<osohozi> witam wszystkich jestem nowy na forum kupiłem audi 80 b4 z silnikiem 2309 typu NG nie wiem czy mam sie cieszyć czy rwać włosy z głowy będąc u mechanika wymieniłem kable wysokiego napięcia wraz z kopułką wszystkie możliwe filtry i paski czujnik obrotów i temp mechanik wyregulował zapłon i....... no właśnie do ok 30 min chodzi jak zegarek płynnie przyspiesza silnik pracuje na wolnych ok 850 obr normalnie malina ale po tym czasie wolne obroty zaczynają się zacinać póżniej falują między 1000 a 1600 obr i między 3000 a 4000 nieraz nie ciągnie jak trzeba 'zastanawia' się .Pojechałem do mechanika znówu ustawił zapłon teraz niby dobrze na wolnych ale auto całkowicie zmuliło nie wkręca się jak dawniej nieraz przydusza się nawet brak tego pięknego pomruku musze sprawdzić czy jest katalizator czy tylko przelotka może to jest przyczyną Panie i Panowie lubie moja 80 więc prosze jeżeli możecie o pomoc a może niedobrze zrobiłem kupując ten silnik , podobno jest on bardzo długowieczny sam już nie wiem po prostu P O M O C Y wszystkim życze SZCZĘŚLIWEGO 2008 ROKU Robert (troche za dużo pali spokojna jazda mało miasta ok 10)
[ Dodano: 2007-12-30, 16:21 ]
dodam jeszcze (jestem po 150 km trasy) że jadąc byłem chory z nerwów samochód po prostu nie chce jechać a szczytem wszystkiego jest to że na 2 i 3 biegu powinien wkręcać się jak złoto a tutaj normalnie odebrało mi mowe reakcja na pedał gazu spóżniona wkręcanie żadne przyspieszenie jak silnik 1.6 a na wyższych biegach problem powyżej 4000 obr proszę---pomocy dla nowego klubowicza
[80 b4 2.3 NG] Obroty falują, nie wkręca się jak trzeba.
[80 b4 2.3 NG] Obroty falują, nie wkręca się jak trzeba.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2007, 14:01 przez robgaj1, łącznie zmieniany 1 raz.
podepnij do złącza diagnostycznego tester kodów błyskowych i skomunikuj się ze sterownikiem mieszanki a potem zapłonu, czy w ich pamięci nie ma jakichś błędów zapisanych.
Druga sprawa - sprawdź czy swobodnie porusza się tłok sterujacy w rozdzielaczu paliwa
trzecia sprawa - sprawdź szczelność układu dolotowego
czwarta sprawa - sprawdź czy wydech jest sprawny i nie przytkany
piąta sprawa - sprawdź czy pompa paliwa daje odpowiednie ciśnienie
co i jak zrobić to było już na forum wiele razy opisywane - użyj opcji "szukaj" i powinieneś wszystko znaleźć.
Polecam też rejestrację na stronie www.centrum.audi80.pl i poszperanie w dziale download - jest tam parę rzeczy dotyczących silnika NG, wtrysku KE-III-Jetronic i innych rzeczy...
Druga sprawa - sprawdź czy swobodnie porusza się tłok sterujacy w rozdzielaczu paliwa
trzecia sprawa - sprawdź szczelność układu dolotowego
czwarta sprawa - sprawdź czy wydech jest sprawny i nie przytkany
piąta sprawa - sprawdź czy pompa paliwa daje odpowiednie ciśnienie
co i jak zrobić to było już na forum wiele razy opisywane - użyj opcji "szukaj" i powinieneś wszystko znaleźć.
Polecam też rejestrację na stronie www.centrum.audi80.pl i poszperanie w dziale download - jest tam parę rzeczy dotyczących silnika NG, wtrysku KE-III-Jetronic i innych rzeczy...
Ja na szybko obstawiam zwalony rozdzielacz lub kończącą się pompę (może filtr). Miałem różne przypadki z NG (częściowo podobne) i okazało się z czasem że właśnie i rozdzielacz i pompa zwalone. Słychać wyraźnie jak pompa paliwa wyje ? U mnie jest tak że czasem idzie rewelacyjnie czasem tragicznie (raczej w lato gdy ciepło) - diagnoza w Boschu przycierający się tłoczek w rozdzielaczu jak pisze foxbat.
Mówisz, że wymieniałeś kopółkę - a palec też wymieniałeś? Jeśli nie, to proponuję zacząć od tego, koszt niewielki a efekt może być ok. Jeśli już podepniesz go pod interfejs diagnostyczny to na 99% wywali ci błąd sondy lambda - jest ona odpowiedzialna za mieszankę. Do sprawdzenia jest również czujnik położenia przepustnicy TPS (po podłączeniu do kompa wszystkie błędy powinny się ujawnić). Powodzenia.
NG nie da się podłączyć do kompa <ok> bo niema czego. Również TPS nie występuje <mikolaj>Bastek pisze:Mówisz, że wymieniałeś kopółkę - a palec też wymieniałeś? Jeśli nie, to proponuję zacząć od tego, koszt niewielki a efekt może być ok. Jeśli już podepniesz go pod interfejs diagnostyczny to na 99% wywali ci błąd sondy lambda - jest ona odpowiedzialna za mieszankę. Do sprawdzenia jest również czujnik położenia przepustnicy TPS (po podłączeniu do kompa wszystkie błędy powinny się ujawnić). Powodzenia.
powiem tyle : masz problem co prawie kazdy ma ,ktory posiada NG ,ja tez mam ten problem warto sprawdzic czy nie ma dziur. ten temat juz byl walkowany wczesniej wiec przejzyj sobie podobne posty ,w kazdym badz razie silniczek krokowy odpowiedzialny za wolne obroty raz ,dwa ze moze to byc czujnik idacy do kompa od wody lub czujnik idacy do zegarow jest duzo ewentualnosci. ja mam to samo jeszcze sie tego nie pozbylem;p ale nie mam spadku mocy ,moja jak sie depnie to idzie ja burza ,a spalanie mam okolo 11 L w miescie i to nie calkiem delikana jazda na trasie okolo 8L
Ostatnio zmieniony 01 sty 2008, 09:13 przez orkabmx, łącznie zmieniany 1 raz.