Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Zawieszające się obroty czasem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

[B4 2.0 ABK] Zawieszające się obroty czasem

Post autor: xRead » 07 cze 2017, 12:29

Witam od pewnego czasu zmierzam się z pewnym problemem, czasem po odpaleniu i chwili jazdy obroty zaczynają powoli spadać a jak spadną to tak do 1600. Gdy zgaszę silnik i go odpale jest to samo, lecz gdy pobawię się kluczykiem aż usłysze cyknięcie pompy i go odpale jest już ok i chodzi jak powinien. Regulator można chyba wykluczyć ponieważ na wszystkich mniej więcej tak samo. Gdzie szukać przyczyny ?

Problem następny, po gwałtownym wciśnięciu gazu, w momencie gdzie otwiera się druga klapka przepustnicy jest zdławienie i dopiero przyspiesza. Po czyszczeniu przepustnicy był spokój z 2 dni ( może to zbieg okoliczności ) i problem raz jest raz go nie ma. Przerw w TPS nie ma, działa płynnie.

2.0 ABK bez LPG

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 cze 2017, 06:05

1-nieszczelność lub zawiesza się zawór biegu jałowego
2-problem z układem zasilania paliwa (sonda,ciśnienie paliwa, itd)

Choć jedno i drugie można by było połączyć jeśli okaże się że jest piźnieta kostka stacyjki i są problemy z zasilaniem na "15"

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 08 cze 2017, 12:26

Nieszczelności raczej nie ma w dolocie, posiadam 5 zaworów biegu jałowego. Na dwóch obroty trzymały się non stop 1100 a co dziwnego, gdy odłączyłem kostkę silnik pracował tak jak trzeba. Sonda lambda też nowa Bosch, pracuje w pełnym zakresie. Na chłopski rozum od czego zacząć szukać przyczyny ? I w jaki sposób ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 cze 2017, 20:34

No to zawór można wykluczyć skoro podmieniałeś a po odłączeniu ok., masz problem z prądami czyli tradycyjnie przekaznik 30 zaśniedziałe styki itd. a może nawet "masa" to co wyżej pisałem.

Zacznij od diagnostyki czy nie wypluwa błędu napięcia jak nie to do sprawdzenia zasilania w poszukiwaniu czy nie ma "szpilek".

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 09 cze 2017, 00:58

Przekaźnik jakiś czas temu brałem nowy z ASO "30". Na weekend przeczyszczę każde kostki, styki masy tak profilaktycznie. Zastanawiałem się nad przepływomierzem ale wtedy co u ciebie byłem to mówiłeś, że jest ok.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 cze 2017, 05:58

Wiesz to było już trochę temu ale przepływomierz nie będzie powodem tak drastycznych zawieszeń obrotów albo zawór jałowy się zacina albo ECU głupieje bo ma złe masy i napięcia.

Vag masz?

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 09 cze 2017, 08:12

Sprawdź bloki pomiarowe w VAGu.
U mnie szarpanie przy otwieraniu drugiej klapki było spowodowane luzem w mechanizmie przepustnicy. Zawieszanie obrotów było skutkiem przekłamania w TPS.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 09 cze 2017, 12:47

Na weekend wstawie bloki pomiarowe, kumpel mówił ze ma VCDS

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 cze 2017, 09:07

xRead, powodów może być kilka, np źle ustawiony zapłon lub fiksujący tps + to co wymienił Jarek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 cze 2017, 09:29

Zapłon raczej Piotrze sam się nie przestawi wiec to wykluczam. TPS też sam się nie napraia po
xRead pisze:Gdy zgaszę silnik i go odpale jest to samo, lecz gdy pobawię się kluczykiem aż usłysze cyknięcie pompy i go odpale jest już ok i chodzi jak powinien.
Sugeruje to na problemy w napięciach zabawa stacyjka przekaźnikami może powodować lepsze przejścia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 cze 2017, 10:24

Jarewa, a to jakieś przeoczenie z mojej strony :-P , czyli raczej coś tu pewnie leży problem
Jarewa pisze:Sugeruje to na problemy w napięciach zabawa stacyjka przekaźnikami może powodować lepsze przejścia.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 13 cze 2017, 22:34

Wyczyściłem wszystkie styki w elektryce itd. Problem na razie ustąpił.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl