzejdzej » 11 lut 2015, 23:14

klima rozłączona węże rozłączone od wody, 2 śruby od grodzi rozłączone, wysuwa się z 5 cm i jak by coś po środku blokuje i dalej nie ruszy ktoś ma jakiś pomysł co to może być...
Jest:
Audi 80 2.0e+lpg
FSO Polonez 2.0e+LPG

Było:
FSO Polonez 1.6
Ford Escort 1.4
;))

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 lut 2015, 23:27

Zapomniałeś może o śrubach przy obudowie filtra.

Zobacz czy tam gdzie są rurki nagrzewnicy "góra" czasami nie skleiło się z wygłuszeniem częsty przypadek.

dzejdzej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 04 lut 2015, 23:15
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dzejdzej » 11 lut 2015, 23:36

Śrubki od filtra odkręcone jak mamy całą tą dmuchawę z nagrzewnicą to lewa strona tam jak jest tunel odchodzi, prawa strona z silnikiem odchodzi ale coś jak by po środku trzymało nie da się tam niczym podejrzeć, więc w ogóle się dziwie jak mogli rozpinać te zapinki z tył jak tam palec nawet nie chce wejsć.. ;/ jutro biore fleksa i tnę przegrodę :PPP ewentualnie podszybie..
Jest:
Audi 80 2.0e+lpg
FSO Polonez 2.0e+LPG

Było:
FSO Polonez 1.6
Ford Escort 1.4
;))

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 lut 2015, 23:40

Rurki od klimy też są pokryte "tym czymś" i możliwe że to się przykleiło do wygłuszenia auta.

dzejdzej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 04 lut 2015, 23:15
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dzejdzej » 11 lut 2015, 23:47

oki dzieki za odp.... jutro bedę dalej z tym walczył..
Jest:
Audi 80 2.0e+lpg
FSO Polonez 2.0e+LPG

Było:
FSO Polonez 1.6
Ford Escort 1.4
;))

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 12 lut 2015, 21:27

Sam środek z nagrzewnicą lepiej wyjdzie jeśli najpierw wymontuje się tego pająka u dołu do nadmuchu na nogi ale i tak trzeba nim manewrować z chirurgiczna precyzją. Dostęp do tych 2 tylnych spinek nie jest taki tragiczny jak niektórzy piszą, da się je spokojnie założyć z powrotem ale trzeba wywalić sterownik silnika i wtedy można tam się dostać. Cała operacja oczywiście bez rozszczelniania klimy.

Awatar użytkownika
zakwas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: zakwas » 26 mar 2016, 01:51


Na pewno komuś się przyda ;)

JARASACKI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:55
Lokalizacja: kuj.pom Bydgoszcz

Post autor: JARASACKI » 26 mar 2016, 15:35

zakwas pisze:
Na pewno komuś się przyda ;)
ale mu szybko poszło :) ja to chyba jakoś to wolno robiłem

Awatar użytkownika
zakwas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: zakwas » 26 mar 2016, 18:47

Jako,że jestem świeżo po wymianie nagrzewnicy można śmiało pytać na PW
Jeśli ktoś chce zrobić to z głową i nic nie połamać to NIE DA SIĘ wyjąć kombajnu a raczej wymienić nagrzewnicy bez rozdzielania rurek klimy osuszacza.

Gravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 07 lut 2017, 15:32
Imię: Piotrek
Lokalizacja: LBL

Post autor: Gravo » 27 mar 2017, 16:35

A można by podkleić tą gąbkę na sylikon samochodowy?
Who dares wins

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga