[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 paź 2016, 21:37
- Lokalizacja: Włodawa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 paź 2016, 21:37
- Lokalizacja: Włodawa
Zanim walnęła uszczelka pod głowicą auto chodziło ok, przy gazie nie było nic kręcone, chciałem aby było taniej i dlatego wymieniliśmy ze szwagrem sami tą uszczelkę pod głowicą i teraz żałuje że nie zaprowadziłem do jakiegoś fachowca, auto chodzi kiepsko po tym remoncie mało mocy, szybko się grzeje, napewno źle jest ustawiony wałek pośredni bo aparat zapłonowy jest maksymalnie w prawo i jeszcze brakuje ok. 2 mm do nacięcia na obudowie aparatu, na benzynie od początku kiedy kupiłem auto chodził kiepsko , na niskich obrotach gaśnie, zanim kupiłem ktoś miał strzał gazu jeszcze przedemną bo posklejana obudowa filtra i podejrzewam że jest uszkodzona przepływka dlatego na pb kiepsko chodzi
[ Dodano: 2017-04-19, 11:18 ]
po dzisiejszym strzale na pb chodzi tak samo jak przed strzałem
[ Dodano: 2017-04-19, 13:36 ]
Jeszcze mam takie pytanie, na kole walka rozrządu na tym na samej górze mam ustawione na znaki OT, w okienku na skrzyni zero jest przecięte na pół czyli znaki na kole od wału by się zgadzały? Tylko wałek pośredni być może jest źle ustawiony, aby dostać się do koła walka pośredniego trzeba zdjąć paski od alternatora i pompy wody? Dzięki
[ Dodano: 2017-04-19, 11:18 ]
po dzisiejszym strzale na pb chodzi tak samo jak przed strzałem
[ Dodano: 2017-04-19, 13:36 ]
Jeszcze mam takie pytanie, na kole walka rozrządu na tym na samej górze mam ustawione na znaki OT, w okienku na skrzyni zero jest przecięte na pół czyli znaki na kole od wału by się zgadzały? Tylko wałek pośredni być może jest źle ustawiony, aby dostać się do koła walka pośredniego trzeba zdjąć paski od alternatora i pompy wody? Dzięki
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
tak inaczej tam się chyba nie dostanieszmmaarrcciinn87 pisze:aby dostać się do koła walka pośredniego trzeba zdjąć paski od alternatora i pompy wody?
tu masz filmik co i jak
Pamiętaj o tym że oczywiście zapłon i tak będzie do ustawienia dokładnego lampą bo to jest tylko tak by dało się odpalić auto.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 paź 2016, 21:37
- Lokalizacja: Włodawa
Dzięki PieterB
[ Dodano: 2017-04-21, 18:50 ]
Witam, mam jeszcze takie pytanie, czy szybkie grzanie się auta też może być winą źle ustawionego zapłonu? Dodam że przed wymianą uszczelki pod głowicą auto się tak nie grzało.
[ Dodano: 2017-04-22, 22:50 ]
Witam, forumowicze którzy wymieniali u siebie sami pasek rozrządu w Abk mam takie pytanie, chodzi mi o koło pasowe wału, czy da się je zamontować do góry nogami czyli 180 stopni? Coś mi się nie zgadza ze znakami, albo wałek rozrządu jest obrócony o 180 stopni albo koło pasowe na wale te na 4 sruby imbusy zamontowane do góry nogami, proszę pomóżcie, proszę o odpowiedź
Właśnie wiem z tym zapłonem bo i tak aparatem było już kręcone w różne strony więc jest do d.... y, problem ze w mojej okolicy nie ma nikogo kto by to zrobił według procedury, dopiero do Ciebie na Zamość trzeba by było lecieć, coś będę kombinował, najpierw rozrząd do porządku doprowadzić.zapłon i tak będzie do ustawienia dokładnego lampą bo to jest tylko tak by dało się odpalić auto.
[ Dodano: 2017-04-21, 18:50 ]
Witam, mam jeszcze takie pytanie, czy szybkie grzanie się auta też może być winą źle ustawionego zapłonu? Dodam że przed wymianą uszczelki pod głowicą auto się tak nie grzało.
[ Dodano: 2017-04-22, 22:50 ]
Witam, forumowicze którzy wymieniali u siebie sami pasek rozrządu w Abk mam takie pytanie, chodzi mi o koło pasowe wału, czy da się je zamontować do góry nogami czyli 180 stopni? Coś mi się nie zgadza ze znakami, albo wałek rozrządu jest obrócony o 180 stopni albo koło pasowe na wale te na 4 sruby imbusy zamontowane do góry nogami, proszę pomóżcie, proszę o odpowiedź
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
w sumie nie wiem jakoś nigdy tego nie sprawdzałem, jak do góry nogami?mmaarrcciinn87 pisze:czy da się je zamontować do góry nogami czyli 180 stopni?
Opisz jakoś dokładniej bo ja chyba nie kumam o co biega , czy na zamachu masz ustawione 0, a reszta znaków się nie zgadza czy co?
ale że co? na filmiku?xRead pisze:PieterB ale co on tam blokuje przy napinaczu ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 paź 2016, 21:37
- Lokalizacja: Włodawa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Wałek robi pół obrotu na obrót wału. Obróć wał raz w koło to znak na rozrządzie przesunie się o 180 stopni i będzie na górze.mmaarrcciinn87 pisze:a na kole od wałka rozrządu znak OT jest obrócony o 180 stopni i się zastanawiam czy wałek rozrządu jest oobrócony czy może koło od wału zamontowałem 180 stopni obrócony i teraz takie jaja niewiem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 paź 2016, 21:37
- Lokalizacja: Włodawa
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
tematów z wyjaśnieniem tego jest sporo więc nie widzę sensu jego dublowania,proszę może to ci rozjaśni 20-abk-znaki-rozrzadu-pokrywaja-sie-co- ... 79249.htmlmmaarrcciinn87 pisze:Maciek889 jak obróce wał o jeden obrót wtedy nie będzie 0 na kole zamachowym, czy się mylę?
Chyba nie potrzebnie żeście się ze szwagrem wzięli za też robotę bez wcześniejszego przestudiowania tematu - bo gdybyś zrobił jak ja i poczytał to byś ustawił jak trzeba.
A temat naprawdę szeroko opisywany na forum https://cse.google.com/cse?cx=partner-p ... gsc.page=1
[2.0 ABK lpg] Tłuczenie z okolic rozrządu
Witam, ostatnimi czasy silnik zaczął dosyć mocno stukać na wolnych obrotach i do 3k, pozniej juz tego nie slychac. Jeździ na minerale, najbardziej pozytywna diagnoza jaka slyszalem ze dochodzi to z okolicy pompy wody i ona tak tłucze (odgłos jak w dieslu trr trrr trrr trr), najgorsza to słaba pompa oleju/panewki/sworznie tłokowe. Auto trzyma temperature, ma moc, nie pobiera oleju, nie kopci. Od czasu zakupu nieregularnie zaterkotało coś od czasu do czasu, teraz dźwięk się nasilił. I jak mówiłem, dźwięk nie jest regularny, czasem stuka głośniej czasem ciszej, wolniej, szybciej, czasem ustanie na 1-2s całkowicie. Nagrałem to telefonem, przepraszam za jakość ale da sie to usłyszeć.
tu link do filmu:
[ Dodano: 2017-04-24, 16:09 ]
Nikt sie z takim czyms nie spotkal?
tu link do filmu:
[ Dodano: 2017-04-24, 16:09 ]
Nikt sie z takim czyms nie spotkal?