Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Uszczelniacz wału korbowego

ODPOWIEDZ
Gregor86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 16 kwie 2008, 22:17
Lokalizacja: Oława

[B4 1.9 TDI 1Z] Uszczelniacz wału korbowego

Post autor: Gregor86 » 17 lis 2009, 21:56

NIe chciałem, ale muszę to napisać:-P poszedłem do sklepu kupić uszczelniacz wału korbowego, bo już nie nadążam z dolewaniem oleju :-( pytam, a koleś mówi mi, że muszę znać średnice..co on jakiś nie poważny jest, to co najpierw muszę wyjechać silnikiem, żeby później się martwić co założyć :!: jak to jest...

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 18 lis 2009, 00:23

Jeśli olej wycieka z przodu silnika (od strony chłodnicy) to potrzebujesz simering:

nr org: 068 103 085 E oznaczenie 47x10

np firma Elring: EL325155
Średnica wewnętrzna [mm]: 32
średnica zewnętrzna [mm]: 47
Szerokość [mm]: 10


Jeśli olej cieknie z tyłu od stroni skrzyni biegów:

nr org 068 103 171 F
oznaczenia brak bo etka podaje tą część jako zamiennik pochodzący z Audi 100.

Elring: EL804850
Średnica wewnętrzna [mm]: 85

Gregor86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 16 kwie 2008, 22:17
Lokalizacja: Oława

Post autor: Gregor86 » 18 lis 2009, 18:52

Olej cieknie od strony skrzyni :-/ dzieki widmo Twoja wiedza się przydała;-)

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 18 lis 2009, 18:55

Gregor86 pisze:dzieki widmo Twoja wiedza się przydała;-)
Nie zamaco ;-) <piwo>

slawek987

Post autor: slawek987 » 24 kwie 2017, 22:59

Koledzy jak to jest z tym uszczelniaczem od strony sprzęgła w 1Z? Trzeba wymienić z aluminiową obudową czy wymienia się tylko sam uszczelniacz?
Bardzo proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 25 kwie 2017, 14:58

Razem z alu obudową. Można wymienić sam uszczelniacz bez obudowy ale mało opłacalne to jest.
Sam uszczelniacz ok 80 zł
Uszczelniacz z obudową ok 90zł

slawek987

Post autor: slawek987 » 25 kwie 2017, 18:45

widmo pisze:Sam uszczelniacz ok 80 zł
serio? a to nie przypadkiem ten uszczelniacz:

http://allegro.pl/elring-uszczelniacz-w ... 36448.html
http://allegro.pl/simmering-uszczelniac ... 32793.html

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 25 kwie 2017, 19:23

Tak ten uszczelniacz, faktycznie nie jest taki drogi jak sądziłem. cenę podałem z IC
https://sklep.intercars.com.pl/szukaj/829056.html
Można go użyć do alu obudowy gdzie nie jest ona zabezpieczona przez zagięcie w celu zablokowania uszczelniacza. No i najważniejsze równo go wprowadzić w obudowę, bo inaczej będzie ciapało olejem po jakimś czasie lub może z czasem zrobić wżer we wale.

slawek987

Post autor: slawek987 » 25 kwie 2017, 19:40

Czyli identycznie jak w przypadku uszczelniacza wału od strony paska. Też nie jest niczym zabezpieczony, ino tylni ciut większy :-)

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 25 kwie 2017, 19:55

No jest sporo większy, no i trudniejszy przez to do wprasowania. Oczywiście na zdemontowanej alu obudowie.

W przypadku uszczelniacza na przodzie wału z racji jego rozmiaru nie jest niczym zabezpieczony.

Ten od strony skrzyni jest wprasowany w alu obudowę, i bardzo często w kilkunastu miejscach jest ta obudowa lekko zagnieciona. Podejrzewam, że zrobili to w celu zabezpieczenia uszczelnienia przed wypadnięciem w związku że jest on dość duży, oraz aby wymienić cały element.

Podpowiem też 2 rzeczy (żebyś nie popełnił tego samego błędu co ja)

1) sprawdź jak duża jest rysa na wale po starej wardze uszczelniacza i odpowiednio wprasuj uszczelniacz tak aby nie trafić wargą w tę rysę.
Jeśli warga będzie w tej rysie w niedługim czasie znowu zacznie ciec, oraz pogłębisz uszkodzenie wału.
Czasami w bardzo wyeksploatowanych silnikach gdzie występuje luz wzdłużny wału (zużyte pierścienie oporowe) wymiana uszczelniacza jest tylko środkiem doraźnym, więc to też warto sprawdzić.

2) dokręcaj odpowiednio po kolei te śruby od alu obudowy
Pierwsze te co są równolegle z wałem
na końcu te co idą od dołu

Ja kiedyś właśnie popełniłem te czeskie błędy.
Musiałem drugi raz skrzynię wyciągać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl