Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] przy odpalaniu wysokie obroty i kłąb dymu

ODPOWIEDZ
Perzemek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 27 sty 2016, 16:12

[B4 1.9 1Z] przy odpalaniu wysokie obroty i kłąb dymu

Post autor: Perzemek89 » 27 kwie 2017, 19:16

Witam szlachtę.
Mam problem jak w temacie a dokładniej:

Autko (audi 80 b4 1,9 tdi z silnikiem 1z) odpala zawsze na dotyk, max 2/3 zakręcenie i autko odpala ale... na zimnym silniku żadnych zastrzeżeń jednak po rozgrzaniu silnika (krótka trasa 5/10min) przy ponownym odpaleniu z rury wydechowej leci gęsty kłąb dymu a na dodatek wskakuje na wysokie obroty.

Objawy występują tylko podczas odpalania czyli po rozruchu silnika z zerowych obrotów podskakuje do (na słuch bo obrotomierza nie posiadam) połowy może 70% maksymalnych obrotów i od razu wraca normy... a za autkiem czarna zorza wstydu :/

Autko odstoi na parkingu do 10 minut (no może troszeczkę więcej) i owego objawu nie ma.

Ktoś coś szepnie???


zakładam że dymek jest tylko wynikiem obrotów a to one są objawem choróbska które dotknęło moją strzałę.

[ Dodano: 2017-04-27, 19:16 ]
i jeszcze jedno... jak nagrzeje się tylko troszkę to obroty (moim zdaniem o dziwo) proporcjonalnie są mniejsze. Jak by im wyższa temperatura tym wyższe obroty.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 kwie 2017, 19:20

Nie ma co zgadywać ,trzeba podpiąć vaga i odczytać błędy ...przy takich objawach musi jakiś być

Perzemek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 27 sty 2016, 16:12

Post autor: Perzemek89 » 22 gru 2017, 10:42

jutro pogadam ze znajomymi... może się trafi ktoś z możliwością podłączenia.

[ Dodano: 2017-12-22, 10:42 ]
Sprawa załatwiona... sprawdzone na vag-u (oczywiście były problemy z podłączeniem) ale to nic nie pokazało. Przy okazji zauważyłem drobny wyciek z króćca boryga. Był pęknięty przy czujce i po wymianie (samego "trójnika") problem z odpalaniem znikł.

Nie wiem jaki miało to związek z tym kłębem dymu i obrotami... ale autko wyzdrowiało i jestem zadowolony :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga