[B3] rozszyfrowanie pinów pająka
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Pozycyjne: Zielono-czarny i zielono-czerwony
58 (szary) - doświetlanie tablicy rejestracyjnej i liczników
X - zasilanie dla świateł drogowych i mijania
30 - ciągłe zasilanie plusem
56b - św. mijania
56a - św. drogowe
Napisałem na podstawie schematu nr 7 z książki "Obsługa i naprawa Audi 80". Na foto jest pająk nowego typu ale kolory i oznaczenia powinny się zgadzać ze starym typem (tylko rozmieszczenie inne).
Mam problem ze światłami mijania ,drogowe działają natomiast z mijania jest problem . podejrzewam zwarcie ale nie jestem pewien.
Czy ktoś mógłby podać mi jakie wartości powinny być na danym styku interesuje mnie wsystkie styki a w szczegółności :
56b u mnie jest tam minus (stacyjka wyłączona)
X - u mnie minus (stacyjka wyłączona)
nie wiem czy tak powinno być
Czy ktoś mógłby podać mi jakie wartości powinny być na danym styku interesuje mnie wsystkie styki a w szczegółności :
56b u mnie jest tam minus (stacyjka wyłączona)
X - u mnie minus (stacyjka wyłączona)
nie wiem czy tak powinno być
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Na wyłączonym będziesz miał minusy bo inne urządzenia połączone równolegle i nie zasilanie będą przewodzić masę.
A jeśli nie pojawia się plus po włączeniu świateł na żółtym (56b) i jeśli po podania tam zasilania na krótko pojawiają się światła to masz uszkodzone włączniki albo spalony konektor w kostce.
A jeśli nie pojawia się plus po włączeniu świateł na żółtym (56b) i jeśli po podania tam zasilania na krótko pojawiają się światła to masz uszkodzone włączniki albo spalony konektor w kostce.
Po podłączeniu na krótko światła są
Sprawdziłem na pająku po włączeniu przełącznika od świateł mijania brak + na 56B
Gdzie znajdę ten konektor z kostki,
jak sprawdzić pająka tzn na który pin podać plus żeby po przełączeniu świateł mijania był plus na 56B(podam na krótko plus w pająku żeby wykluczyć jego uszkodzenie tylko nie wiem na który pin mam go podać).Dzięki za szybką odpowiedź.
[ Dodano: 2017-05-13, 14:13 ]
sprawdziłem miernikiem wszystkie piny czy zamyka obwód niestety brak sygnału na 56 po sprawdzeniu wszystkich pinów.Pająk do wymiany .
Sprawdziłem na pająku po włączeniu przełącznika od świateł mijania brak + na 56B
Gdzie znajdę ten konektor z kostki,
jak sprawdzić pająka tzn na który pin podać plus żeby po przełączeniu świateł mijania był plus na 56B(podam na krótko plus w pająku żeby wykluczyć jego uszkodzenie tylko nie wiem na który pin mam go podać).Dzięki za szybką odpowiedź.
[ Dodano: 2017-05-13, 14:13 ]
sprawdziłem miernikiem wszystkie piny czy zamyka obwód niestety brak sygnału na 56 po sprawdzeniu wszystkich pinów.Pająk do wymiany .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Plus idzie z pinu X jeśli masz drogowe (włączanie normalnie a nie przez pociągnięcie do siebie) to masz też X sprawny).mariusz64 pisze:jak sprawdzić pająka tzn na który pin podać plus żeby po przełączeniu świateł mijania był plus na 56B
Możesz go rozebrać i wyczyścić styki tylko uważaj przy rozbieraniu na taki plastik od zatrzaskiwania kierunkowskazów (chyba widziałem na youtube film jak to rozbierać).
Chodzi o nowy? Chyba z tym rozmiarem jest problem, najlepiej mieć jakąś kostkę ze szrotu na części i tam wybrać te które są w lepszym stanie.mariusz64 pisze:Gdzie znajdę ten konektor z kostki,
Znalazłem przyczynę przeczyściłem pająka podaje na 56. Złącze w kostce od pająka na żółtym kablu 56 jest uszkodzone - jest za luźne i nie podaje napięcia .Wystarczy że je wymienię i będzie ok.Tymczasowo nalałem tam cyny aby zmniejszyć średnice i działa. Dziękuję za pomoc Panowie.
[ Dodano: 2017-09-29, 13:44 ]
Panowie odświeżam temat bo mam cyrk znowu ze światłami,tym razem chodzi o tył .Mianowicie nie palą się światła z tylu gdy mam włączone światła do jazdy dziennej , natomiast gdy wyłączę i wyciągnę kluczyk ustawie światła na włączone na pająku oraz włączę kierunkowskaz (postojowe ) normalnie tył świeci.
Na pająku pin oznaczony na rysunku PR,PL brak +12V przy zapalonych światłach i włączonej stacyjce.Natomiast pojawia się gdy ustawie jako postojowe tzn stacyjka na pozycji 0 wajcha od świateł do góry oraz kierunkowskaz. Teraz pytanie gdzie szukać przyczyny pająk, bezpiecznik (który nr) a może gdzieś wiązka ma zwarcie . Proszę o pomoc .
