Cześć.
Audi 80 B4 avant 1.6 ADA
Wcześniej było tak, że po włączeniu zimnego silnika pracował nierówno poniżej 1tys obrotów. Ale gdy już się rozgrzał to wydawało się, że jest wszystko OK.
Teraz po zapaleniu jest tak samo jak wcześniej tylko że nawet po rozgrzaniu silnika są problemy podczas jazdy. Po włączeniu silnika silnik chodzi nierówno "pyr pyr normalnie, pyr pry normalnie". Gdy rusza się normalnie dodając gazu to rwie/dusi silnik. Żeby jakoś ruszyć trzeba bardzo powoli dodawać mu gazu. Gdy obroty są 2700 to chodzi dobrze.
Z tłumika jest trochę dziwny zapach, na początku po odpaleniu przez chwilę lekko bielszy dym, później już bezbarwny ale dziwny zapach utrzymuje się.
Tak na marginesie: Po odpaleniu zimnego silnika czasami słychać przez chwilkę tykanie z przodu samochodu (silniku?) ale to chyba normalne.
Po podłączeniu teraz do komputera pokazał błąd:
516 Styk biegu jałowego - F60. Czujnik pozycji przepustnicy - zamknięty przełącznik - F60
Z błędu chyba wynika, że opisany problem związany jest z wyświetlonym błędem? Z czym dokładnie występuje problem i gdzie się on dokładnie znajduje?
W silniku widać wężyk owinięty taśmą ale było to robione za poprzedniego właściciela. Niżej przesyłam zdjęcia gdyby miało to związek ze sprawą:
[B4 1.6 ADA] nierówno pracuje na niskich obrotach, rwie podc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zobacz w blokach pomiarowych jakie informacje przekazuje ten czujnik. Może po prostu sterownik widzi puszczony pedał gazu myśli, że zwiększone obroty są spowodowane przez to że kierowca hamuje silnikiem i odcina paliwo gdy tylko obroty wzrosną.mich22 pisze:516 Styk biegu jałowego - F60. Czujnik pozycji przepustnicy - zamknięty przełącznik - F60
Z błędu chyba wynika, że opisany problem związany jest z wyświetlonym błędem?
Jak dokładnie sprawdzić bloki pomiarowe, o których piszesz?
VAG pokazuje:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40); 30-10 Open or Short to B+ - Intermittent
00516 - Closed throttle (idle) Position switch (f60); 30-00 - open or short to B+
PolskiVAG:
515 Czujnik Halla -G40 przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
516 Styki biegu jałowego -F60 przerwa lub zwarcie do plusa
inne tłumaczenie błędu z instrukcji kabla vagkkl:
516 Styk biegu jałowego - F60. Czujnik pozycji przepustnicy - zamknięty przełącznik - F60
Poniżej filmik jak chodzi samochód na postoju. Nie mogę zlokalizować skąd wydobywa się to tykanie w silniku.
VAG pokazuje:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40); 30-10 Open or Short to B+ - Intermittent
00516 - Closed throttle (idle) Position switch (f60); 30-00 - open or short to B+
PolskiVAG:
515 Czujnik Halla -G40 przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
516 Styki biegu jałowego -F60 przerwa lub zwarcie do plusa
inne tłumaczenie błędu z instrukcji kabla vagkkl:
516 Styk biegu jałowego - F60. Czujnik pozycji przepustnicy - zamknięty przełącznik - F60
Poniżej filmik jak chodzi samochód na postoju. Nie mogę zlokalizować skąd wydobywa się to tykanie w silniku.