Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 17 maja 2017, 07:39

w załączniku plik do mojego immo off

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 17 maja 2017, 13:24

Wg. tego opisu z neta jest ok.
Sprawdź czy dobrze wlutowałeś pamięć, ja raz miałem taki przypadek.
Szkoda, że nie udało się przed zmianami sprawdzić błędów.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 maja 2017, 13:35

Błąd pamięci ROM i ten drugi może być spowodowany niefachowym usunięciem immo. Choć może z tymi błędami odpalić, jeśli ktoś przesunął obroty przy których immo gasi samochód na jakieś 9000 aby nie było szansy że immo go zgasi.

[ Dodano: 2017-05-17, 13:35 ]
Jeśli błąd napięcia będzie wracał to posprawdzaj kable. I zobacz w blokach pomiarowych jakie napięcie będzie widział sterownik.

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 17 maja 2017, 21:16

próbowałem pamięć wlutować na dwa sposoby i dalej nic z tego :/

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 17 maja 2017, 22:13

Mój pomysł jest taki, spróbuj z emulatorem. Albo drugi komp.
Nie są to drogie rzeczy, więc warto spr.

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 17 maja 2017, 23:19

tylko jaki ten emulator kupic? Wszędzie gdzie patrze to pod immo1 a u nie to juz chyba immo2

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 17 maja 2017, 23:57

hmm np Link

Awatar użytkownika
thechriskpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 30 lis 2012, 15:09

Post autor: thechriskpl » 20 maja 2017, 21:18

Panowie jak jest tymi łapami? Wjeżdżam silnikiem do komory i zaczyna się problem. 1.8t AEB razem z łapami nie pasuje mi na poduszki od 2.3 NG. Mają być łapy od 2.3 czy trzeba spawac góry dzięki za pomoc ;)

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 20 maja 2017, 23:01

Jesteś już trochę na forum to powinieneś znać ten temat. Jedna chyba z abk jest potrzebna. Ja akurat nie potrzebowałem tej informacji bo mam b3.

Awatar użytkownika
thechriskpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 30 lis 2012, 15:09

Post autor: thechriskpl » 23 maja 2017, 18:35

Wiem, że to nie jest wymówka, ale bardzo dużo pracuje i jak narazie doczytałem temat do 13 strony i odpowiedzi nie znalazłem poza kłótnią dwóch użytkowników. Jeśli ktoś jest pewny jakie łapy powinny iść do 1.8t AEB w budzie od 2.3 NG b4 to będę wdzięczny :)

[ Dodano: 2017-05-22, 23:54 ]
Przeczytałem 41 stron i dalej konkretnej odpowiedzi nie znalazłem, ale na szczęście sobie poradziłem z ogromną pomocą użytkownika Kicman ;)
Jakby ktoś miał jeszcze problem z łapami przy swapie w Coupe B4 2.3 NG na 1.8t AEB to już piszę jak ja to rozwiązałem.

Lewa łapa (strona kierowcy) pochodzi od Audi 80 B4 2.0 ABK - nr 8A0 199 307C (plug&play - pozbyłem się tylko jakiegoś czarnego wspornika, który był przykręcany do łapy od AEB)
Prawa łapa została od Audi A4 B5 1.8t AEB - 8D0 199 308L (po lekkich modach)
Prawą łapę przewierciłem tak aby otwór pasował pionowo do poduszki od NG. Dodatkowo w mocowaniu poduszki od NG musiałem zrobić dodatkowy otwór (można zrobić fasolkę, ale wtedy jest ciut słabsze trzymanie). Pod wywiercony otwór dałem grubą podkładkę tak aby zakryła dwa otwory. Pomiędzy poduszkę, a łapę zrobiłem klina (ok 4mm z jednej strony i 0,5mm z drugiej). Pomiędzy łapę, a śrubę zrobiłem taki sam. Jak znajdę chwilę to wrzucę fotki ;)

Warto pozbyć się akumulatora z pod prawego kielicha. Ułatwia to sprawę ;)

[ Dodano: 2017-05-23, 18:35 ]
Posiada ktoś schemat wiązki silnika do 2.3 NG?

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 23 maja 2017, 19:30

Mam pinout sterownika ale w takie formie obrazkowej. Nie wiem czy się nada. Do czego potrzebujesz ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 maja 2017, 19:37

Tutaj masz: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... 0DIAGRAMS/ pod Fig. 2: Computer Engine Control
Połączenia do skrzynki bezpieczników są w Fuse Block.
thechriskpl pisze:pozbyłem się tylko jakiegoś czarnego wspornika, który był przykręcany do łapy od AEB
Ten wspornik to pewnie był od mocowania gniazda przedniej poduszki. Ale i tak w 80tkach wsadza się poduszkę montowaną w miejscu sprężarki klimy.

Awatar użytkownika
thechriskpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 30 lis 2012, 15:09

Post autor: thechriskpl » 24 maja 2017, 08:41

Potrzebuję cokolwiek żeby podpiąć 1.8t aeb pod coupe 2.3 :D
Dziękuję za każdy materiał:)
a ten czarny wspornik to jest to zaznaczone na czerwono (kiepsko widać)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 maja 2017, 09:14

To podpinaj mniej więcej tak jak jest opisane przez kolegę aldiego w tym temacie (jest na I stronie). Możesz nie podpinać kostek skrzyni z wiązki AEB i zostawić swoją.

Awatar użytkownika
thechriskpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 30 lis 2012, 15:09

Post autor: thechriskpl » 24 maja 2017, 12:05

Tylko, że tam jest opis od silnika ABT. Duże różnice są pomiędzy NG a ABT?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl