[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Witam mam pytanko bo przekładam 1.8t AEB z passata b5 do mojej audi b3. Ogólnie mniej więcej wiem co i jak przełoyć tylko problem tkwi w wentylatorze chłodnicy. Jak to ma wyglądać? Bo wydaje mi się że mojego wentylatora nie upchnę i nie wiem co robić. Dopasować chłodnice z passata i zostawić wiskoze? Czy jakiś inny wentylator?
- Maciek.
- Forum Audi 80
- Posty: 162
- Rejestracja: 11 sie 2011, 10:31
- Imię: Maciej
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: SBE
Do tego służą hostingi zdjęć, np. http://www.fotosik.pl
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chyba Słonik wsadzał AMB czy Frano AWT i chyba jeszcze było APU (zobacz pierwsza strona).
W ME 7.x można sobie wyprowadzić sygnał obrotomierza analogowy z ECU. AWT chyba jeszcze ma analogowy sygnał obrotomierza domyślnie i wejście sygnału prędkości.
Chyba najtańsza wiązką + ECU z ME7.5 będzie właśnie z AWT i chyba ma on też już sondę szerokopasmową. Dzięki popularności AWT można zrobić upgrade taniej niż Golfa 4 itp. bo do nich jest tego mniej.
Jeszcze sprawa, że (chyba) wszystkie ME7. mają już zmienne fazy rozrządu i inną tarcze czujnika halla na wałku rozrządu (to można podmienić).
Po wsadzeniu też może krzyczeć, że nie działa osprzęt od kontroli emisji spalin jak "odkurzacz" czy w późniejszych silnikach z B6 pompka wykrywająca wycieki ale idzie to powyłączać w sofcie. Podobnie może krzyczeć że nie ma komunikacji z ABSem (kontrola trakcji nie zadziała bo kuminikacja z ABSem podejrzewam że tam idzie po CANie).
Mam kumpla, który woli starego motrnica 3.8.x bo jest tak toporny, że bez problemy przyjmuje "świnkę" a on cały czas coś przerabia a do strojenia świnek bardziej przyzwyczajony.
W ME 7.x można sobie wyprowadzić sygnał obrotomierza analogowy z ECU. AWT chyba jeszcze ma analogowy sygnał obrotomierza domyślnie i wejście sygnału prędkości.
Chyba najtańsza wiązką + ECU z ME7.5 będzie właśnie z AWT i chyba ma on też już sondę szerokopasmową. Dzięki popularności AWT można zrobić upgrade taniej niż Golfa 4 itp. bo do nich jest tego mniej.
Jeszcze sprawa, że (chyba) wszystkie ME7. mają już zmienne fazy rozrządu i inną tarcze czujnika halla na wałku rozrządu (to można podmienić).
Po wsadzeniu też może krzyczeć, że nie działa osprzęt od kontroli emisji spalin jak "odkurzacz" czy w późniejszych silnikach z B6 pompka wykrywająca wycieki ale idzie to powyłączać w sofcie. Podobnie może krzyczeć że nie ma komunikacji z ABSem (kontrola trakcji nie zadziała bo kuminikacja z ABSem podejrzewam że tam idzie po CANie).
Mam kumpla, który woli starego motrnica 3.8.x bo jest tak toporny, że bez problemy przyjmuje "świnkę" a on cały czas coś przerabia a do strojenia świnek bardziej przyzwyczajony.
- JakiBoY
- Forum Audi 80
- Posty: 197
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
- Imię: Mateusz
- Model: Inny
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 1,8 AEB
- Lokalizacja: CinCinaty
- Kontakt:
Obecnie jestem w trakcie wyciągania silnika z passata b5 AEB i wkładania go w cabrio po ABK i mam kilka zagwozdek.
- Czy nagrzewnica od passerati z klimatyzacją zmieści się pod deską b4 ? uznałem, że fajnie by było doposażyć audine o ten bajer.
- Gdzie najlepiej umiejscowić Komputer AEB'a ?
