
Na wstępie opowiem coś o sobie, mam niespełna 24 lata (za chwilę urodziny), jestem z Katowic, zapalony rajdowiec, w sumie to zjeździłem chyba ze 30-40 rajdów a ostatnim samochodem był peugeot 106, który dając mi dwie dobre lokaty odszedł na służbę do nowego właściciela, a w mojej głowie pojawił się pomysł spełnienia dziecięcego marzenia i zakupu samochodu z czterema kółkami w logo, skąd to marzenie ? Mając mniej niż 10 lat, mój wujek z Niemiec miał Audi 100 c4 2.8 v6 quattro, pamiętam zapach auta od środka i jego sylwetkę, zakochany byłem po uszy w tym samochodzie i wciąż jestem, ale w międzyczasie pojawiła się 90-ka która porwała moje serce całkowicie




Pojechałem, pooglądałem, podłoga jak dzwon, progi też, ogólnie wiadomo blacharka ocynk więc cięzko było się do czegoś przyczepić, zarówno pas przedni jak i podłużnice i tył wszystko ok, za wyjątkiem drzwi kierowcy, na dole przy gumowej listwie jest nalot, odszedł lakier i czeka mnie robótka i był cały prawy błotnik malowany, ale na szczęście na facebook'u wyrwałem od znajomego oryginalny od AUDI do 90-ki w moim kolorze za 70zł w stanie...pewnie nie perfekt ale zdrowy i niemalowany

Autko ma parę wad takich jak praktycznie niedziałające siłowniki tylnej klapy, do wymiany

Odpala z reguły za 1 albo 2 razem, przy czym na starcie słychać lekkie klepanie które cichnie po dodaniu gazu albo po 5-7 minutach stania na jałowym. Wolno się rozgrzewa...hmm...trzeba 20-25 minut jazdy po mieście żeby miał 90 stopni na wskazówce i tu odrazu pytanie, czy jak wskazówka jest 2mm poza 90 stopni to jest ok ? Wiatrak się włącza i schładza

Odeszła mi listwa od pasażera w drzwiach przednich na zaczepie ostatnim przy słupku B, są takie listwy do kupienia albo zaczepy? Może jakiś patent na to jest ?
Podsufitka nadaje się do wymiany bo jest mocno poplamiona, ale na szczęście da się na olx znaleźć w niedużych pieniądzach więc się z tym uporam i dochodzą me uszy stuki z prawej strony z przodu jak prostuje koła i ruszam ze skręconych w prawo, podobno jakaś tulejka które dostałem dwie do wymiany przy zakupie.
Ogólnie autko śmiga jak tralala ale ma swoje wady z którymi, mam nadzieje waszą pomocą uda mi się uporać i przywrócić mu stan perfekt gdyż jestem z natury pedantem...
Samochód kupiłem od 62 letniego Pana który posiada je od nowości i był jedynym właścicielem. Auto ma 312tys przebiegu który jest udokumentowany w książce ASO (tam był tylko naprawiany), 2 komplety kluczy, koło zapasowe, lewarek, karta pojazdu, Dowód Rejestracyjny, trójkąt itd.
Wyposażenie:
- Welurowa tapicerka
- Wspomaganie kierownicy
- Szyberdach
- Lotka na bagażniku
- Centralny zamek
- Blenda Hella z tyłu
- Korbotronik
- Radio Blaupunkt (które nie odbiera mi fal teraźniejszych hehe, nie wiem jak się tym uporać a chcę mieć oryginalne)
- System audio "Audi Sound System" z bajeranckim gadżetem typu wpięcie na 2x jeck dla pasażerów z tyłu :O Byłem w szoku jak to zobaczyłem

- Elektrycznie grzane i sterowane regulowane lusterka
- Przeciwmgielne z przodu i tyłu
- Grzana tylna szyba
- Obrotomierz
- Spryskiwacze reflektorów
- Osłona pod silnikiem to wyposażenie ?

- Chyba tyle

Auto pozostanie w pełni seryjne, nie mam w naturze wieśniaczenia samochodów, raczej ratuje je do stanu fabrycznego

- Czy naprawiając drzwi kierowcy tam gdzie jest mały nalot rudej pod gumową listwą, da się uzupełnić ocynk ? Lub jak to zrobić porządnie zeby było na lata a nie byle jak zaciaprane szpachlą na 5 minut u mietka

- Jest jakiś patent, sposób, na bezkolizyjną wymianę błotnika prawego ? Jak się za to poprawnie zabrać?
- Co może dolegać silnikowi pod kątem check engine i lekkiego szarpania na jałowym ? Oraz czy to klepanie które jest na zimnym i znika po dodaniu gazu powyzej 3k obr to zawory czy coś innego ?
- Jaki jest patent na wymianę podsufitki


- Jak się włącza spryskiwacze reflektorów ?!

- Jak zrobić radio żeby odbierało "dzisiejsze fale" ? A pozostawić je oryginalne ?
- Czy polecacie jakieś dywaniki ? Może są jakieś dojścia lub polecacie miejsce gdzie kupić ?
- Czy mogę swobodnie wyciąć katalizator i nie będzie problemów z działaniem silnika ? Typu check engine, sonda lambda czy nie oszaleje i nie będzie błędów ?
Ogólnie plan na samochód jest taki, że nic nie chcę w nim kombinować do przodu, nie chcę więcej mocy, jestem pedantem i chcę doprowadzić je do stanu perfekt, pod kątem wizualnym i mechanicznym (niewiele brakuje) i zarejestrować jako zabytek, zero przeróbek i alufelg 22 calowych i świecidełek, czysty oldschool i seria, wpadnie mała dyskretna naklejka "jeżdżę klasykiem gardzę plastikiem" i to tyle z modyfikacji

Poniżej parę fotek, dzisiaj auto dostało ode mnie SPA, wyprałem całą tapicerkę (podsufitka się opiera, możę ją ogarnę, ale chyba założę nową, myjnię ręcznie z szamponem SONAX i delikatną szmatką z mikrofibry, zapach vanillia i porządne odkurzanie a także nowy filtr powietrza K&N broń Panie Boże jakieś stożki, oryginalna wkładka w oryginalne miejsce i olej VALVOLINE.
Chciałem założyć ładną dyskretną końcówkę tłumika ale kupiłem za wąską.
Jutro wybieram się na usunięcie katalizatora do GAWROŃSCY S.C. w Katowicach, za pieniążki ze sprzedaży kata chcę podreperować tu i uwdzie moją piękność i zbliżać się do stanu jak najlepszego

Pozdrawiam forumowiczów !
Karol
[ Dodano: 2017-06-12, 14:23 ]
Wyciąlem katalizator i jest customowy wydech na trzech przelotowych

Tutaj filmik