Witam Panowie, to moje pierwsze rezanko opisane na forum.
Wielu z was zapewne stanęło już przed problemem urwanej linki od szyby kierowcy lub pasażera w coupe/cabrio, kompletne podnośniki lewe są ciężkie do zdobycia a jeśli już pojawiają się na sprzedaż osiągają wysokie ceny. Mnie ten problem tez dopadł, kupiłem drugi podnośnik a swój stary postanowiłem naprawić, udało mi się to zrobić praktycznie za darmo!
Układ składa się z dwóch linek, ponieważ nie miałem pomysłu jak zrobić zakończenie linki w silniczku, mało miejca, postanowiłem przerobić układ i zastosowac jedną długą linkę.
Potrzebne nam będą oprócz narzedzi:
Linka (7x7) 4,5metra wystarczy i dwie końcówki do zarabiania linek, linke kupiłem w budowlanym, jedną końcówke w rowerowym, a drugą zrobił mi tata.
Nie będę się rozpisywał jak zdemontowac mechanizm z drzwi bo to nie jest trudne (jak co to w moim temacie jest pare zdjęć jak to wygląda od środka) warto przed demontażem zaznaczyć na drzwiach położenie całego mechanizmu, zaoszczędzi nam to sporo nerwów przy ponownym montażu.
Na początek demontujemy osłone silniczka jest tam 5 śubek na torx
Szybę należy ustawić tak by była "otwarta" do połowy, po czym szybę demontujemy.
Przystępujemy do nawijania linki na szpulę, może być potrzebne kilka prób bo jeden koniec linki musi być dłuższy od drugiego. Przewlekamy linkę przez miejsce gdzie były oryginalnie zaczepione dwie linki i nawijamy do końca tej "szpulki", każdy koniec na tyle samo obrotów (dlatego ustawiliśmy szybe otwartą na pół gwizdka)
Szpule wkładamy spowrotem do silniczka i zamykamy pokrywę uważając na to aby linka była ciągle napięta!
Linke przekładamy przez wszystkie kółeczka i pancerze, warto zrobić sobie foto jak ktoś boi się że zapomni. Linke trzeba mocno naciągnąć, końce linki spotykają się tam gdzie mamy zrobić zarobione końcówki, czyli przy tylnej prowadnicy.
Ściskamy imbusem te końcówki i naciągniętą linke wkładamy w swoje miejsce jak na foto
Osobiście dla pewności zastosowałem jeszcze taki zacisk elektryczny żeby pewniej się to trzymało, nie wypadło i nie wysmykło się w razie większych naprężeń
Na przedniej prowadnicy linke trzeba przykręcić kluczem 10mm.
Na koniec pozostaje nam zamontować szybę w tym samym położeniu (u mnie był odciśnięty ślad) i testy. Należy również wyregulować wysokość szyby na śrubie 10mm z przodu. Można by jeszcze nasmarowac czymś całość. Narazie trwają testy w pokoju na sucho i wszystko gra.
Pozdrawiam i mam nadzieję że komuś się przyda mój opis
[b3/b4, coupe/cabrio] Rezanko linki podnośnika szyby za 10zł
- Rastaman25
- Forum Audi 80
- Posty: 290
- Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
- Lokalizacja: Brzesko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 22 lis 2015, 21:49
- Rastaman25
- Forum Audi 80
- Posty: 290
- Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
- Lokalizacja: Brzesko