[ Dodano: 2017-09-29, 13:44 ]
Panowie odświeżam temat bo mam cyrk znowu ze światłami,tym razem chodzi o tył .Mianowicie nie palą się światła z tylu gdy mam włączone światła do jazdy dziennej , natomiast gdy wyłączę i wyciągnę kluczyk ustawie światła na włączone na pająku oraz włączę kierunkowskaz (postojowe ) normalnie tył świeci.
Na pająku pin oznaczony na rysunku PR,PL brak +12V przy zapalonych światłach i włączonej stacyjce.Natomiast pojawia się gdy ustawie jako postojowe tzn stacyjka na pozycji 0 wajcha od świateł do góry oraz kierunkowskaz. Teraz pytanie gdzie szukać przyczyny pająk, bezpiecznik (który nr) a może gdzieś wiązka ma zwarcie . Proszę o pomoc .
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
W pająku szukaj przyczyny, biorąc po uwagę ze światła przednie działają normalnie to zasilanie pająka można wykluczyć, pierwsza komora listek mały boczny styk światła postojowego.
A ten manewr działa bez włączania dzwigni swiatła wystarczy wyjąc kluczyk i włączyć dzwgnie kierunków wybrac strone. Znak ze kabelki instalacja świateł sprawne.
A ten manewr działa bez włączania dzwigni swiatła wystarczy wyjąc kluczyk i włączyć dzwgnie kierunków wybrac strone. Znak ze kabelki instalacja świateł sprawne.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Wyjścia są wspólne mostek w pająku, przełączniki tylko są inne ten od małej dźwigni to ta blaszka w pierwszej komorze a te że jak włączysz kierunek to druga komora pierwsze styki.
Wejście jest wspólne z światłami ostrzegawczymi długie jak i podswietlanie licznika itd. oznaczenie 30 czerwony kabel nie ma bezpiecznika. bez normalnych swiateł drogowych i mijania bo to zasilanie pin "X" Wyjście tez jest wspólne PR i PL
Tylko zastanawia mnie czemu mówisz do tyłu?? przód postojowe tez tak powinny działać jak tył
Wejście jest wspólne z światłami ostrzegawczymi długie jak i podswietlanie licznika itd. oznaczenie 30 czerwony kabel nie ma bezpiecznika. bez normalnych swiateł drogowych i mijania bo to zasilanie pin "X" Wyjście tez jest wspólne PR i PL
Tylko zastanawia mnie czemu mówisz do tyłu?? przód postojowe tez tak powinny działać jak tył
Właśnie chodzi o to ze z przodu światła : postojowe ,światła do jazdy dziennej oraz długie działają normalnie, natomiast z z tyłu zapalają się tylko stopy przy hamowaniu . Postojówki włączane z kierunkowskazów działają ,nie działa natomiast podświetlenie deski rozdzielczej .rejestracji oraz światła tylme czerwone które powinny zapalić się wraz ze światłami do jazdy dziennej
[ Dodano: 2017-09-29, 21:26 ]
Rozmontowywałem i składam tego pająka już 5 razy dzisiaj i nadal nie działa .Sprawdzając miernikiem wszystko jest dobrze natomiast po podłączeniu nie działa.Chyba zostaje tylko wtyczka z instalacji .jutro to sprawdzę. Wcześniej przepalił się styk 56b dziwne to trochę bo w żarówki mam standardowe więc instalacja nie była przeciążona a mimo to styk się upalił.Jedyne co doskwiera temu autu to podciekający szyberdach i w sumie to mogło być przyczyną.
[ Dodano: 2017-09-29, 21:26 ]
Rozmontowywałem i składam tego pająka już 5 razy dzisiaj i nadal nie działa .Sprawdzając miernikiem wszystko jest dobrze natomiast po podłączeniu nie działa.Chyba zostaje tylko wtyczka z instalacji .jutro to sprawdzę. Wcześniej przepalił się styk 56b dziwne to trochę bo w żarówki mam standardowe więc instalacja nie była przeciążona a mimo to styk się upalił.Jedyne co doskwiera temu autu to podciekający szyberdach i w sumie to mogło być przyczyną.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To masz rzeżbę bo przednie postojowe to ta sama linia co tylna. Wiec nie możesz sie patrzeć na schematy. A odtworzyć twórczość elektryka jak to przerobił.
Możesz i składać 10 razy ale ta blaszka jest upierdliwa bo musi stykać zawsze w 4 punktach.I ważna w tym to są styki postojowych i podświetlania jak i schowka i tablicy
56b zawsze się palą i to większość ma z tym problemy.
Możesz i składać 10 razy ale ta blaszka jest upierdliwa bo musi stykać zawsze w 4 punktach.I ważna w tym to są styki postojowych i podświetlania jak i schowka i tablicy
56b zawsze się palą i to większość ma z tym problemy.