[B4 1.9 TDI 1Z] Uszczelniacz wału korbowego
[B4 1.9 TDI 1Z] Uszczelniacz wału korbowego
NIe chciałem, ale muszę to napisać:-P poszedłem do sklepu kupić uszczelniacz wału korbowego, bo już nie nadążam z dolewaniem oleju pytam, a koleś mówi mi, że muszę znać średnice..co on jakiś nie poważny jest, to co najpierw muszę wyjechać silnikiem, żeby później się martwić co założyć :!: jak to jest...
Jeśli olej wycieka z przodu silnika (od strony chłodnicy) to potrzebujesz simering:
nr org: 068 103 085 E oznaczenie 47x10
np firma Elring: EL325155
Średnica wewnętrzna [mm]: 32
średnica zewnętrzna [mm]: 47
Szerokość [mm]: 10
Jeśli olej cieknie z tyłu od stroni skrzyni biegów:
nr org 068 103 171 F
oznaczenia brak bo etka podaje tą część jako zamiennik pochodzący z Audi 100.
Elring: EL804850
Średnica wewnętrzna [mm]: 85
nr org: 068 103 085 E oznaczenie 47x10
np firma Elring: EL325155
Średnica wewnętrzna [mm]: 32
średnica zewnętrzna [mm]: 47
Szerokość [mm]: 10
Jeśli olej cieknie z tyłu od stroni skrzyni biegów:
nr org 068 103 171 F
oznaczenia brak bo etka podaje tą część jako zamiennik pochodzący z Audi 100.
Elring: EL804850
Średnica wewnętrzna [mm]: 85
serio? a to nie przypadkiem ten uszczelniacz:widmo pisze:Sam uszczelniacz ok 80 zł
http://allegro.pl/elring-uszczelniacz-w ... 36448.html
http://allegro.pl/simmering-uszczelniac ... 32793.html
Tak ten uszczelniacz, faktycznie nie jest taki drogi jak sądziłem. cenę podałem z IC
https://sklep.intercars.com.pl/szukaj/829056.html
Można go użyć do alu obudowy gdzie nie jest ona zabezpieczona przez zagięcie w celu zablokowania uszczelniacza. No i najważniejsze równo go wprowadzić w obudowę, bo inaczej będzie ciapało olejem po jakimś czasie lub może z czasem zrobić wżer we wale.
https://sklep.intercars.com.pl/szukaj/829056.html
Można go użyć do alu obudowy gdzie nie jest ona zabezpieczona przez zagięcie w celu zablokowania uszczelniacza. No i najważniejsze równo go wprowadzić w obudowę, bo inaczej będzie ciapało olejem po jakimś czasie lub może z czasem zrobić wżer we wale.
No jest sporo większy, no i trudniejszy przez to do wprasowania. Oczywiście na zdemontowanej alu obudowie.
W przypadku uszczelniacza na przodzie wału z racji jego rozmiaru nie jest niczym zabezpieczony.
Ten od strony skrzyni jest wprasowany w alu obudowę, i bardzo często w kilkunastu miejscach jest ta obudowa lekko zagnieciona. Podejrzewam, że zrobili to w celu zabezpieczenia uszczelnienia przed wypadnięciem w związku że jest on dość duży, oraz aby wymienić cały element.
Podpowiem też 2 rzeczy (żebyś nie popełnił tego samego błędu co ja)
1) sprawdź jak duża jest rysa na wale po starej wardze uszczelniacza i odpowiednio wprasuj uszczelniacz tak aby nie trafić wargą w tę rysę.
Jeśli warga będzie w tej rysie w niedługim czasie znowu zacznie ciec, oraz pogłębisz uszkodzenie wału.
Czasami w bardzo wyeksploatowanych silnikach gdzie występuje luz wzdłużny wału (zużyte pierścienie oporowe) wymiana uszczelniacza jest tylko środkiem doraźnym, więc to też warto sprawdzić.
2) dokręcaj odpowiednio po kolei te śruby od alu obudowy
Pierwsze te co są równolegle z wałem
na końcu te co idą od dołu
Ja kiedyś właśnie popełniłem te czeskie błędy.
Musiałem drugi raz skrzynię wyciągać.
W przypadku uszczelniacza na przodzie wału z racji jego rozmiaru nie jest niczym zabezpieczony.
Ten od strony skrzyni jest wprasowany w alu obudowę, i bardzo często w kilkunastu miejscach jest ta obudowa lekko zagnieciona. Podejrzewam, że zrobili to w celu zabezpieczenia uszczelnienia przed wypadnięciem w związku że jest on dość duży, oraz aby wymienić cały element.
Podpowiem też 2 rzeczy (żebyś nie popełnił tego samego błędu co ja)
1) sprawdź jak duża jest rysa na wale po starej wardze uszczelniacza i odpowiednio wprasuj uszczelniacz tak aby nie trafić wargą w tę rysę.
Jeśli warga będzie w tej rysie w niedługim czasie znowu zacznie ciec, oraz pogłębisz uszkodzenie wału.
Czasami w bardzo wyeksploatowanych silnikach gdzie występuje luz wzdłużny wału (zużyte pierścienie oporowe) wymiana uszczelniacza jest tylko środkiem doraźnym, więc to też warto sprawdzić.
2) dokręcaj odpowiednio po kolei te śruby od alu obudowy
Pierwsze te co są równolegle z wałem
na końcu te co idą od dołu
Ja kiedyś właśnie popełniłem te czeskie błędy.
Musiałem drugi raz skrzynię wyciągać.