[B4 1.9 AAZ] Kontrolka oleju
[B4 1.9 AAZ] Kontrolka oleju
Witam, Panowie mam problem. Kupilem Audi 80 B4. Mialem taki problem ze podczas jazdy wsystkie kontrolki na MC mrugaly i wydawaly dzwiek jednoczesnie. Nie bylo zasady jak i kiedy, czasem wszystkie na raz, czasem jedna, czasem po kolei wszystkie trzy, no rozne kombinacje - swietlne i dzwiekowe. Elektyk powiedzial ze to wina licznika, kupilem nowy licznik i niby na poczatku bylo super, przekrecam kluczyk dwie kontrolki na gorze mrugaja, ta na dole od oleju swieci caly czas, czytalem ze tak powinno byc. i jak odpale gasna, wszystko jest okej, ale po 15-20 minutach zapala mi sie kontrolka oleju, pomruga, zgasnie i znowu zapali i tak w kolko. Olej na bagnecie idalnie. Pomoze ktos? Wydalem juz troche pieniazkow i chcialbym zeby to w koncu dzialalo jak powinno. Prosze o pomoc, pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
A kupiłeś licznik też od silnika AAZ? Tam sygnał obrotów do kontroli ciśnienia oleju brany jest z alternatora a w innych silnikach w tym TDI jest brany z komputera wtrysku albo układu zapłonowego i ilość impulsów na obrót silnik różni się znacznie od tego co idzie z alternatora.
[ Dodano: 2017-04-13, 21:43 ]
Sprawdź czy któraś wsuwaka przy którymś z dwóch czujników ciśnienia oleju się nie poluzowało albo urwała.
[ Dodano: 2017-04-13, 21:43 ]
Sprawdź czy któraś wsuwaka przy którymś z dwóch czujników ciśnienia oleju się nie poluzowało albo urwała.
PieterB, Napisalem tak bo taki mam silnik i pomyslalem, ze pomoze to w rozpoznaniu usterki. Za to Twoj komentarz pomogl srednio.
[ Dodano: 2017-04-20, 19:22 ]
Panowie, ta kontrolka sie troche okreslila. Po 15, 20 minutach zapala sie kontrolka oleju, ale jak ruszam i wchodzi tylko troche na obroty to gasnie. Wymienilem olej i wlasciwie bez zmian, jak tylko wejde na luz i spadna mi na wolne obroty zapala sie kontrolka oleju. Jak tylko rusze, gasnie i tak do nastepnego zatrzymania, skrzyzowania, itp. Jakies pomysly? Wina nowego licznika? Silnik TD, licznik moze byc od TDI, ma to jakis wplyw?
[ Dodano: 2017-04-20, 19:22 ]
Panowie, ta kontrolka sie troche okreslila. Po 15, 20 minutach zapala sie kontrolka oleju, ale jak ruszam i wchodzi tylko troche na obroty to gasnie. Wymienilem olej i wlasciwie bez zmian, jak tylko wejde na luz i spadna mi na wolne obroty zapala sie kontrolka oleju. Jak tylko rusze, gasnie i tak do nastepnego zatrzymania, skrzyzowania, itp. Jakies pomysly? Wina nowego licznika? Silnik TD, licznik moze byc od TDI, ma to jakis wplyw?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
W TD i TDI to bez różnicy one nie maja dynamicznej kontroli.maciek889 pisze: A kupiłeś licznik też od silnika AAZ? Tam sygnał obrotów do kontroli ciśnienia oleju brany jest z alternatora a w innych silnikach w tym TDI jest brany z komputera wtrysku albo układu zapłonowego i ilość impulsów na obrót silnik różni się znacznie od tego co idzie z alternatora.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
właśnie dlategoKry5tian pisze:PieterB, Napisalem tak bo taki mam silnik i pomyslalem, ze pomoze to w rozpoznaniu usterki.
Kry5tian pisze:ale nie a bardzo wiem co znaczy symbol AAZ
Chciałem kolego wyjaśnić sprawę odnośnie jakiego silnika piszemy co by nie było wątpliwości bo już nie raz się okazywało że po kilkunastu wpisach że autor ma inny silnik a w temacie wybrał se pierwszy lepszy.
a myślałem że pomogłemKry5tian pisze:Za to Twoj komentarz pomogl srednio.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Raczej miał od benzyny, micni check jest konfigurowany Pb/On wiec nie może być to samo, Po drugie czujniki ciśnień low-0,3 bar hig-0,7bar.
A bawiłem się AC i tam nie ma właśnie dynamicznej po przestawieniu na On wiec tylko myślę ze i w MC nie będzie.
A na 100% sygnały obrotomierza te same Pb/On R4/R5 nie licząc TD wiec gdybym nawet był w błędzie to MC/AC miał by podział TD/TDI a nie ma podziału.
A bawiłem się AC i tam nie ma właśnie dynamicznej po przestawieniu na On wiec tylko myślę ze i w MC nie będzie.
A na 100% sygnały obrotomierza te same Pb/On R4/R5 nie licząc TD wiec gdybym nawet był w błędzie to MC/AC miał by podział TD/TDI a nie ma podziału.
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2017, 21:22 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.
Chciałem kolego wyjaśnić sprawę odnośnie jakiego silnika piszemy co by nie było wątpliwości bo już nie raz się okazywało że po kilkunastu wpisach że autor ma inny silnik a w temacie wybrał se pierwszy lepszy.
[quote="PieterB"]
No w sumie racja, wybacz. Po prostu troche drazni mnie ta kontrolka i nie wiem czy moge tak jezdzic czy faktycznie dzieje sie cos z silnikiem..
[ Dodano: 2017-04-21, 19:24 ]
Czyli Panowie reasumujac, mam sprawdzic czujniki? Pytalem w intercarsie o nowe to jest z 5 rodzajow/kolorow. Nie mam pojecia ktory kupic. Gdzie w ogole mam szykac tych czujnikow/czujnika?
[quote="PieterB"]
No w sumie racja, wybacz. Po prostu troche drazni mnie ta kontrolka i nie wiem czy moge tak jezdzic czy faktycznie dzieje sie cos z silnikiem..
[ Dodano: 2017-04-21, 19:24 ]
Czyli Panowie reasumujac, mam sprawdzic czujniki? Pytalem w intercarsie o nowe to jest z 5 rodzajow/kolorow. Nie mam pojecia ktory kupic. Gdzie w ogole mam szykac tych czujnikow/czujnika?