- Skrzynkę z bezpiecznikami w komorze przedkladać z b5 i dopasowywać kable z kabiny czy raczej dopasować wiązkę z komory do skrzynki oryginalnej po ABK
- Silnik przekładam razem ze skrzynią DHV nie wiem jak z mocowaniem ale pewnie będę spawał łape. Naturalnym jest fakt, że reszta od skrzyni nie będzie pasować wiec czy mogę przełożyć flansze i półosie od skrzyni z ABK ? Czy ta skrzynia ma jakiś dziwny wymiar i moich flansz jej nie przelożę. (Nie wiem co za skrzynia siedzi ale najpewniej jest to oryginał z ABK 96)
- Sprawdzałem w etce jak wygąda kolumna ale nie wiem sam czy dałoby radę zrobić ten mod. Chciałbym wsadzić regulacje kolumny z passata (zrobiłem to kiedyś w jettcie mk2 po przekladce z toledo) Nie mam procon ten'a
- Mam chlodnice z dwoma wentylatorami oryginalnie z ABK i raczej ją póki co zostawię po swapie bo zeby wstawic te od passata musialbym miec dolny pas od v6 czy tak? Chce wstawić duzego icka od mastera albo sprintera. Czy to zda egzamin ?
Dziękuję za uwagę. Swapa robię wg informacji zawartych na dziesiątkach stron na tym forum. Ale latwo o musztardę z mózgu gdy czyta sie tego tak wiele i próbuje sie przyswoić te mądrości.
- Czy nagrzewnica od passerati z klimatyzacją zmieści się pod deską b4 ? uznałem, że fajnie by było doposażyć audine o ten bajer.
- Gdzie najlepiej umiejscowić Komputer AEB'a ?
- Skrzynkę z bezpiecznikami w komorze przedkladać z b5 i dopasowywać kable z kabiny czy raczej dopasować wiązkę z komory do skrzynki oryginalnej po ABK
- Silnik przekładam razem ze skrzynią DHV nie wiem jak z mocowaniem ale pewnie będę spawał łape. Naturalnym jest fakt, że reszta od skrzyni nie będzie pasować wiec czy mogę przełożyć flansze i półosie od skrzyni z ABK ? Czy ta skrzynia ma jakiś dziwny wymiar i moich flansz jej nie przelożę. (Nie wiem co za skrzynia siedzi ale najpewniej jest to oryginał z ABK 96)
- Sprawdzałem w etce jak wygąda kolumna ale nie wiem sam czy dałoby radę zrobić ten mod. Chciałbym wsadzić regulacje kolumny z passata (zrobiłem to kiedyś w jettcie mk2 po przekladce z toledo) Nie mam procon ten'a
- Mam chlodnice z dwoma wentylatorami oryginalnie z ABK i raczej ją póki co zostawię po swapie bo zeby wstawic te od passata musialbym miec dolny pas od v6 czy tak? Chce wstawić duzego icka od mastera albo sprintera. Czy to zda egzamin ?
Dziękuję za uwagę. Swapa robię wg informacji zawartych na dziesiątkach stron na tym forum. Ale latwo o musztardę z mózgu gdy czyta sie tego tak wiele i próbuje sie przyswoić te mądrości.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Bez kilkudziesięciogodzinnej pracy spawarką do plastiku nie ma szans a do tego wyjścia z parownik klimy są sporo wyżej.JakiBoY pisze:- Czy nagrzewnica od passerati z klimatyzacją zmieści się pod deską b4 ? uznałem, że fajnie by było doposażyć audine o ten bajer.
Jeszcze bardziej karkołomne zadanie jak próba wsadzenia nagrzewnicy z passata.- Skrzynkę z bezpiecznikami w komorze przedkladać z b5 i dopasowywać kable z kabiny czy raczej dopasować wiązkę z komory do skrzynki oryginalnej po ABK
Bez przedłużania wiązki nie masz dużego wyboru gdzie go wsadzisz. Pod maską w okolicy serwa albo próbować przesadzić koniec wiązki do kabiny pod skrzynkę bezpieczników. Mając wiązkę z angilka ponoć da się ją poprawdzić w oryginalne miejsce po stronie pasażera (zdejmując deskę).JakiBoY pisze:- Gdzie najlepiej umiejscowić Komputer AEB'a ?
Kiedyś wyjąłem flansze z DHV bo chciałem wsadzić tą skrzynie do ABK ale mają grubszy wałek, choć nie wiem czy tam nie było tylko tulejki pogrubiającej.JakiBoY pisze:- Silnik przekładam razem ze skrzynią DHV nie wiem jak z mocowaniem ale pewnie będę spawał łape. Naturalnym jest fakt, że reszta od skrzyni nie będzie pasować wiec czy mogę przełożyć flansze i półosie od skrzyni z ABK ? Czy ta skrzynia ma jakiś dziwny wymiar i moich flansz jej nie przelożę. (Nie wiem co za skrzynia siedzi ale najpewniej jest to oryginał z ABK 96)