Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Sygnał ładowania alternatora

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

[B4 1.9 1Z] Sygnał ładowania alternatora

Post autor: audico » 11 kwie 2017, 19:09

Nie chce "odgrzewać" stare tematy dlatego zakładam ten.
Po odpaleniu auta świeci mi czerwono ABS.

Błąd odczytany z ECU:

Kod: Zaznacz cały

Control Module Part Number: 028 906 021 D  
  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC SG      D21
           Software Coding: 00000
            Work Shop Code: WSC 00117
1 Fault Found:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
        27-00 - Implausible Signal
Po skasowaniu natychmiast się pojawia.

Który pin w ECU (68 pinowym) daje sygnał dla komputera na temat ładowania?

Auto stało 9 dni, dziś odpaliłem po raz pierwszy na próbę, gdyż w tym czasie zmieniałem wiązkę tylnych świateł na wiązkę z instalacją do hak-u, dokładałem BC, el. szyby, lusterka, tempomat, wyświetlacz temp. zew. Wymieniałem tapicerkę, siedzenia i przednie osłony słupków.

Dziś też wkładałem komputer na jego miejsce i w aucie z klimatyzacją wcale nie jest tak łatwo jak w aucie bez.
Możliwe, że gdzieś coś przerwałem lub zgniotłem,gdyż wiązka jest bardzo ciasno ułożona przy komputerze.
Jedyne co mnie zbija z tropu to to, że pierwszych kilka odpaleń żadnego błędu dopiero później się pojawił czerwony ABS.
Możliwe, że stopą dotknąłem zamontowany już komputer i coś się przewało dlatego chcę posprawdzać najpierw ECU.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 kwie 2017, 19:29

Bład i brak sygnału DF spowodowany jest praktycznie zawsze brakiem styku wsuwki przy alternatorze,z alternatora idzie do wtyki ECU pin 39 ,ale ja bym sobie nie zawracał tym głowy ,bo sygnał DF potrzebny jest tylko do działania podgrzewacza płynu ,a ten działa dopiero poniżej ok. 5 stopni ,wiec przez wiekszą cześć roku i tak nie działa .Co do błedu ABS ,to ABS ma swój sterownik i nie ma nic wspólnego ze sterownikiem silnika ,wiec żebyś nie wiem co tam przy nim robił i ile razy go wyciągał ,to jest to bez związku z błedami ABS-u.A co powoduje błąd ABS dowiesz się ,jak sprawdzisz błędy w sterowniku ABS ;-)
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2017, 19:57 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 kwie 2017, 19:42

A ładowanie to ty chociaż sprawdził??

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 11 kwie 2017, 21:08

Nie sprawdzałem ładowania bo już było zimno, ciemno i w ogóle...
Jutro to zrobię. Do zimy trzeba podgrzewacz płynu uruchomić :-)
Zrobiłem znowu skan i tym razem nie zawęziłem się do "Engine".
Człowiek to już w rutynę wpada z tym VAG-iem, jak tylko coś się zaświeci to skanuje silnik i wsio, a tu trzeba "szerzej".
Przeskanowałem AIR BAG i znalazłem takie coś:

Kod: Zaznacz cały

2 Faults Found:
00532 - Supply Voltage B+
        07-10 - Signal to Low - Intermittent
01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp: Malfunction
        31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Te błędy pojawiły się od razu po odpaleniu silnika.
Czym to było spowodowane? Spadkiem napięcia?
Mam nadzieje, że w trakcie jazdy poduszka mi nie wystrzeli.

Po skasowaniu kontrolka przestała się świecić i błędy nie powróciły.

I małe sprostowanie nie kontrolka ABS tylko AIR BAG się świeciła, przepraszam mój błąd.

Jeszcze jedno dodatkowe pytanie, czy jak przełożę, kierownicę, z auta gdzie wystrzeliła poducha do auta, gdzie nie wystrzeliła poducha, to będzie prawidłowo funkcjonować? Sprawdzałem wtyczki i są całe, nie stopione.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 kwie 2017, 21:11

To błędy sporadyczne a niskie napięcie to częsty błąd a drugie to uszkodzenie kontrolki na desce.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 kwie 2017, 21:18

audico pisze:Mam nadzieje, że w trakcie jazdy poduszka mi nie wystrzeli.
System poduszek nie może działać tak nieprzewidywalnie że jak coś jest nie halo ,to może sobie nagle poduszka wystrzelić podczas jazdy.Jak jest jakikolwiek błąd tego systemu i swieci się kontrolka ,to po prostu system nie zadziała i tyle
audico pisze:czy jak przełożę, kierownicę, z auta gdzie wystrzeliła poducha do auta, gdzie nie wystrzeliła poducha, to będzie prawidłowo funkcjonować?
Kierownica nie ma tu nic do rzeczy ,tylko poduszka która się w niej znajduje ...jak przełozysz swoją poduszkę i nie będzie ci się świecić kontrolka AIR BAG ,to jak najbardziej wszystko powinno działać
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 11 kwie 2017, 21:32

Dzięki za odpowiedzi.
Jak będzie cieplej zobaczę ten alternator, a jutro zmierzę napięcie i zmienię kierownicę.

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 11 kwie 2017, 22:04

audico pisze:Kod:
2 Faults Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal to Low - Intermittent
01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp: Malfunction
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
pierwszy błąd mówi wiele spadek napięcia poniżej pewnej wartość powoduje automatyczne odłączanie sterowników ABS, AIR BAG ze względów bezpieczeństwa, stąd świecenie kontrolek

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 12 kwie 2017, 16:26

Ładowanie takie jak być powinno:
- 14,54 V uruchomiony silnik
- 13.53 V wyłączony silnik

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 kwie 2017, 17:53

No nie za bardzo tak powinno być, ale to może problem chińskiego miernika.

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 12 kwie 2017, 19:12

Jarewa pisze:No nie za bardzo tak powinno być, ale to może problem chińskiego miernika.
Skąd wiedziałeś, że chiński? :-)
A ile powinno być?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 kwie 2017, 22:19

audico pisze:Ładowanie takie jak być powinno:
- 14,54 V uruchomiony silnik
- 13.53 V wyłączony silnik
audico pisze:A ile powinno być?
Ładowanie tak 13,8 do 14 V ...Masz deko za dużo ,ale nie na tyle żeby się tym przejmować ,nawet gdyby miernik nie zawyżał ,co sugeruje Jarewa
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 kwie 2017, 23:43

audico pisze:Skąd wiedziałeś, że chiński?
A kogo stać na miernik koło 1tys jak chińskie koło 20-80zeta :) Niestety jest różnica bo te drogie są kalibrowane i wzorcowane w laboratorium i otrzymują certyfikaty. A chiński tylko wyprodukowany dlatego ich dokładność sporo często poza normą.

Mariusz jak znam życie mierzył przy aku wiec trzeba doliczyć spadki i przy alternatorze morze być jeszcze ciut więcej. A gdyby to były faktyczne dobre pomiary to 14,5V powyżej to skraca nam żywotność akumulatora występuje silne gazowanie, być może na obciążeniu jest w normie , być może jeździ krótkie odcinki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga