[B4 1.9 1Z] Tarcza sprzęgła - obice Kevlarem
[B4 1.9 1Z] Tarcza sprzęgła - obice Kevlarem
Panowie muszę wymienić sprzęgło - uślizgi są już nie do zniesienia. Czy mam ktoś doświadczenie z obijaniem tarczy kevlarem? Dowiadywałem się i koszt tej operacji to od 150 do 200zł - z tego co mówią po takim zabiegu sprzęgło jest sporo wytrzymalsze od serii. Pytam zanim zdecyduję się na taki zabieg. Druga opcja to sprzęgło 240mm z AAT jednak tu koszt to ponad 1k.
Oczywiście. Po którejś z kolei modyfikacji też sprzęgło mi się poddało. Kupiłem nowego LUKa i wysłałem do firmy Aaronex. Jeśli dostarczysz/wyślesz im tarczę tak by dotarła przed południem, to tego samego dnia będzie jeszcze gotowa. Ja wysyłałem z drugiego końca PL. Nie pamiętam już dobrze, ale tarczę miałem chyba już na drugi lub trzeci dzień. Z wysyłką zamknąłem się w 200zł z groszami. Okładziny sygnowane logiem Luka, jednak są innej barwy niżeli ori organiczne i bardziej szorstkie w dotyku. Teraz poglądowo na KPower moment przy 1800rpm mam ok 300Nm, przy 2500 ok 350Nm. Przelatałem już kilka tys. i klei bez zastrzeżeń bez względu na bieg, choć też poniżej 2000rpm nie mam sumienia cisnąć gazu w podłogę.
Chyba że Twoje auto generuje moment jak u jonadawa to wtedy sam bym zakładał 240mm by spać spokojnie.
Chyba że Twoje auto generuje moment jak u jonadawa to wtedy sam bym zakładał 240mm by spać spokojnie.
Mzet - dzięki za odpowiedź
Nie ukrywam, że dość mocno przyczyniłem się do uśmiercenia sprzęgła - jestem na etapie wyciągania silnika - muszę zrobić kilka innych rzeczy i wyjmując go chcę zrobić także sprzęgło. Muszę podjąć decyzję czy kupić nowy zestaw czy dać tarczę do obicia - o firmie Aaronex nie słyszałem - dzięki za info. Ile ma nm - nie wiem gdyż nie sprawdziłem a na tym sprzęgle i tak się nie sprawdzi. Raczej zdecyduję sie na obicie kevlarem - zobaczymy co z tego wyjdzie
Praca wre
Nie ukrywam, że dość mocno przyczyniłem się do uśmiercenia sprzęgła - jestem na etapie wyciągania silnika - muszę zrobić kilka innych rzeczy i wyjmując go chcę zrobić także sprzęgło. Muszę podjąć decyzję czy kupić nowy zestaw czy dać tarczę do obicia - o firmie Aaronex nie słyszałem - dzięki za info. Ile ma nm - nie wiem gdyż nie sprawdziłem a na tym sprzęgle i tak się nie sprawdzi. Raczej zdecyduję sie na obicie kevlarem - zobaczymy co z tego wyjdzie
Praca wre
Patrząc na Twój osprzęt poniekąd logi jakie znalazłem na forum, momentu możesz mieć dużo więcej. Wydaje mi się (mogę się mylić), że sam kevlar może na długo nie starczyć, więc może idąc troszkę po kosztach może warto narazie starą tarczę obić, bo z tego co pamiętam Twoje sprzęgło jakiegoś kosmicznego przebiegu nie miało.
Myślałem,że będziemy bogatsi o nowe doświadczenie Nie no na poważnie też nie lubię robić dwa razy tej samej roboty.
Przed prawym nadkolem widzę najsłabszy punkt przy tak mocnym setupie. Też póki co męczę seryjny IC, choć wiem, że w lato starcza tylko na przeciągnięcie na jednym biegu, zapięcie kolejnego i w dolocie już jest Afryka.
Przed prawym nadkolem widzę najsłabszy punkt przy tak mocnym setupie. Też póki co męczę seryjny IC, choć wiem, że w lato starcza tylko na przeciągnięcie na jednym biegu, zapięcie kolejnego i w dolocie już jest Afryka.
wiem wiem pięta Achillesowa - jednak u mnie po dodaniu klimy z miejscem przy ori zderzaku jest kiepsko - mam drugi zderzak - lekko pęknięty i on będzie mi służył jako szablon - muszę coś myśleć z tym płucem.
Zobaczę jak będzie wyglądał kpl po wymontowaniu bo sądząc po uślizgach - tarczy nie ma.
[ Dodano: 2017-04-13, 10:47 ]
Tarcza wyjęta - wygląda jak nowa.... 8,9 mm
Zobaczę jak będzie wyglądał kpl po wymontowaniu bo sądząc po uślizgach - tarczy nie ma.
[ Dodano: 2017-04-13, 10:47 ]
Tarcza wyjęta - wygląda jak nowa.... 8,9 mm
- meksykanineg
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
- Lokalizacja: LLB
No własnie.U mnie po 3 latach uslizgów wiekszych i mniejszych, zamach tylko wypolerowany, a okładziny tarczy niczego sobie.Nie spalone ani nawet nadmiernie zuzyte .ieble pisze:Tarcza wyjęta - wygląda jak nowa.... 8,9 mm
Problemem w tym sprzegle przy takiej konfiguracji na silniku (pompa, wtryski itp.) jest nie to,ze slizga tarcza z powodu zbyt małej powierzchni jak na takie Nm. Najsłabszy punkt to za słaba konstrukcja tej tarczy.
Robiłem teraz przekładke silnika. Gdyby nie to, ze sprzegło zmieniałem 4000 km temu i było mi szkoda go wywalac, to pakowałbym 240mm.
Wg mnie, kevlar na oryginalna tarcze nie ma sensu, bo co z tego ze nie bedzie sie to slizgac, jak upieprzy sprezyny lub i rowniez połamie stelaz tarczy.
Ja teraz celowo nawet nie zabielałem (nie matowiłem) zamachu, bo wole zeby sie uslizgneła tarcza jak sie zdarzy czasami konkretnie zabutowac, jak ma połamac ta tarcze.
[ Dodano: 2017-05-14, 19:32 ]
PS.
Napewno ktos sie orientuje z tym sprzegłem 240 mm , czy to podchodzi tak po prostu P & P, czyli kwestia zmiany zamachu z A6 C4 2.5 TDI plus wiadomo tarcza i docisk, czy trzeba cos rzezbic ? ...
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
jednak ja zdecydowałem się obić tarczę kevlarem w Makland materiałem JK102- nie miałem wolnego 1000zł na zestaw 240mm - jednak u mnie krzywy okazał się być docisk - widać po tarczy że środek nie był brany. Wysłałem docisk z tarczą i dziś mam dostać paczuszkę. Zobaczymy jak to będzie. Trzeba próbować i szukać - wiem że można kupić zestaw 240 jednak mnie na to w tym momencie po prostu nie było stać - gdybym miał wolną kasę pewnie kupił bym 240mm. Pozdr.
[ Dodano: 2017-05-15, 11:33 ]
Właśnie dostałem paczkę.
[ Dodano: 2017-05-15, 11:33 ]
Właśnie dostałem paczkę.
- meksykanineg
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
- Lokalizacja: LLB
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- meksykanineg
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
- Lokalizacja: LLB
Ponad półtora roku na ori sprzęgle luk 228 mm.ieble pisze:Minął rok i żadnych poślizgów a łatwo ze mną auto nie ma - jestem zadowolony i mogę z czystym sumieniem polecić ten zabieg. Pozdr.
Do niedawna na gt1549s.
Teraz gt1849v.
Żadnych uślizgów również nie mam . Bez kewlaru .
Nadal czekam na nie uślizgi a raczej na połamanie tarczy.
Jestem pewien że to tylko kwestia czasu
Pora organizować 240mm ...