[B4 1.6 ADA] problemy z odpalaniem i przy wysokich obrotach,
[B4 1.6 ADA] problemy z odpalaniem i przy wysokich obrotach,
witam wszystkich dziś zarejestrowałam sie na forum, bo chciałabym zaczerpnąć co nieco waszej wiedzy (najlepiej z własnego doświadczenia). no wiec do rzeczy. posiadam autko audi 80 b4 1.6 b+ lpg Avant 100 km. mam je od listopada i sa niestety problemy, coraz dłużej kreci przy odpalaniu do 3 razy nawet cofam kluczyk bo nie chce zarrznac rozrusznika... czekam az pompka zassie i tak srednio za 3 razem luks odpala. zauważyłam ze im dłurzej stoi czyli na zimnym silniku lepiej odpala "od pierwszego". a drugi problem jest taki, ze na wysokich obrotach zaczyna sie dusic i własciwie nie jest w stanie jechac szybciej nic 120 i tutaj praktycznie 100% winie przepływomierz powietrza. Po odpieciu nie dusi sie, ale obroty wariuja, faluja. może ktos ma namiar na taki przepływomierz?? no to mniej wiecej tak to wyglada. moze ktos z Was miał podobnie, wie co to moze byc??? czekam na odpowiedzi
Nie podejrzewam ze to cos z lpg ale tez nic nie wykluczam.. Trace cierpliwosc juz na to odpalanie zwlaszcza... Samochod ma lpg zamontowane wiec chyba nie dziwne ze tutaj znalazl sie ten post, czy zle rozumuje? Dzisiaj skminilam ze passat b4 mial ten sam silnik i znalazlam przeplywomierz za 60 zeta i gosc ma mi sprawdic numer czy sie zgadza czesci i zobaczymy mozr problem sie rozwiaze sprawdze tez to cisnienie. Dzieks
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no torszkę źle bo w tym dziale zamieszczamy posty jeśli problem dotyczy samej instalacji lpg a nie tylko dlatego że auto posiada instalację. Ale ok zaraz przeniosę temat do działu o silnikach czterocyli.Pp22 pisze:Samochod ma lpg zamontowane wiec chyba nie dziwne ze tutaj znalazl sie ten post, czy zle rozumuje?
Pp22, niestety ale o tych silnika dość mało wiadomo.
Zapiął bym vaga i sprawdził błędy może coś więcej będzie wiadomo.
ale to mówisz o gazie czy na bp też?Pp22 pisze:a drugi problem jest taki, ze na wysokich obrotach zaczyna sie dusic i własciwie nie jest w stanie jechac szybciej nic 120 i tutaj praktycznie 100% winie przepływomierz powietrza.
Mam i to i to. Tylko wlasnie podobno mozna jakos podlaczyc bez dokupowania tylko trzeba wiedzie na ktore piny w vagu podpiac tam chyba ze 16 tego jest. Nie moge znalesc wlasnie nic na ten temat...
[ Dodano: 2017-04-05, 15:39 ]
Dobra cofam to 7 zeta kosztuje hahahha ! Dzięki juz zamawiam z allegro!
[ Dodano: 2017-04-10, 22:14 ]
Skan zrobiony, wyskoczyly bledy od przeplywomierza skasowaly sie i wyskoczyl bląd czujnika halla. Ktory, tak jak mi radziles znajduje sie w aparacie zaplonowym, koszt ok 50 zeta, ale zdlelismy kopulke i troche poczyscilismy tam i jest luls autko pali na gwizdek! Jestem tak szczesliwa ze sobie go pujde odpalic jeszcze raz! W kazdym razie jakby problem sie powtorzyl to od razu czujnik do wymiany dzieki wielkie za pomoc!!
[ Dodano: 2017-04-05, 15:39 ]
Dobra cofam to 7 zeta kosztuje hahahha ! Dzięki juz zamawiam z allegro!
[ Dodano: 2017-04-10, 22:14 ]
Skan zrobiony, wyskoczyly bledy od przeplywomierza skasowaly sie i wyskoczyl bląd czujnika halla. Ktory, tak jak mi radziles znajduje sie w aparacie zaplonowym, koszt ok 50 zeta, ale zdlelismy kopulke i troche poczyscilismy tam i jest luls autko pali na gwizdek! Jestem tak szczesliwa ze sobie go pujde odpalic jeszcze raz! W kazdym razie jakby problem sie powtorzyl to od razu czujnik do wymiany dzieki wielkie za pomoc!!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jeszcze błąd czujnika może być spowodowany źle ustawionym aparatem zapłonowym. W tym silniku ustawienie aparatu nie wpływa na wyprzedzenie zapłonu bo iskra jest generowana z czujnika wału a hall w aparacie robi za czujnik położenia rozrządu i jeśli nie złapie synchronizacji to prawdopodobnie układ wtrykowy działa w innym trybie.
Dobrze przed wymianą sprawdzić go miernikiem albo LED czy daje sygnał.
Nie wiem czy jeszcze w tym silniku nie wyświetla błędu czujnika halla zawsze gdy sprawdza sie błędy na zgaszonym silniku.
Dobrze przed wymianą sprawdzić go miernikiem albo LED czy daje sygnał.
Nie wiem czy jeszcze w tym silniku nie wyświetla błędu czujnika halla zawsze gdy sprawdza sie błędy na zgaszonym silniku.
No wiec zaczelo sie od nowa.. Tylko teraz auto traci tez moc podczas jazdy, ciezko odpala tak jak bylo i czasem szarpnie. Czujnik halla wymieniony, kopulka, palec, swiece, przewody, cewka z modulem wszystkie filtry (oprócz kabinowego). Wszystkie objawy wystepuja losowo.. Raz jest zle. Raz jest luks. Juz nie wiem co robic.. Ktos jakies pomysly?
Wlasnie obawiam sie ze moze byc cos zwiazane niezgraniem instalacji gazowej z ukladem paliwowym, kurcze malo mam o ty pojecia niestety. Wlasnie czytalam ze jezeli sonda lambda jest zle ustawiona na tym programie od gazu to sie nie beda zgrywaly cienie. Nawet po zlozeniu gazu pamietam ze jakos zaraz wymienialam rozrzad kompletny i filtry i obroty zaczely falowac. Pojechalam wtedy do gazownika, on zprawdzil i stwoerdzil ze z jego strony jest wsystko oki....
[ Dodano: 2017-04-23, 15:44 ]
Narazie bede jezdzic na samym pb przez 2 dni jak wroci do swoich ustawien i bedzie oki znaczy sie ze to instalacja jest zle zaadoptowane.
[ Dodano: 2017-04-23, 15:44 ]
Narazie bede jezdzic na samym pb przez 2 dni jak wroci do swoich ustawien i bedzie oki znaczy sie ze to instalacja jest zle zaadoptowane.