Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.6 ADA] Swap na ABK - kilka pytań

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
danielswierk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 17 cze 2017, 14:18

[B4 1.6 ADA] Swap na ABK - kilka pytań

Post autor: danielswierk » 17 cze 2017, 14:36

Witam, posiadam B4 sedan z 93r. z silnikiem 1.6 ADA 101km.
Chce zmienić silnik bo nie opłaca mi sie go naprawiać, a ADA nie mogę znaleźć, stąd decyzja na ABK, mam kilka pytań co do tego:
1. Czy ABK podejdzie pod osprzęt i komputer od ADA (za wyjątkiem wtrysków),
2. Czy przepływomierz z ADA da rade w ABK,
3. Czy chłodnica w ADA jest taka sama jak w ABK,

Z góry Dziękuję za odp.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 cze 2017, 15:39

1. Nie podejdzie z ADA bo w ADA masz indukcyjny czujnik wału i do tego jest na wole korbowym koło zębate które przelatuje przed tym czujnikiem. Apart zapłonowy w ADA służy jako czujnik położenia rozrządu (ma jedno wycięcie). I elektronika od ADA nie ruszy w ABK bez dołożenia jakiegoś tuningowego kółka (chyba 60-2) do koła pasowego wału.

danielswierk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 17 cze 2017, 14:18

Post autor: danielswierk » 19 mar 2019, 21:19

Również robię swapa z ADA na ABK i mam problem bo przewody paliwowe są trochę inne. W końcówce jest inny gwint. W ADA przewody paliwowe są przykręcane wprost do listwy wtryskowej, a ABK można je odkręcić. Jak to podłączyć?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 mar 2019, 21:35

Jak masz jedne i drugie przewody to zawsze możesz przecięć zakucia i zamienić końcówki zaciskając je zwykłymi opaskami.

danielswierk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 17 cze 2017, 14:18

Post autor: danielswierk » 20 mar 2019, 18:28

Możesz bardziej sprecyzować? Myślałem nad tym aby uciąć gumowy wąż i połączyć na opaski z tym od ABK. Wytrzyma takie rozwiązanie? Ciśnienie przecież ogromne nie jest.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 mar 2019, 19:24

danielswierk pisze:Możesz bardziej sprecyzować?
Zmieniasz końcówki węża, które skręca się z tymi sztywnymi idącymi do zbiornika. Trzymają się one na zakuciach czyli tych takich metalowych rurkach, które stosuje się zamiast opasek zaciskając je na amern i aby je zdjąć trzeba przeciąć i wtedy da się zdjąć z nich wąż.

danielswierk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 17 cze 2017, 14:18

Post autor: danielswierk » 20 mar 2019, 21:45

Przewody w ADA wyglądają tak: https://zapodaj.net/afe732fb918c5.jpg.html
To do nich muszę podłączyć te z ABK.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 mar 2019, 22:20

A sory myślałem że też są skręcane w tym miejscu. Ale też zakucia na tych rurkach możesz przeciąć, zdjąć gumowe węże i nasadzić węże od ABK w obciętymi złączkami.

danielswierk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 17 cze 2017, 14:18

Post autor: danielswierk » 21 mar 2019, 08:59

Problem rozwiązany. Te fabryczne zakucia na wężu da się rozciąć i wyjąć wąż. Dziękuję za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl