Witam forumowiczów od miesiąca jestem właścielem Audi 80 ABK 2.0E w automacie. oraz lpg Problemy z biegiem jałowym oraz słabym odpalaniem zmusiły mnie do szukania rozwiązania problemu. Pod maską natknąłem się na ustrojstwo, które nazywa się EURO TR2 HJS, pierwsze skojarzenie padło na jakiś sterownik z instalacji lpg(emulator sondy), poczytałem w sieci na temat tego urządzenia, w skócie udalo mi się dowiedzieć, że montowane to jest w Niemczech w celu zmienienia statusu normy spalin z EURO 1 na EURO 2. W zależności od samochodu ingeruje ten system w cewke zapłonową, regulator biegu jałowego, przepływomierz. Jak wygląda ingerencja w moim samochodzie nie mam pojęcia. Przyznam szczerze, że wolałbym w pierwszej kolejności usunąć te ustrojstwo i wtedy ewentualnie wziąść się za diagnostyke czujników itp. Pytanie do Was, czy ktoś spotkał się u siebie z takim czymś, jak to definitywnie usunąć, wydaje mi się, że wypięcie wtyczki nie wystarczy(probowałem wypiąć i jest tak zapieczona, że prędzej wyrwę wnętrzności tego urządzenia). Drugi problem, który może być ale nie koniecznie związany z EURO TR 20 HJS to widniejąca pod serwem jakaś niezasłonięta podstawka na bezpieczniki i przekaźniki, dojście do tego gdzie idzie cała wiązka jest trudna do opisania bo brak miejsca pod maska utrudnia lokalizację ale jedna jej część idzie w bardzo "rzeźbiarski" sposób do termoczujnika umieszczonego w chłodnicy. Zanim cokolwiek będę z tym robił chciałbym się dowiedzieć po co ktoś przedemną potrzebował zrobić takie coś. Domyślam się, że jest to jakieś obejście przekaźnika wentylatora chłodnicy. Dodam, że mam klimatyzacje fakt faktem niesprawną ale zastanawiam się czy to nie jakaś dokładka i ktoś spartaczył sprawe i zrobił to w bardzo nieestetyczny sposób. Bezpieczniki które są tam włożone to 20A, 25A, 20A także duże prądy. Dodam zdjęcia podglądowe. Czekam na wasze opinie od czego zacząć, jak sprawdzić, jakieś porady oraz sugestie mile widziane. Mam nadzieję, że mi pomożecie.
http://zapodaj.net/39bc5eda7d1f3.jpg.html
http://zapodaj.net/507429e67fafa.jpg.html
[2.0 ABK] EURO TR2 HJS + nieorginalny zespół przekaźników
[2.0 ABK] EURO TR2 HJS + nieorginalny zespół przekaźników
Ostatnio zmieniony 28 maja 2017, 21:42 przez saxxor, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
saxxor, nie powiem ci jak ty wypiąć chodź pewnie nie jest takie trudne jak się wydaje potrzeba tylko odnaleźć miejsca gdzie zostało wpięte w ori instalację.
A co do sedna sprawy to jest dużo innych powodów takiego stanu rzeczy - chociażby zwykła nieszczelność w dolocie powietrza a nie wiem czy usunięcie tego ustrojstwa coś zmieni.
A co do sedna sprawy to jest dużo innych powodów takiego stanu rzeczy - chociażby zwykła nieszczelność w dolocie powietrza a nie wiem czy usunięcie tego ustrojstwa coś zmieni.
dziekuję za reakcję PieterB, wiem że może być mnóstwo innych powodów, ale od tego chcialbym zacząć bo wyglada to nieestetycznie jakieś poizolowane kąski wiązki, nie wiadomo jak działa dokladnie taki euro tr wydaje mi się, że skoro ma on zmniejszać emisje spalin to musi zaburzać parametry czujników i wysyłać je do ECU tak? Producent na swojej stronie www deklaruje 3 letnią gwarancje na produkt, samochód jest już naście lat w Polsce, także napewno usunięcie niepotrzebnego może nie pomóc ale napewno nie zaszkodzi. Tylko nie wiem jak się do tego zabrać. Bardziej irytuje mnie ta sprawa z tymi przekaźnikami i bezpiecznikami, bo czuje że to już grubszy temat...
Wtyczka idzie jedna do tego urządzenia. Myślę, że jak znajdę chwile czasu to będe "szedł" po wiązce i będę rozłączał od orginalnej wiązki i tyle nic innego nie wymyśle. Panowie co do tych śmiesznych przekaźników dzisiaj je oglądałem jak jest jasno i pisze na nich tylko "Italy 12V" żadnego numeru ani schematu są 3 sztuki a co do bezpieczników to poprawiam temat jest tam 30A, 20A oraz 7,5A mi się wydaję, że ktoś chciał dołożyć klimatyzacje prostym sposobem zrobił jakieś obejście, powiedzcie mi gdzie orginalnie powinien widnieć przekaźnik klimatyzacji oraz wentylatorów. Wydaje mi się, że mój wentylator chodzi tylko na 2 biegu, może to ma jakiś związek właśnie z tym rzeźbieniem przez kogoś, dodam, że wymieniałem termowłącznik 3 pinowy także powininem mieć dwa biegi tak? Są dwa osobne przekaźniki do każdego biegu czy jak to jest rozwiązane. Bezpieczniki 30A, 20A, 7,5A do czego one są używane w oginalnej wiązce, żeby mieć jakiś obraz tego co to może być.