Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 07 maja 2017, 10:34

Przemo95 pisze:pytanko, może proste ale wolę sie upewnić. Czy seryjna pompka z 1.8s styknie do odpalenia 1.8t? Bo instalacje podpiąłem tak jak to jest w opisach, wywaliłem immo i auto ma ciężko odpalić. Jak juz odpali to odrazu gaśnie
Do odpalenia powinna wystarczyć, sprawdź ciśnienie.
maciek889 pisze:
JakiBoY pisze:- Gdzie najlepiej umiejscowić Komputer AEB'a ?
Bez przedłużania wiązki nie masz dużego wyboru gdzie go wsadzisz. Pod maską w okolicy serwa albo próbować przesadzić koniec wiązki do kabiny pod skrzynkę bezpieczników. Mając wiązkę z angilka ponoć da się ją poprawdzić w oryginalne miejsce po stronie pasażera (zdejmując deskę).
Hmm ja raczej z europy miałem i starczyło w ori miejsce w b3.

Teraz będę robił jeszcze raz to mam już kilka nowych przemyśleń :).

Awatar użytkownika
JakiBoY
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
Imię: Mateusz
Model: Inny
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 1,8 AEB
Lokalizacja: CinCinaty
Kontakt:

Post autor: JakiBoY » 07 maja 2017, 10:57

maciek889 pisze: Bez kilkudziesięciogodzinnej pracy spawarką do plastiku nie ma szans a do tego wyjścia z parownik klimy są sporo wyżej.
Spodziewałem się tego. Czyli musiałbym mieć oryginalną nagrzewnice od klimy od B4
Jeszcze bardziej karkołomne zadanie jak próba wsadzenia nagrzewnicy z passata.
To które rozwiązanie jest lepsze/mniej karkołomne?
Bez przedłużania wiązki nie masz dużego wyboru gdzie go wsadzisz. Pod maską w okolicy serwa albo próbować przesadzić koniec wiązki do kabiny pod skrzynkę bezpieczników. Mając wiązkę z angilka ponoć da się ją poprawdzić w oryginalne miejsce po stronie pasażera (zdejmując deskę).
Zanotowałem
Kiedyś wyjąłem flansze z DHV bo chciałem wsadzić tą skrzynie do ABK ale mają grubszy wałek, choć nie wiem czy tam nie było tylko tulejki pogrubiającej.
Niebawem to sprawdzę. Mam nadzieję, że podejdzie a jak nie to nie wiem jakiej skrzyni szukać w razie czego. Która pasowałaby najlepiej z przełożeniami. Najchętniej w miarę długą skrzynie.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 maja 2017, 11:32

JakiBoY pisze:
maciek889 pisze:
Jeszcze bardziej karkołomne zadanie jak próba wsadzenia nagrzewnicy z passata.
To które rozwiązanie jest lepsze/mniej karkołomne?
Miałem napisać: Jeszcze bardziej karkołomne zadanie niż próba wsadzenia nagrzewnicy z passata.

W Passacie cała wiązka pod deską jest bardzo zintegrowana ze skrzynką bezpieczników. A przekaźniki są jeszcze na osobnej szynie. A to co potrzebne do uruchamianie silnika masz w skrzynce audi 80.

Awatar użytkownika
JakiBoY
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
Imię: Mateusz
Model: Inny
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 1,8 AEB
Lokalizacja: CinCinaty
Kontakt:

Post autor: JakiBoY » 07 maja 2017, 23:58

To czy potrzebuję dolne wzmocnienie od v6 czy nie ? Bo na forum jest kilka sprzecznych postów na ten temat i nie wiem w sumie czy potrzebuje.
Chłodnicę zostawię z ABK chyba że ta z AEB'a jest wydajniejsza?! lepsza?! Na moje wyglądają tak samo. Nie wiem czy jest jakiś sens w przekłądaniu tego tak samo jak nie ma sensu przekladanie serwa, abs itp

Czy sama nagrzewnica od B4 rozwiązywała by problem i mógłbym wykorzystać przewody klimatyzacji z passka? Czy nagrzewnica poza fizycznie inna budową/rozmiarem ma jakieś inne wejscie przewodów które to uniemożliwiałoby by mi wykorzystanie tych z AEB'a.

Nie uparłem sie na klime ale w sumie skoro mam całą instalacje i to sprawną to miło by było móc to wykorzystać.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 maja 2017, 11:34

To czy potrzebuję dolne wzmocnienie od v6 czy nie ?
Jak chcesz dużą chłodnicę jaka była w ACE oraz z klimą w ABT i ABK to tak.

Co do klimy to na 90% większość przewodów będzie w złych miejscach. Chłodnica płynu też na pewno nie podejdzie bez dużych przeróbek.

Zresztą jak masz oba samochody i oba będziesz rozbierał to sobie przymierz.

Awatar użytkownika
JakiBoY
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
Imię: Mateusz
Model: Inny
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 1,8 AEB
Lokalizacja: CinCinaty
Kontakt:

Post autor: JakiBoY » 08 maja 2017, 14:27

Jak chcesz dużą chłodnicę jaka była w ACE oraz z klimą w ABT i ABK to tak.

Co do klimy to na 90% większość przewodów będzie w złych miejscach. Chłodnica płynu też na pewno nie podejdzie bez dużych przeróbek.

Zresztą jak masz oba samochody i oba będziesz rozbierał to sobie przymierz.
Nie wiem czy chce rotfl hehe wszystko wyjdzie w praniu.

Oba rozebrane ale stoją daleko od siebie i nie mogę sobie przymierzyć narazie.

Dziękuję za pomoc piwoa80

Dobrze więc klimatyzacja poszła wek.
Wymontowalem wszystko razem z mocowaniem bo to zbędne kilogramy. Obejde się bez klimatyzacji.

Czy coś spod podszybia zabieram poza kompem.
Obrazek
Nie wiem czy coś się może przydać / jest potrzebne dodatkowo.

Czy na podstawie zdjęcia jest ktoś w stanie mi powiedzieć która łapę mogę zostawić?
Strona pasażera
Obrazek
Kierowcy
Obrazek

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 09 maja 2017, 22:38

Obudowa nagrzewnicy nie podejdzie jak pisali przedmowcy, glowny problem to to ze w innym miejscu wychodza w grodzi rorki od parownika.

Ja bym raczej wiazke spod maski dopasowal do wiazki abk bo bedzie wtedy p&p

Chlodnica z abk nie zda raczej egzaminu. Po pierwsze to silnik turbo i jednak troche wiecek sie grzeje w na linii wodnej jest rowniez turbosprezarka i wymoennik ciepla. Po drugie spojz ile wystaje wentylator w abk. Jak chcesz to latwiej rozwiazac tl chlodnica z ACE (jak cos to mam wraz z belka) albo isc na grubo i z AAZ ale wtedy trzeba jedno mozowanie silnika przerabiac

Co do skrzyni to przypatrz sie dobrze bo obudowy powinny miec te same wiec i miejsca mocowan. Flansze zamiennie nie podejda. Bo zamiast 130mm "triple joint" flanszy da sie wlozyc wedle mojego rozeznania tylko flansze 108mm czyli znowu ACE albo NG. Abk ma 100mm wiec odpada. Ale i to da sie obejsc i posadzic skrzynie z passata na duze flansze do ori piast ABK

Awatar użytkownika
JakiBoY
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
Imię: Mateusz
Model: Inny
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 1,8 AEB
Lokalizacja: CinCinaty
Kontakt:

Post autor: JakiBoY » 10 maja 2017, 23:27

marszall pisze:Ale i to da sie obejsc i posadzic skrzynie z passata na duze flansze do ori piast ABK
A tak odrobinkę jaśniej? Ciekawa koncepcja

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 11 maja 2017, 00:03

Jak skrzynia ma flansze 130mm to
Polosie 1Z
jak 108 to polosie z ACE/NG

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 13 maja 2017, 15:07

Panowie mam problem, wszystko poprzekładałem z dawcy, wiązke zrobiłem tak jak na załączniku z pierwszej strony, pompa paliwa wymieniona, immo usunięte a auto dalej nie chce odpalić :/. Nie mam juz pojęcia co może być napięcie do cewek dochodzi, do wtrysków też. Jedyne co zauważyłem że nie zawsze wtryski się załączają tzn, czasami nie słychać z pod maski takiego elektrycznego "bzzzzz" :P. Nie mam już pomysłów co zrobić by to odpalić.

adrian77774
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 13 maja 2017, 14:23

Post autor: adrian77774 » 13 maja 2017, 15:10

Panowie czy ktoś rozszyfrował kostki z AWT? Z tego co patrzyłem to kostki mają inne kolory o ułożeniach kabli juz nie wspominając..

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 13 maja 2017, 15:26

Przemek, podłączałeś komputer, są jakieś błędy ?
Ten bzz to chyba przepustnica.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 maja 2017, 15:28

Przemo95 pisze:Jedyne co zauważyłem że nie zawsze wtryski się załączają tzn, czasami nie słychać z pod maski takiego elektrycznego "bzzzzz
To chyba bzz robi przepustnica a nie wtryskiwacze.

Jeśli masz napięcie na wtryskiwaczach to przekaźnik pompki paliwa się załącza raczej. Pompka startuje przy kręceniu? Sprawdzałeś co pokazuje na vagu?
adrian77774 pisze:Panowie czy ktoś rozszyfrował kostki z AWT? Z tego co patrzyłem to kostki mają inne kolory o ułożeniach kabli juz nie wspominając..
Chyba kolory potrzebne od odpalenia są takie same. czarno niebieski plus po zapłonie, zielono-żółty zasilanie wtryskiwaczy z przekaźnika pompki paliwa, jeszcze zasilanie przepływomierza/N75/N80 (możliwe, że czarno niebieski). Do tego brązowe masy cienki czerwony stałe plus i podłączenie pedału gazu i można jeździć.

Dobrze by było zweryfikować przed podłączaniem sprawdzając połączenia miernikiem.

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 13 maja 2017, 17:17

pod kompa nie moge wogóle się podłączyć :/ próbowałem na dwóch kompach i bład komunikacji

[ Dodano: 2017-05-13, 17:17 ]
Pompka pracuje tylko po zapłonie, podczas kręcenia nie załącza się

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 13 maja 2017, 21:47

Przed usuwaniem immo też próbowałeś ?

Może ecu uwalone ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl